Gjest Anine-. Skrevet 15. desember 2011 #1 Skrevet 15. desember 2011 Jeg barberte magen min en dag, og etter det fikk jeg svarte hår fra navlen og ned Og så har jeg 2 mørke hår oppforbi leppa. Du kan se de er svarte visst du ser veldig godt. Så har jeg mye sorte prikker i ansikter. Er livredd for jeg kan ha pcos. jeg har og VELDIG menssmerte. Er ikke overvektig da, men sliter med depresjon. Jeg har glemt maaaange p-piller tusen ganger, uten å blitt gravid. Er det normalt? Jeg føler alle som har glemt mange p-piller blir gravid med EN gang. Så nå er jeg jo drit redd for å ikke kunne bli det !
Klematis Skrevet 15. desember 2011 #2 Skrevet 15. desember 2011 Jeg har mange svarte hår på haka, og flere blir det jo eldre jeg blir. Må nappes. Og jeg har ikke PCOS 3
Gjest Jay Skrevet 15. desember 2011 #3 Skrevet 15. desember 2011 Hvis du må se så nøye etter for å få øye på hårene, så er det ikke gitt at du har PCOS! Men jeg vil råde deg til å ikke slurve med p-pillene, med mindre du har lyst til å blir gravid (og da slutter helt på dem). 1
Gjest Anine Skrevet 15. desember 2011 #4 Skrevet 15. desember 2011 Hvis du må se så nøye etter for å få øye på hårene, så er det ikke gitt at du har PCOS! Men jeg vil råde deg til å ikke slurve med p-pillene, med mindre du har lyst til å blir gravid (og da slutter helt på dem). Men på magen der med navlen og ned, der ser du de svarte hårene drit godt:( drit stygt. Fikk det etter jeg barberte meg.. Jeg slurver ikke med p-pillene med vilje! Men begynner å lure på om jeg aldri kan bli gravid.
rastløs_89 Skrevet 15. desember 2011 #5 Skrevet 15. desember 2011 Kan være bedre å bleke hårene på magen kanskje? Det har noen lysebrune hår under navlen som tar seg dårlig ut i bikini, så om sommeren er det frem med blekemiddelet
Gjest :D Skrevet 16. desember 2011 #6 Skrevet 16. desember 2011 Kan være bedre å bleke hårene på magen kanskje? Det har noen lysebrune hår under navlen som tar seg dårlig ut i bikini, så om sommeren er det frem med blekemiddelet Har prøvd det.. men fargen forsvinner så fort.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #8 Skrevet 1. januar 2012 Det er bare en måte å finne ut av; spør legen. Få henvisning til gynekolog og få sjekket eggstokkene.
Gjest anine Skrevet 2. januar 2012 #9 Skrevet 2. januar 2012 hvordan skal jeg spør da? Kommer ikke legen til å synst jeg er utrolig dum da? Siden jeg ikke har prøvd å blitt gravid en gang?
Auri Skrevet 2. januar 2012 #10 Skrevet 2. januar 2012 Bruk voks eller epilator på hårene på magen, napp de på leppa.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #11 Skrevet 2. januar 2012 hvordan skal jeg spør da? Kommer ikke legen til å synst jeg er utrolig dum da? Siden jeg ikke har prøvd å blitt gravid en gang? Det finnes flust av jenter som blir utredet for PCOS uten at de har så mye som tenkt på å bli gravid. Det er en diagnose mange ungjenter også får, og er ikke direkte knyttet til graviditet annet enn at de med PCOS kan få problemer med å bli gravid. Gå til legen og nevn problemene dine. Ingen spørsmål er for dumme hos en lege. Hvis hun/han mener du burde utredes videre blir du sendt videre til spesialist. Kanskje sier legen bare at du har normal hårvekst og råder deg til å fjerne/bleke hårene dersom de er plagsomme. Det kan jo også være verdt å nevne at jeg opplevde å få mye mindre hårvekst mens jeg gikk på p-piller (Yasmin).
