Maria.91 Skrevet 15. desember 2011 #1 Skrevet 15. desember 2011 Hei! Nå blir det juleferie for de fleste av oss ganske snart, og pakkingen er godt i gang. For de av oss om har lengre ferier er dette kanskje den verste delen! Selv har jeg fem uker og vet ikke hvor jeg skal starte en gang, ender fort opp med å sitte her på KG og utsette oppgaven Skal i tillegg en uke til Egypt midt i denne ferien, så må ha ting til det også. Har mulighet til å vaske klær, men det er vel få som liker å dasse rundt i de samme 4-6 antrekkene 5 uker i strekk! Tenker at det sikkert finnes mange andre der ute i liknende situasjoner, og mange andre igjen som har vært her og har erfart og lært. Hva er dine pakketriks? Løsninger for plassmangel, organisering, huske alt, osv.!
AloeVera Skrevet 15. desember 2011 #3 Skrevet 15. desember 2011 (endret) Har tips til hvordan du kan huske alt. Skriv ned liste over det aller viktigste og det man som regel glemmer. (Pass, mobillader, tannbørste osv.) Og når du skal dra så ser du over det du har pakket og stryker ut det du har fått med på listen. Så ser du hva du mangler Og ta med løse anntrekk i stedet for tettsittende klær. Det er jo sikkert varmt og tettsittende klær blir fortere svett Ta med plagg som går til alt, shorts i nøytral farge f.eks Endret 15. desember 2011 av AloeVera 1
Maria.91 Skrevet 15. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 15. desember 2011 Takk, det der var hjelpsomt! Er ikke supermann på å mixe og matche farger etc, og med nøytrale farger går det jo litt lettere (dvs, det er vanskeligere å drite seg ut).
Gjest padawan Skrevet 19. desember 2011 #5 Skrevet 19. desember 2011 jeg har skrevet litt om det på denne siden. her er listen med klær og lignende som jeg bruker når jeg er ute og reiser. alt er ikke like nødvendig hver gang men med å ha med alt på listen har en iallefall tatt en vurdering på det. Toalettsaker * Toalettmappe * MedKit * Håndkle Diverse * Solbriller * Kamera(er), objektiv(er), stativ(er), lader(e), ekstra minnekort. * iPod med lader og radiosender * Telefon, lader * GPS, Kompass * Bøker * Lommelykt og/eller hodelykt * Pass, Eurpoeisk helsetrygdekort, reiseforsikring * Pengebelte * Billetter og reservasjoner i to utgaver * Notatblokk og penner * lakenpose Klær * Undertøy * Skjorter/vest/slips/penbukse/Pensko * Hettegenser * Stormberg jakke/Lue/Vanter (vanntett jakke) * T-skjorter * Varmt undertøy
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #8 Skrevet 19. desember 2011 jeg pleier å ta med meg hvitt og sort som basis (singletter og tights) og så har jeg kjoler og tunikaer med farge. da har jeg bare med meg tilbehør i sort og hvitt og slipper å tenke på at noe ikke matcher. Da er det også lett å bare samle alle de hvite klærne å øevere til vask ogå, når vi er borte i 2 uker vasker jg alt det hvite etter en uke. (solkrem sitter godt på det hvite, så er ikke altid godt nok å bare skylle dem.) Tar aldri med oss håndklær. kjøper hvær sitt billig der nede og legger det igjen når vi drar.
Gjest padawan Skrevet 19. desember 2011 #10 Skrevet 19. desember 2011 Rull klærne, da får du mer plass. bedre å bruke vakumposer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå