Gå til innhold

sure kjerringer i julestria

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som opplever det år i etter år?

sure kjerringer på jobben som ikke fikk krumkakene til og julepølsa smakte ikke like godt som i fjor og de får huset fullt av folk som de egentlig ikke vil ha for det blir så mye jobb, selv om det selv har tvunget gjennom invitasjon så de har noe å skryte av.

ikke minst hissige billister, og

50+ generasjonen som mener de ikke skal stå i kø og har fortrinnsrett på alt foran de som er yngre en seg.

Kjenner jeg har lyst til å si noe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt hva du mener. Jeg har litt familie på den alderen som klager og inviterer og klager og inviterer og klager enda mer. Hvorfor invitere store selskap hvis dere bare skal klage etterpå?

Jeg synes at man bare bør nyte tida og kose seg jeg!

Skrevet

Mange som er sure i jula ja, ikke bare "kjerringer" på 50+.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes at man bare bør nyte tida og kose seg jeg!

Tipper du er en av de som blir invitert og som aldri trenger å gjøre/lage noe selv ifm jul.

Jeg synes synd på disse sure kjerringene. Jeg er litt sånn selv, og kjenner presset og forventningene kvele meg. Nå går jeg ikke rundt og kjefter da. Men hvorfor er det sånn at kvinnene i familien må være oppe hele natta og jobbe hele tiden for at de andre skal kose seg i jula? Kvinnene må selv ta ansvar og gi mer blaffen, men det er vanskelig. Uten disse kjerringene hadde det jo ikke vært noen juletradisjoner igjen.

• Liker 3
Skrevet

Tipper du er en av de som blir invitert og som aldri trenger å gjøre/lage noe selv ifm jul.

Jeg synes synd på disse sure kjerringene. Jeg er litt sånn selv, og kjenner presset og forventningene kvele meg. Nå går jeg ikke rundt og kjefter da. Men hvorfor er det sånn at kvinnene i familien må være oppe hele natta og jobbe hele tiden for at de andre skal kose seg i jula? Kvinnene må selv ta ansvar og gi mer blaffen, men det er vanskelig. Uten disse kjerringene hadde det jo ikke vært noen juletradisjoner igjen.

I min familie er det faktisk mannfolkene som styrer og steller mest til jul :fnise: Alltid kjempekoselig julestemning uten sure miner. to glass med non + ultra før julerengjøringen så er de i gang:) Og ingen har måttet være oppe om natten heller:)

• Liker 2
Skrevet

Er det bare jeg som opplever det år i etter år?

sure kjerringer på jobben som ikke fikk krumkakene til og julepølsa smakte ikke like godt som i fjor og de får huset fullt av folk som de egentlig ikke vil ha for det blir så mye jobb, selv om det selv har tvunget gjennom invitasjon så de har noe å skryte av.

ikke minst hissige billister, og

50+ generasjonen som mener de ikke skal stå i kø og har fortrinnsrett på alt foran de som er yngre en seg.

Kjenner jeg har lyst til å si noe..

Jeg er ikke den typen kvinne som baker 7 sorter, hjemmelaga pølser og sylte - men jeg føler allikevel presset i julen. Vil at alt skal være perfekt, huset, maten, bordet, gavene, osv .. føler et stort press på meg selv for å følge familiens årelange juletradisjoner. De juletradisjonene jeg streber etter startet etter mitt minne hos mormor og morfar i en tid da folk hadde mye bedre tid, en tid da kvinnene vasket ned hele huset til jul, når de bakte alle sorter kaker og planla julens mange middager ned til den minste detalj. Mor har videreført mormors juletradisjoner ... og etter at jeg ble voksen mor og fikk min egen familie så har jeg satt mye av min ære i å videreføre disse tradisjonene selv ..

Problemet mitt er at jeg i tillegg til å være en perfekt vertinne, mor og kone i julen - også har en fulltids jobb. Når man da føler at andre ikke bidrar på den måten vi skulle ønske så blir man trøtt og lei ... At det er et egenpåført slit gjør ikke ting bedre der og da ... men når julefreden senker seg over et fint dekket bord hvor det serveres deilig pinnekjøtt - DA innser vi at det var verd strevet og stresset.

Det hadde nok blitt jul uten min tilstedeværelse og ... men det hadde ikke blitt den julen jeg ønsker for min familie :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Jobber med folk i den aldersgruppen og her er det ingen sure kommentarer omkring jula. Du har nok bare vært uheldig og hevder at dette ikke er typisk en i 50-åra. Sure folk finner du i alle aldersgrupper.

• Liker 3
Skrevet

Jytte sa noe om det jeg ville si.

Jeg føler stresset og presset nå før jul. Jeg henger alltid etter og ingenting går som planlagt. Jeg ønsker å skape en god jul for familien min. Jeg lykkes hvert år uansett om jeg ikke har fått gjort alt. Roen senker seg med en gang når jeg setter meg til bords julaften og jeg vet og ser at det jeg har gjort i forkant er verdt det.

Må legge til at julaften er alltid hos meg så jeg er den som skal skape stemningen og ordne mat og kaker. Jeg går ikke rundt i desember og kjefter og er sur. Jeg sørger for å ha gode dager med unger hvor vi gjør juleaktiviteter.

Skrevet

Ser poenget ditt her. Jeg mener at det er annerledes hvis alle andre forventer at de og de skal invitere og stelle og styre, og at man ikke da trenger å bidra selv. Jeg er enda ung og har ikke store selskap selv nei. Men når jeg har blitt invitert så har det vært forventet at jeg skal være med og bidra, noe jeg gledelig har gjort. Men det er derimot ikke så hyggelig når måten jeg hjelper på blir kritisert og klagd på, siden alt skal gjøres på en spesiell måte. Jeg synes at menn skal bidra like mye som kvinnene, og jeg håper at du får en god og fin jul hvor du får den hjelpen du trenger.

Derfor velger jeg heller i år og feire alene med bare mannen min. Det gleder jeg meg til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...