Gå til innhold

De spør om jeg vil sitte på...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har skjedd en del i det siste at folk i bil spør om jeg vil sitte på. Vet ikke hvorfor de spør, men de ser vel at jeg har dårlig tid og ruller ned vinduet og spør.

Første gang skjedde for et par uker siden da jeg skulle finne frem til en sted, og spurte om veien. Da ville en fremmed fyr kjøre meg dit jeg skulle, men da takket jeg nei ... og gikk selv.

Andre gangen spurte naboen om jeg ville sitte på, siden hun så jeg hadde dårlig tid og skulle rekke t-banen, og siden hun skulle samme vei var det jo greit.

Tredje gang hadde jeg litt dårlig tid og gikk fort for å rekke t-banen, og en fyr spurte om jeg ville sitte på det lille stykket til t-banen, og jeg sa ja, siden han hadde vært på besøk hos en nabo...

Fjerde gangen var igår ved midnatt. Jeg kom med t-banen, og gikk hjem. Da spurte en fyr om han skulle kjøre meg hjem siden det var sent, men jeg takket nei. Tok meg bare et par minutt å gå hjem, og jeg bor i et boligområde.

Jeg bor i Oslo ... men er dette normalt?

Ville dere sagt ja til å sitte på med en fremmed?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier ALLTID nei, med mindre jeg kjenner personen fra før :)

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde aldri sagt ja til vilt fremmede. Er det en nabo så vet jeg ikke hva jeg ville gjort. Selv om man vet hvem noen er så betyr jo ikke det at de snille heller. Selv om jeg vil jo tro de fleste er det, spesielt til nsboer.

Men en fremmed, aldri.

• Liker 2
Skrevet

kommer helt an på situasjonen, og når på døgnet det er. ville aldri satt meg inn i en fremmed bil midt på natta feks. og jeg ser an personen.

hadde kjempe dårlig tid en morgen, skulle rekke flybussen. løp så fort jeg kunne, med veske og koffert på slep. plutselig stopper en bil, og en mann spør om jeg vil sitte på. han syntes visst synd på meg, sånn som jeg stresset. hyggelig det, da. følte meg rimelig trygg på at han ikke hadde skumle hensikter

Skrevet

kommer helt an på situasjonen, og når på døgnet det er. ville aldri satt meg inn i en fremmed bil midt på natta feks. og jeg ser an personen.

hadde kjempe dårlig tid en morgen, skulle rekke flybussen. løp så fort jeg kunne, med veske og koffert på slep. plutselig stopper en bil, og en mann spør om jeg vil sitte på. han syntes visst synd på meg, sånn som jeg stresset. hyggelig det, da. følte meg rimelig trygg på at han ikke hadde skumle hensikter

TS her! Ja det er det som har skjedd med meg også, at to av de så meg småløpe og stresse avgårde, ville nok være greie å spørre.

Men han som spurte meg igår ved midnatt sa jeg nei til, pga situasjonen ... også var jeg nesten hjemme uansett. Er veldig trygt og masse hus der jeg bor.

Han fyren som ville kjøre meg den gangen jeg skulle finne frem til et sted, virket veldig hyggelig, men pga omstendighetene takket jeg nei.

Tror det er viktig å lytte til magefølelsen :)

Skrevet

er jo en grunn for at man som liten lærer å ikke sette seg inn i en fremmed bil;-)

Skrevet (endret)

Det er neppe fornuftig å sette seg i bilen til en fremmed, uansett når på døgnet det er. Det kan selvfølgelig være en som bare vil være hyggelig, men det bør man ikke ta sjansen på. Det kan fort bli farlig.

Når det gjelder nabodamer som tilbyr skyss ser jeg ikke problemet. Man må ikke bli helt paranoid heller.

Endret av pantertante
Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

Har skjedd en del i det siste at folk i bil spør om jeg vil sitte på. Vet ikke hvorfor de spør, men de ser vel at jeg har dårlig tid og ruller ned vinduet og spør.

Første gang skjedde for et par uker siden da jeg skulle finne frem til en sted, og spurte om veien. Da ville en fremmed fyr kjøre meg dit jeg skulle, men da takket jeg nei ... og gikk selv.

Andre gangen spurte naboen om jeg ville sitte på, siden hun så jeg hadde dårlig tid og skulle rekke t-banen, og siden hun skulle samme vei var det jo greit.

Tredje gang hadde jeg litt dårlig tid og gikk fort for å rekke t-banen, og en fyr spurte om jeg ville sitte på det lille stykket til t-banen, og jeg sa ja, siden han hadde vært på besøk hos en nabo...

Fjerde gangen var igår ved midnatt. Jeg kom med t-banen, og gikk hjem. Da spurte en fyr om han skulle kjøre meg hjem siden det var sent, men jeg takket nei. Tok meg bare et par minutt å gå hjem, og jeg bor i et boligområde.

Jeg bor i Oslo ... men er dette normalt?

Ville dere sagt ja til å sitte på med en fremmed?

kan hende folk bryr seg på grunn av voldtektsbølgen? jeg ville sagt ja hvis det var enten ei dame eller politiet. jeg bor også i oslo og har blitt spurt av politiet flere ganger om de skal kjøre meg hjem. særlig hvis jeg ser redd ut, forvirret eller går fort

Endret av Nuppdupp
Skrevet

vi spør av og til hvis folk ser helt forlatt ut alene på busstopp på natten eller kvelden og det er kaldt og sånn, eller hvis noen haiker eller noen som løp etter en buss som kjørte osv. men vi er både mann og dame da, så kanskje ikke folk blir så redd. alle har sagt ja :P og det har jo bare vært for å være grei siden vi selv har sittet stuck i ødemarken i kulde på busstopp

Skrevet (endret)

kan hende folk bryr seg på grunn av voldtektsbølgen? jeg ville sagt ja hvis det var enten ei dame eller politiet. jeg bor også i oslo og har blitt spurt av politiet flere ganger om de skal kjøre meg hjem. særlig hvis jeg ser redd ut, forvirret eller går fort

Pleier du veldig ofte å virre rundt og se redd ut, forvirret og å gå fort? :fnise:

Endret av Bølle
Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

Pleier du veldig ofte å virre rundt og se redd ut, forvirret og å gå fort?

har du noen gang letet etter en plass? noen gang hatt dårlig tid? aldri gått fort? du vet svaret selv :gjeiper: herregud :gjeiper:

Endret av Nuppdupp
Skrevet

TS her! Ja det er det som har skjedd med meg også, at to av de så meg småløpe og stresse avgårde, ville nok være greie å spørre.

Men han som spurte meg igår ved midnatt sa jeg nei til, pga situasjonen ... også var jeg nesten hjemme uansett. Er veldig trygt og masse hus der jeg bor.

Han fyren som ville kjøre meg den gangen jeg skulle finne frem til et sted, virket veldig hyggelig, men pga omstendighetene takket jeg nei.

Tror det er viktig å lytte til magefølelsen :)

Mister heller buss/tog/fly, enn å ende opp i bilen til en psycho :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...