Gå til innhold

Trollkjerring halshogd i Saudi-Arabia.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Trollkjerring halshogd i Saudi-Arabia.

Amnesty International har beskrevet Saudi-Arabias halshuggingen av en kvinne dømt etter anklager om "trolldom og hekseri," som «dypt sjokkerende»

Saudisk statsborger Amina bint Abdul Halim bin Salem Nasser ble henrettet på mandag i den nordlige provinsen al-Jawf etter å ha blitt dømt for å praktisere trolldom, sa innenriksdepartementet, uten å gi detaljer om anklagene.

Saudi Arabia, som er et absolutt monarki, har ingen skrevne straffelover. Dommene i landet er basert på islamsk sharia lov som tolkes av landets dommere.

http://news.yahoo.com/amnesty-says-saudi-beheading-sorcery-shocking-091838743.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trollkjerring halshogd i Saudi-Arabia.

Amnesty International har beskrevet Saudi-Arabias halshuggingen av en kvinne dømt etter anklager om "trolldom og hekseri," som «dypt sjokkerende»

Saudisk statsborger Amina bint Abdul Halim bin Salem Nasser ble henrettet på mandag i den nordlige provinsen al-Jawf etter å ha blitt dømt for å praktisere trolldom, sa innenriksdepartementet, uten å gi detaljer om anklagene.

Saudi Arabia, som er et absolutt monarki, har ingen skrevne straffelover. Dommene i landet er basert på islamsk sharia lov som tolkes av landets dommere.

http://news.yahoo.com/amnesty-says-saudi-beheading-sorcery-shocking-091838743.html

Ikke akkurat overraskende at trolldom slås hardt ned på i middelalderen. Vi har mange eksempler på det også i Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg hverken er muslim eller jøde så velger jeg å ikke ha noen oppfatning om interne Saudi Arabiske anliggender.

Jeg går ut i fra at verdens muslimer i likhet med alle andre autonome folk i verden har vært i stand til å, på egne premisser, skaffe seg formålstjenlige lover og andre reguleringer av mellommenneskelige forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg hverken er muslim eller jøde så velger jeg å ikke ha noen oppfatning om interne Saudi Arabiske anliggender.

Jeg går ut i fra at verdens muslimer i likhet med alle andre autonome folk i verden har vært i stand til å, på egne premisser, skaffe seg formålstjenlige lover og andre reguleringer av mellommenneskelige forhold.

Say what? Du kan ikke ha en oppfatning om slikt fordi du ikke er muslim eller jøde? Ooooooooooookei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forbudt og kan straffes med døden, det vet alle i landet. De kan jo bare la vær å drive med det da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Say what? Du kan ikke ha en oppfatning om slikt fordi du ikke er muslim eller jøde? Ooooooooooookei

Hvorfor skulle jeg? Det er ikke mitt folk og jeg vil like lite trykke mine verdier og oppfatninger nedover hodet på andre folk som det jeg vil at andre folk skal trykke sine verdier og oppfatninger nedover hodet på mitt folk.

Dvs. mitt folk eksisterer jo ikke lenger, det er erstattet av et konglomerat av enkeltindivider fra hele verden med medlemskap i form av en rød bok som fellesnevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trollkjerring halshogd i Saudi-Arabia.

Amnesty International har beskrevet Saudi-Arabias halshuggingen av en kvinne dømt etter anklager om "trolldom og hekseri," som «dypt sjokkerende»

Saudisk statsborger Amina bint Abdul Halim bin Salem Nasser ble henrettet på mandag i den nordlige provinsen al-Jawf etter å ha blitt dømt for å praktisere trolldom, sa innenriksdepartementet, uten å gi detaljer om anklagene.

Saudi Arabia, som er et absolutt monarki, har ingen skrevne straffelover. Dommene i landet er basert på islamsk sharia lov som tolkes av landets dommere.

http://news.yahoo.com/amnesty-says-saudi-beheading-sorcery-shocking-091838743.html

den va jaggu meg lang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle jeg? Det er ikke mitt folk og jeg vil like lite trykke mine verdier og oppfatninger nedover hodet på andre folk som det jeg vil at andre folk skal trykke sine verdier og oppfatninger nedover hodet på mitt folk.

Dvs. mitt folk eksisterer jo ikke lenger, det er erstattet av et konglomerat av enkeltindivider fra hele verden med medlemskap i form av en rød bok som fellesnevner.

Men du syns det er OK at et "folk" trykker sine verdier og oppfatninger nedover hodet på sine innbyggere, i den grad at de må bøte med livet? De har vel ikke valgt selv hvor de skulle bli født? Jeez...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forbudt og kan straffes med døden, det vet alle i landet. De kan jo bare la vær å drive med det da..

Tror du virkelig at alle de "heksene" som ble brent på bålet i Norge, faktisk var hekser? Jeg tror ikke på hverken trolldom eller at trollkjerringer kan finne på tull, så for meg er det mye i dette som er galt. Det at noe er en lov, betyr ikke at det er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du syns det er OK at et "folk" trykker sine verdier og oppfatninger nedover hodet på sine innbyggere, i den grad at de må bøte med livet? De har vel ikke valgt selv hvor de skulle bli født? Jeez...

Så du er tilhenger av det lovløse samfunn der ingen verdier gjelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig at alle de "heksene" som ble brent på bålet i Norge, faktisk var hekser? Jeg tror ikke på hverken trolldom eller at trollkjerringer kan finne på tull, så for meg er det mye i dette som er galt. Det at noe er en lov, betyr ikke at det er riktig.

Dette er ikke Norge, dette er Saudi Arabia og hekseri er forbudt. Dette vet alle der, da er det bare å holde seg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke Norge, dette er Saudi Arabia og hekseri er forbudt. Dette vet alle der, da er det bare å holde seg unna.

Det er en ting (helt hårreisende dumt, men ok) men å ikke kunne mene noe om praksisen er om mulig enda dummere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke Norge, dette er Saudi Arabia og hekseri er forbudt. Dette vet alle der, da er det bare å holde seg unna.

Har ikke kilden, men jeg leste (NBC?) at det var en mann som hadde anklaget henne for hekseri, for å ha gjort han impotent. Altså trengtes kun èn manns uttale om at han mente at hun hadde gjort han impotent, gjøre det til at hun var heks. Saudi-Arabia, helvete på jord. Syke syke mennesker som driver med Sharia-lov. Vær glad vi bor i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skulle jeg? Det er ikke mitt folk og jeg vil like lite trykke mine verdier og oppfatninger nedover hodet på andre folk som det jeg vil at andre folk skal trykke sine verdier og oppfatninger nedover hodet på mitt folk.

Dvs. mitt folk eksisterer jo ikke lenger, det er erstattet av et konglomerat av enkeltindivider fra hele verden med medlemskap i form av en rød bok som fellesnevner.

Du synes ikke ethvert menneske, uansett hvilken kultur eller hvilket samfunn man tilfeldigvis skulle være født inn i, bør få slippe å bli utsatt for vilkårlige bestialiteter? Grunnleggende menneskevern og alt det der? Bør ikke det være et slags.. du kan kalle det minimumskrav, uansett hvor vi er i verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kilden, men jeg leste (NBC?) at det var en mann som hadde anklaget henne for hekseri, for å ha gjort han impotent. Altså trengtes kun èn manns uttale om at han mente at hun hadde gjort han impotent, gjøre det til at hun var heks. Saudi-Arabia, helvete på jord. Syke syke mennesker som driver med Sharia-lov. Vær glad vi bor i Norge.

Da kan hun jo bare motbevise det da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan hun jo bare motbevise det da..

Problemet, er at et vitnesbyrd fra en mann tynger mye mer enn fra en kvinne i Saudi-Arabia. Ofte blir ikke engang kvinnene hørt. De får ikke sjansen til å forsvare seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fy faen så sykt.

"Hekseri" går jo ikke an å bevise engang. Hvordan i det hele tatt kan man bli dømt og henrettet basert på onde rykter?! Ja, glad vi bor i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forbudt og kan straffes med døden, det vet alle i landet. De kan jo bare la vær å drive med det da..

Heh, lest noe som helst om hekseprosessene i ditt eget land?

De aller fleste som blir dømt for hekseri er i "verste" fall kvinner (og i noen få tilfeller menn) som kan litt mer om urter og medisin en gjennomsnittet. De som virkelig kan noe klarer jevnt over jobbe i det skjulte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...