Gå til innhold

Toastmaster som må tenke seg om...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå endelig spurt en venninne av oss om hun vil være toastmaster i bryllupet vårt. Vi hadde ventet en stund på "den rette anledningen", og i går var hun til middag hos oss sammen med kjærsten sin, stemningen var god og vi spurte. Men, så sier hun at hun trenger å tenke seg om? Hva betyr det? Er det positivt eller negativt? Har ikke hørt noe ennå, og begynner å bli bekymret!

Nå skal det sies at hun ikke er den første vi spør, og det vet hun... Vi spurte nemlig kjærsten til forloveren min, men nå er det slutt mellom dem, de fungerer ikke i samme rom, så det sier seg selv at han er uaktuell. Tror dere hun kan være fornærmet fordi vi ikke spurte henne først?

Uff, så vanskelig :cry: Jeg ville jo bare at hun skulle bli superglad og rope "ja"!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt vanlig med litt betenkningstid for en slik jobb. Vi spurte en kamerat av samboeren min, han ba om betenkningstid, og etter en måneds tid fikk vi et stort JA, og at han gledet seg til oppgaven. Ingen grunn til å ta sorgene på forskudd! :D

Skrevet

Hun burde ikke være fornermet fordi det ble jo slutt mellom dem, men det er vanskelig å si- kanskje hun er såret og fornermet. Vel, la hun tenke over det. Kanskje hun føler seg mer og mer beæret etterhvert og vil la seg rive meg. Hvis det var i går du spurte, så ville jeg gitt henne ett par dager til å tenke på. :blunke:

Skrevet

Et par dager! En måned! :o

Hvordan skal jeg klare å vente så lenge?!!!!

Skrevet
Et par dager! En måned!  :o  

Hvordan skal jeg klare å vente så lenge?!!!!

:trøste: Tålmodighet Amelie, tålmodighet :wink:

Skrevet

Helt enig. Her bør man kunne få betenkningstid. Dette kan være en stor oppgave, og det er normalt at man får tenke seg litt om. Hvis hun ikke automatisk gir noe svar, synes jeg fint du kan spørre henne om noen uker...

Skrevet

Du har ventet på "rett anledning" til å spørre henne.. Da må jo også hun får tid til å vurdere spørsmålet.

Det er ikke alle som tar sånne oppgaver like lett.

Skrevet

Men hun er liksom som skapt for den jobben, og jeg er jo 200% sikker på at hun kommer til å gjøre en superduper jobb (og alt dette sa jeg til henne også)!

Sukk - jeg får vel vente da...

Skrevet
Men hun er liksom som skapt for den jobben, og jeg er jo 200% sikker på at hun kommer til å gjøre en superduper jobb (og alt dette sa jeg til henne også)!

Sukk - jeg får vel vente da...

Men ok, får jeg være kritisk her? Hvis hun er skapt for jobben, hvorfor var hun ikke førstevalget ditt?

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Ærlig talt... det å være toastmaster er et stort ansvar. Det krever både nøye planlegging og setter ganske store begrensninger for toastmasterens mulighet til å være med på festen som vanlig gjest - det blir på mange måter en jobbekveld. En stor ære, ja, men fremdeles et stort ansvar. Og du blir forskrekket over at hun ikke hopper om halsen på degog takker ja uten å tenke seg om?? :-?

Skrevet

Det er lov å være kritisk :wink:

Hvis hun er skapt for jobben, hvorfor var hun ikke førstevalget ditt?

Rett og slett fordi det passet så bra at kjærsten til forloveren min var toastmaster - da hadde den en oppgave hver, liksom. Og vi fire har alltid vært masse sammen, så det var litt stas at bryllupet også ble et slags fellesprosjekt.

Egentlig fryktelig trist at de har gjort det slutt :cry:

Skrevet

som flere sier her, ja, det er en ære å få være toastmaster til en viss grad, men det er også ETT HELVETES MYE JOBB. Flere og fler leiertoastmastere, nettop fordi dette er en stor JOBB. Jeg hadde aldri i verden gjort om jeg hadde blitt spurt..............så att hun trenger litt betentingstid er veldig forståelig. :wink:

Skrevet

Sukk, ja, kanskje dere har rett alle sammen... Hadde bare ikke forventet at det skulle være vanskelig å si ja til... Men jeg ser jo poengene deres.

Får samle opp all tålmodighet jeg har + prøve å tenke på noe annet :-?

Skrevet

Toastmaster jobben er ikke sånn bare bare, har prøvd det selv, så det er helt naturlig at hun ønsker betenkningstid. Og ærlig talt, du gifter deg til sommeren, om hun trenger 2 mnd til å tenke på så har du fortsatt kjempegod tid til å finne en annen om hun takker nei!

Skrevet

Jeg lurer litt på hvem vi skal spøøre også. Blir nok en nordmann, men han/hun må føle seg komfortabel med å ta masse på engelsk. Hmmm...noe å tenke på. Er jo en stor jobb. Amelie, jeg ville latt henne få litt tid på seg. Bra at hun er ærlig hvertfall og sier at hun ikke er sikker. hadde vært vere om hun sa ja fordi hun ville være grei, og så trekke seg senere fordi hun ikke hadde nerver til det.

Skrevet

Vår toastmaster ba også om betenkningstid... Synes det var helt greit jeg! Hadde jeg blitt spurt om noe slikt hadde jeg også trengt å tenke over det, denne pesonen skal jo trods alt "lose" bryllupet i havn...

Vår toastmaster svarte etter ca 2 uker og da var det et vel gjennom tenkt ja vi fikk. Han gjorde verdes beste jobb!!!!

Skrevet

Vår toastmaster ba også om betenkningstid :) og etter at han hadde tenkt ferdig var svaret JA :)

Skrevet

Jeg skjønner godt at du ble skuffet over at hun ikke sa ja med en gang, jeg! Som brud er man veldig gira over bryllupet og man ønsker at alle skal være like glade over å få en spesiell oppgave i bryllupet. Vår toastmaster måtte tenke litt over det, men jeg mener at han sa ja i løpet av samme dag. Men selvfølgelig - vi er alle forskjellige og noen synes dette er en mer skremmende oppgave enn andre.

Skrevet

Da vi skulle spørre vår toastmaster sa vi: "Vil du være toastmaster i bryllupet vårt? Du skal selvfølgelig få betenkelsestid!"

Synes det er en selvfølge å gi folk litt tid i en slik situasjon jeg, det er jo en stor oppgave...

Skrevet

Enig med Groo at det er greit å legge med "ta deg gjerne betenkningstid".

Vi spurte søsteren til min kjære, da hun blant annet har erfaring fra tidligere toastmaster-jobb, for det er faktisk en jobb. Vi spurte henne for en god stund siden, men har ikke spurt noe mer om hun har bestemt seg, hun tar den tid hun trenger for å bestemme seg :) .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...