Gå til innhold

kobberspiral

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg ønsker å forsøke hormonfri prevensjon. noen som har erfaring med kobberspiral?

har hørt det kan være smertefullt å sette inn, og at bivirkningene er økt menssmerter og blødning. stemmer dette?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det.

Var litt ubehagelig å sette den inn, men det gikk greit enda jeg ikke har fått barn. Det finnes nemlig en litt mindre utgave.

Jeg blør omtrent det samme som før, det er kanskje bare mer tyntflytende?! Eller hva jeg skal si?

Smerter har ikke forandret seg noe, er kanskje faktisk hakket bedre enn før ;)

Skrevet

Jeg tok ut hormonspiralen min etter 12 års bruk i mai , ikke den samme ,ville slutte med falske hormoner .,tok 2-3 naproxen en time før ,ikke så veldig vondt ,

har det mye bedre ,etter 12 år uten mens ,blødde jeg ganske mye de 3-4 første mnd.

mensen har helte tide vart regemesig ,men blør mindre og mindre ,kun 3-4 dager ,

men jeg tar naturlig progesteron,de skal hjelpe på menssmerter og store blødninger ,

Skrevet

Jeg tok ut hormonspiralen min etter 12 års bruk i mai , ikke den samme ,ville slutte med falske hormoner .,tok 2-3 naproxen en time før ,ikke så veldig vondt ,

har det mye bedre ,etter 12 år uten mens ,blødde jeg ganske mye de 3-4 første mnd.

mensen har helte tide vart regemesig ,men blør mindre og mindre ,kun 3-4 dager ,

men jeg tar naturlig progesteron,de skal hjelpe på menssmerter og store blødninger ,

men hormonspiral er ikke det samme som kobberspiral;-)

Skrevet

Jeg har det.

Var litt ubehagelig å sette den inn, men det gikk greit enda jeg ikke har fått barn. Det finnes nemlig en litt mindre utgave.

Jeg blør omtrent det samme som før, det er kanskje bare mer tyntflytende?! Eller hva jeg skal si?

Smerter har ikke forandret seg noe, er kanskje faktisk hakket bedre enn før ;)

fikk du det gjort hos fastlegen? man må vel gjennom en sjekk først?

jeg har så og si ingen menssmerter, er heldig sånn sett. normal blødning, har ikke spesielt lyst at den skal øke. men heller det enn tilførsel av masse hormoner! kondom begynner å bli plagsomt..

Skrevet

Jeg har hatt kobberspiral. Gjør litt vondt å sette inn, men helt greit. Fastlegen som gjorde det. Mensen endret seg ikke nevneverdig. Veldig fornøyd med valget.

Sånn over tid og år så endret mensen seg til litt større blødninger og smerter. Tror neppe det hadde noe med spiralen å gjøre, men naturlige endringer i kroppen. Må si at de verste smertene og blødningene hadde jeg som sterilisert. Jeg gikk veien fra å ha null plager til pytonuke i løpet av 20 år.

Skrevet

fikk du det gjort hos fastlegen? man må vel gjennom en sjekk først?

jeg har så og si ingen menssmerter, er heldig sånn sett. normal blødning, har ikke spesielt lyst at den skal øke. men heller det enn tilførsel av masse hormoner! kondom begynner å bli plagsomt..

Bestilte time hos fastlegen som videresendte meg til en gynekolog i byen. Han var veldig flink :)

Ja, jeg tenkte det samme som deg. 0 hormonprevensjon!!

Skrevet

men hormonspiral er ikke det samme som kobberspiral;-)

Ja, tok hormonspiralen UT i mai ,og satte INN kobberspiral,videre min erfaring med kobberspiral etter 7 mnd bruk ,fornøyd

Skrevet

Er flere tråder om spiral her inne...

Spiral - Erfaringer?

Sette inn spiral med bedøvelse

Erfaringer med spiral - burde jeg?

Innsetting av spiral - Hva er dine erfaringer?

Spiral - Kobberspiral vs hormonspiral + erfaringer?

noen her som har spiral? - som ikke har født?

+ flere hvis du søker...

jeg ønsker å forsøke hormonfri prevensjon. noen som har erfaring med kobberspiral?

har hørt det kan være smertefullt å sette inn, og at bivirkningene er økt menssmerter og blødning. stemmer dette?

Jeg har ikke født, og jeg har kobberspiral. Jeg har gode erfaringer. Selve innsettelsen gjorde kjempevondt og kort tid at jeg gikk fra legen måtte jeg legge meg ned da jeg holdt på å besvime. Jeg lå der i 30-45 minutter før jeg følte meg bra nok til å gå videre. første uka etter innsettelsen hadde jeg veldig mye vondt, og jeg blødde også i noen uker. Etter det er det som normalt.

Bivirkninger. Jeg har såvidt litt større blødninger, og noen ganger menssmerter. Før hadde jeg sjelden menssmerter. Er svært fornøyd og anbefaler spiral.

Flere av mine venninner har også fått spiral. Noen hadde ikke vondt under eller etter innsettelsen, noen hadde ikke vondt under innsettelsen, men ble litt dårlig etterpå, noen grudde seg og fikk litt bedøvelse og kjente ingenting. Det er store individuelle variasjoner, og umulig for oss å si hvordan det vil bli for deg.

Skrevet

ta 2-3 naproxen en time før .får musklene i livmoren til å slappe av,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...