AnonymBruker Skrevet 15. desember 2011 #1 Del Skrevet 15. desember 2011 Er det noen her inne som er flinke i spansk? Jeg trenger hjelp til å oversette pinnekjøtt til spansk! Har prøvd å søke det opp ordbøker og på nettet, men finner ikke hjelp noe sted! Håper noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emas Skrevet 15. desember 2011 #2 Del Skrevet 15. desember 2011 cordero i følge iTranslate Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macaron Skrevet 15. desember 2011 #3 Del Skrevet 15. desember 2011 Cordero betyr lammekjøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 15. desember 2011 #4 Del Skrevet 15. desember 2011 Du må rett og slett forklare hva det er, pinnekjøtt er jo norskt, så tviler det finnes et eget spansk ord for det Men "cordero" er et steg på veien ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonka Skrevet 15. desember 2011 #5 Del Skrevet 15. desember 2011 Jeg snakker ikke spansk, men tviler på om de har et eget ord for pinnekjøtt. Skal det stå i en meny? Jeg hadde i så fall oversatt "saltet og tørket lammekjøtt, dampkokt over bjørkepinner" til spansk, og så satt det opp slik: "Pinnekjøtt" saltet og tørket lammekjøtt, dampkokt over bjørkepinner (men denne siste linja på spansk....) Var det forståelig..? Enkelte ting har ikke noe eget navn på alle språk - og det er så vidt jeg vet ikke så mange andre enn oss nordboere som spiser pinnekjøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernardette Skrevet 20. desember 2011 #6 Del Skrevet 20. desember 2011 Som de andre sier; pinnekjøtt finnes ikke i Spania. I Norge kaller vi paella for paella, og tapas for tapas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sanneaa Skrevet 15. januar 2018 #7 Del Skrevet 15. januar 2018 "la costilla de cordero salada y secada" sa spansklæreren min til meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 15. januar 2018 #8 Del Skrevet 15. januar 2018 Meato ala sticko Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå