Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skjønt først nå det siste året hva sangen Born in the USA av Bruce Springsteen faktisk handler om.

Videoannonse
Annonse
Gjest Linny1111
Skrevet

Jeg lærte nettopp hva bail betyr i USA. Jeg trodde alltid at det var penger man måtte betale for å slippe å sitte i varetekt frem til rettssaken, og det er det jo, men man får de pengene tilbake om man møter opp til rettssaken! Så det handler om å ha en forsikring om at personen faktisk møter opp.

Og om man ikke har råd til bail, så kan man bruke en bail bondsman, som betaler for deg, men tar 10%-15% ekstra, og de pengene får man ikke tilbake.

Jeg trodde alltid at de pengene var tapt. At når noen betalte bail på, si, 20 000 dollar, så var det bare penger betalt for å slippe å sitte i varetekt, og noen ganger tenkte jeg: "Det må da være bedre for noen å bare ta de månedene i fengsel istedenfor å tape så mye penger?"😂

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Jeg trodde helt til nå at nyhetsankeren på TV2 het Arild Riise men når jeg googlet han så la jeg merke til at det var "Arill" og ikke "Arild", hvordan kan jeg ikke ha merket det før nå o.O

Endret av Cid
  • Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

En kvinne slet me en krampe i underlivet men hørte "krabbe" når æ va tenåring og i flere år etterpå trodde æ at det bodde en krabbe inni henne og deffor hadde ho do i stua fordi da slapp ho den ut (☉_ ☉) æ har en uvane å høre feil, godta det som ka dæm sa og ikke tenke mer over det lol

Trodde åsså uttrykke "not just a hat rack my friend" va "not just a hat trick my friend" og lenge undret på ka det betydde når mannen min sa det 😅

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Linny1111 skrev (På 31.12.2024 den 18.05):

Jeg lærte nettopp hva bail betyr i USA. Jeg trodde alltid at det var penger man måtte betale for å slippe å sitte i varetekt frem til rettssaken, og det er det jo, men man får de pengene tilbake om man møter opp til rettssaken! Så det handler om å ha en forsikring om at personen faktisk møter opp.

Og om man ikke har råd til bail, så kan man bruke en bail bondsman, som betaler for deg, men tar 10%-15% ekstra, og de pengene får man ikke tilbake.

Jeg trodde alltid at de pengene var tapt. At når noen betalte bail på, si, 20 000 dollar, så var det bare penger betalt for å slippe å sitte i varetekt, og noen ganger tenkte jeg: "Det må da være bedre for noen å bare ta de månedene i fengsel istedenfor å tape så mye penger?"😂

Det jo uansett riktigere enn hva jeg trodde da jeg var mindre, nemlig at bail rett og slett satte en strek over hele saken, og gjorde deg til en fri mann! :laugh:

• 4 måneder senere...
Skrevet

Det slo meg i dag da jeg så på Powerade flasken i skapet, at navnet betyr direkte oversatt energihjelp. Føler meg dum som ikke har sett det før nå:-)

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Juliannaos skrev (5 timer siden):

Det slo meg i dag da jeg så på Powerade flasken i skapet, at navnet betyr direkte oversatt energihjelp. Føler meg dum som ikke har sett det før nå:-)

Er ikke det aid som betyr hjelp da?:p

Endret av Cid
Skrevet
Juliannaos skrev (5 timer siden):

Jøss, aldri tenkt over. Men nå er ikke jeg en stor sportsdrikk-drikker heller da. Usikker på om jeg har smakt det, faktisk. Er det godt? Og funker det? 

Skrevet
Maia70 skrev (På 25.12.2024 den 15.49):

Jeg har skjønt først nå det siste året hva sangen Born in the USA av Bruce Springsteen faktisk handler om.

Tror det var Bush som ikke skjønte det, han brukte den i valgkampen sin

Skrevet
Juliannaos skrev (På 24.7.2025 den 7.25):

Der skulle vært poweraid i så fall

Skrevet
Lur Venn skrev (2 minutter siden):

Der skulle vært poweraid i så fall

Bra de glemte s-en på slutten.

Skrevet
Cid skrev (11 minutter siden):

Bra de glemte s-en på slutten.

Har alltid tenkt at aid i flertall må være aids

Skrevet
Lur Venn skrev (16 minutter siden):

Har alltid tenkt at aid i flertall må være aids

Help! I need some aids!

Skrevet
Cid skrev (Akkurat nå):

Help! I need some aids!

😆

Skrevet
Lur Venn skrev (2 timer siden):

Tror det var Bush som ikke skjønte det, han brukte den i valgkampen sin

Oi. Ja så grundig har ikke en gang jeg misforstått den.

Skrevet

Jeg leste testikkel-lim (tekstil lim) da jeg var ei lita barneskolejente. Forstod ikke hvorfor mora og broren min lo av det jeg sa😆😆

Ble bare flau når de sa hva en testikkel var. 

Skrevet

Hvor kan damer gå i dress, skjorte og slips mens menn ikke kan bruke kjole?

Skrevet
jukkapalme skrev (På 24.7.2025 den 12.42):

Jøss, aldri tenkt over. Men nå er ikke jeg en stor sportsdrikk-drikker heller da. Usikker på om jeg har smakt det, faktisk. Er det godt? Og funker det? 

Har bare selve drikkeflaske; drikker ikke det selv:-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Alle Helgers aften (allehelgensaften) , en hyllest til menn med navnet Helge. Sikkert en krigshelt eller noe, man husker jo de døde på den dagen, sant?

Ordet vitrine og latrine. Trodde vitrineskap egentlig skulle brukes på badet. 

En bjørnetjeneste er ikke som en bjørneklem. Ikke en stor tjeneste men en tjeneste som er dårlig for deg, selv om det er ment godt.

Krokodilletårer er når noen som aldri gråter, gråter. De er ekstra troverdig. Men nei, det betyr at man later som man gråter.

Gullerøtter er ikke gull de er gule. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...