Gjest broken Skrevet 15. desember 2011 #1 Skrevet 15. desember 2011 Forrige uke fikk jeg mitt første panikkannfall og har igrunn vært livredd siden for at lignende skal skje igjen! Jeg ble tatt inn på legevakt midt på natta, og om morgenen snakket jeg med et anbulant team eller noe, som tar av seg de som våkner opp på legevakta.. De sa de skulle ringe meg iløpet av uka, og idag er det torsdag :-(( Har de glemt meg eller gir de bare faen? Dps ringte plutselig og de har jeg ikke hørt fra på over en mnd nå.. fikk en time i januar liksom, så de har tydeligvis heller ikke fått beskjeden som de sa de skulle gi! Det er ikke rart folk med angst gir opp, når helsepersonalet gir opp først... hvorfor tar de ikke kontakt, når de sier det?
rastløs_89 Skrevet 16. desember 2011 #2 Skrevet 16. desember 2011 Det der skjer med alle. Helsevesenet er en etat full av glemske folk. Tror du burde ringe til dem i morgen, og minne dem på hva de lovte deg da du var innlagt på sykehuset
Gjest broken Skrevet 16. desember 2011 #3 Skrevet 16. desember 2011 Jammen, hvorfor skjer det alltid med meg... spessielt etter jeg ble myndig! Jeg har telefonskrekk, og vil heller ikke ringe dem når de ikke ringer til meg. Da tar jeg som at de ikke gidder.. De har jo skrevet det ned!
Gjest Katten. Skrevet 16. desember 2011 #4 Skrevet 16. desember 2011 Angstanfall er generelt sett ikke noe big deal, og jeg skjønner godt at det blir nedprioritert om det er en engangshendelse. Ring dem og dobbeltsjekk om det er noe spesielt du skal gjøre i framtiden, påpek - på en ikke-bitchy måte - at du ikke hadde blitt oppringt av dem.
Gjest broken Skrevet 16. desember 2011 #5 Skrevet 16. desember 2011 Jeg fikk igrunn ikke noe svar på om det var nettopp det.. hadde jo vært greit å vite om jeg faktiks fikk en anfall, eller noe annet skjedde med meg.. Nå snakket jeg med de da, og var ganske så susidal, som man ikke snakker om her, så det burde ikke blitt nedprioritert..
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2011 #6 Skrevet 16. desember 2011 Er desverre helt vanlig at pasienter selv må følge opp både det ene og det andre om en ønsker få gjort noe. Er blidt kronisk syk selv på grunn av slike forsinkelser. Stolte i starten på legen og at slike ting som dette fungerte litt for lenge. Men så og si hver eneste gang prøver ble tatt har jeg ikke hørt noe før jeg tar kontakt, selv om det har vert utslag på noen av prøvene. Også de gangene jeg skulle blidt sendt til MR, Rønken, ct, spesialister, få tilsendt jornaler eller epikriser, ordne med å få hjelpemiddler etc etc. Papirene har ofte ikke blidt sendt før etter x antall purringer. Det vanligste da er at papirene har blidt "borte i posten" og må sendes på nytt. Det samme skjer når en så venter på svar. Jeg hadde også tlf. skrekk før jeg ble kronisk syk, men den er garantert kurert etter alle rundene jeg har hatt med å ordne opp i ting som burde vært system og orden på. sån sett har jo helseetaten klart å kurere noe da. Men de kroniske plagene mine hadde ikke vert kroniske om jeg hadde fått hjelp tidligere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå