Gjest Kevlarsjäl Skrevet 15. desember 2011 #1 Skrevet 15. desember 2011 Nicorette og lignende preparater anbefaler å bruke produktene deres i 2-6 måneder før man trapper ned og slutter med dem. Er det bare meg som føler de sier dette for å gjøre oss avhengig av produktet deres? De kan jo si hva de vil liksom. Jeg ønsker å slutte med nicorette etter "kun" en måned, fordi jeg er redd for å bli avhengig av tyggisen. Men samtidig er jeg bekymra for at jeg vil sprekke om jeg slutter med nikotintyggisen for tidlig. Noen gode råd?
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2011 #2 Skrevet 15. desember 2011 Bare 2% av de som har sluttet ved hjelp av NEP fortsetter med dette etter 12 mnd, mens sannsynligheten for å klare å slutte øker med "noen-og-åtti-prosent". Jeg anbefaler deg å lese denne Å slutte med nikotinerstatning Nikotinerstatningspreparatene er ment å skulle brukes i en begrenset periode ved røykeslutt. Produsentene anbefaler bruk i minst tre måneder, men ikke mer enn 6-12 måneder. Trapp derfor gradvis ned på inntaket utover i slutteperioden. Det kan være vanskelig å slutte helt med disse medisinene. Da er det viktig å huske på at dette er trygge legemidler, mens det å begynne å røyke igjen gir stor risiko for å utvikle sykdommer som hjerteinfarkt, slag, kols eller kreft. Nikotin er avhengighetsskapende, men nikotin er også langt mindre skadelig når den ikke inntas sammen med alle de andre skadelige stoffene som finnes i sigaretter. Mitt råd er at det viktigste er å bli røykfri, og det er det du bør fokusere på nå. Hvis det å bruke NEP i en periode hjelper deg til å holde deg røykfri, synes jeg du bør bruke det så lenge du har behov for det. Mest sannsynlig vil dette ikke bli et problem hvis du gradvis trapper ned bruken når du ikke lenger trenger NEP for å holde deg unna sigarettene.
Sugerøret Skrevet 15. desember 2011 #3 Skrevet 15. desember 2011 bytt ut nikotintyggisen med vanlig tyggis over en periode. Jeg "sluttet" flere ganger med både plaster,tyggis osv men klarte ikke kutte helt ut. For 2 år siden brukte jeg champix og er fortsatt røykfri (og nå hater jeg lukta ) Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå