Gå til innhold

panel.no


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble oppringt et uendelig antall ganger av et 616-nummer, og til slutt svarte jeg og ble spurt om å være med i en undersøkelse. Jeg klarer jo aldri å si nei til sånt :sjenert:

Jeg fikk spørsmål om å få slike undersøkelser sendt til min epost (sa selvfølgelig ja her også) og har funnet ut at man tjener opp poeng, som man senere kan cashe ut til gavekort.

Men i undersøkelsene spør de om fødselsdato og postnummer. Er dette unormalt eller er jeg paranoid og tror de forsøker å svindle meg? Siden heter panel.no og den ser jo ganske trygg ut... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Panel.no er trygt, så vidt jeg vet.

Postnr og alder er de ute etter fordi det er viktig informasjon i forhold til det de undersøker. Ulike produkter har ulik målgruppe, og da er både alder og bosted vesentlig fordi unge har andre behov og ønsker enn voksne og gamle, og det samme gjelder folk i de store byene i forhold til folk i grisgrendte strøk.

Noen undersøkelser vil nok også kunne spørre etter yrke og familiesituasjon. De kan ikke bruke den infoen til å svindle deg :)

Det du skal være forsiktig med er personnummer, kortopplysninger (kortnummer osv) og personlige koder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært med i Panel.no i et par år eller noe, og det er et seriøst selskap. Fødselsdato og postnummer har noe med at de enkelte ganger bare ønsker svar fra folk i begrensede deler av landet og i visse andersgrupper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Min lenke som også spør om post nummer noen ganger. Jeg tror de gjør det for å kartlegge hvor i Norge man bor, eller for å bekrefte at man faktisk leser spørsmål man svarer på. Har du trykt på hva som helst da du valgte fylke, kan slurvefeil bli oppdaget hvis du skriver postnummer som ikke tilhører samme fylke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært med der i årevis, og de er seriøse. Nesten alle undersøkelsesgreier spør om fødselsdato, kjønn, postnummer, utdannelsesnivå og inntekt (men det siste kan man velge å ikke svare på). Mange spør også om hvor mange som bor i husstanden. Det er bare for statistikken deres sin skyld. Så kan de oppgi ting som "Unge mellom 20-25 år med høy utdannelse drikker mindre cola enn enslige på 45 som bor i Vestfold"! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...