Mamma1 Skrevet 2. januar 2012 #12 Skrevet 2. januar 2012 Jeg har svarte hår overalt, har ikke pcos. 1
Auri Skrevet 2. januar 2012 #13 Skrevet 2. januar 2012 Mørke hår og PCOS henger overhodet ikke sammen. Det er étt av mange symptomer. Det er som å si at siden jeg har hodepine innimellom, har jeg hjernekreft... 1
Gjest anine Skrevet 7. januar 2012 #14 Skrevet 7. januar 2012 Mørke hår og PCOS henger overhodet ikke sammen. Det er étt av mange symptomer. Det er som å si at siden jeg har hodepine innimellom, har jeg hjernekreft... Jaja, sant det. Men så sliter jeg med veeldig menssmerte, mye sorte prikker i ansiktet, hadde myyyye kviser før, hadde extremt mye pms plager før jeg begynte på p-piller, er alltid sliten og trett.. : /
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #15 Skrevet 7. januar 2012 Mye bedre å få en time til utredning hos fastlegen enn å sitte her på nett å lure... Det er ikke verdens undergang å ha PCO, så det er andre ting jeg er mer redd for. Jeg fikk diagnosen da jeg var 19 år pga sjelden mens, og har levd utmerket med det i 25 år. Har gått på Diane som kan hjelpe mot uønsket hårvekst og kviser, i tillegg til at de KAN minske cystene; noe som har skjedd i mitt tilfelle. Ønsker du å bli gravid senere, så kan legene også hjelpe deg med dette med hormonkurer etc. IKKE ta sorgene på forskudd. Noen mørke hår er ikke nødvendigvis PCO heller, så slutt å bekymre deg så veldig og kom deg til legen isteden :-).
Gjest anine Skrevet 7. januar 2012 #16 Skrevet 7. januar 2012 Mye bedre å få en time til utredning hos fastlegen enn å sitte her på nett å lure... Det er ikke verdens undergang å ha PCO, så det er andre ting jeg er mer redd for. Jeg fikk diagnosen da jeg var 19 år pga sjelden mens, og har levd utmerket med det i 25 år. Har gått på Diane som kan hjelpe mot uønsket hårvekst og kviser, i tillegg til at de KAN minske cystene; noe som har skjedd i mitt tilfelle. Ønsker du å bli gravid senere, så kan legene også hjelpe deg med dette med hormonkurer etc. IKKE ta sorgene på forskudd. Noen mørke hår er ikke nødvendigvis PCO heller, så slutt å bekymre deg så veldig og kom deg til legen isteden :-). Jeg er livredd for å ha det. Du kan jo ikke bli gravid da?
Gjest Blubberella Skrevet 7. januar 2012 #17 Skrevet 7. januar 2012 Jeg er livredd for å ha det. Du kan jo ikke bli gravid da? Kom deg til legen! Så blir du utredet samtidig som legen kan forklare deg det samme som AB over; PCOS er ikke verdens undergang. Mest sannsynlig har du ikke PCOS og kan puste lettet ut. Hvis du er redd for å ikke kunne bli gravid, så er det jo sånn at mye kan fikses med hjelp fra spesialister. Mange med PCOS har blitt gravid, og mange til og med uten hjelp. Slutt å bekymre deg og dra til legen så du får dette ut av verden!
Auri Skrevet 7. januar 2012 #18 Skrevet 7. januar 2012 Joda, man kan bli gravid med PCOS. Det som skjer med PCOS, er at man har ikke eggløsning. Så om man har diagnosen, og ikke har greid å bli gravid i løpet av et år på egenhånd, så får man tilbud om assistert bfruktning. Men slutt å diagnoser deg selv på nett. Er mange som har hårvekst, kviser og sterke menssmerter uten å ha PCOS.
Gjest anine Skrevet 12. januar 2012 #19 Skrevet 12. januar 2012 Joda, man kan bli gravid med PCOS. Det som skjer med PCOS, er at man har ikke eggløsning. Så om man har diagnosen, og ikke har greid å bli gravid i løpet av et år på egenhånd, så får man tilbud om assistert bfruktning. Men slutt å diagnoser deg selv på nett. Er mange som har hårvekst, kviser og sterke menssmerter uten å ha PCOS. Ok. Men er det normalt å få svarte hår fra navlen og ned, etter man har barbert seg? Hadde ikke mørke hår før jeg barberte der.
Auri Skrevet 12. januar 2012 #20 Skrevet 12. januar 2012 Det er ingenting som er normalt når det kommer til hårvekst. Jeg har mørke hår der som kommer og går. Av og til er de mørke, av og til er de lyse. Prøv voks eller epilator for å se om det kan gjøre at de vokser ut litt lysere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå