Gå til innhold

Vekt

Gjest Anonym:D

Fremhevede innlegg

Gjest Anonym:D
Skrevet

Hvor mye kan man gå opp på 3 uker? Altså, hva er mulig?:P

Jeg er livredd for å gå opp nå i jula, ( er sunn ellers), men denne uken har jeg kun hatt lyst på noe søtt og godt. Og det kommer det til å bli mye av neste uke og.

Så hvor mange kcal må du spise for å gå opp 1 kg hver dag, eller hver uke?

Videoannonse
Annonse
Gjest Offensive Pie
Skrevet

En kilo fett består av ca 7 000 kalorier. Om du skal gå opp i reell vekt, er det dette du må overspise. Det tilsvarer litt over 1.2 kilo ren sjokolade. Om du har gått opp masse rett etter jul, kan det være mye vann - julematen er salt, og du beholder derfor mer væske enn vanlig. :)

Gjest anonym :D
Skrevet

altså, då må jeg spise over det hver dag?

Så hvis jeg spiser vanlig mat, mye kjeks, snops osv på en dag, tror du jeg kan ha komt opp til 7000 da? :P

Jeg kommer jo til å trene litt og da..

Gjest Dropkick
Skrevet

hvis du beveger deg normalt og ikke ligger i senga i 24 timer så forbrenner du jo alt fra 1500-2000 kalorier hver dag og..... tror det er mye som skal til for å legge på seg uanstendig mye.

dessuten syns jeg folk overdriver jula litt, det er julaften EN dag... :P ikke en hel mnd :P

Skrevet

hvis du beveger deg normalt og ikke ligger i senga i 24 timer så forbrenner du jo alt fra 1500-2000 kalorier hver dag og..... tror det er mye som skal til for å legge på seg uanstendig mye.

dessuten syns jeg folk overdriver jula litt, det er julaften EN dag... :P ikke en hel mnd :P

VET !:( Men alikevell. Man koser jo seg på lillejulaften, uka før jula. Vi er venniner som baker og spiser god mat og ser på julefilmer. OG da blir det i uka og ikke kun på julaften.

Skrevet

Jeg fatter ikke at du kan bry deg om noen få juleuker når resten av året leves sunt.

Jeg kan forstå det dersom du er feit og fokuserer på kosthold og kalorier for å komme ned på et sunt nivå. Da har du kunnskap nok om kosthold og kan få til en balanse når det gjelder kos i jula og kalorier.

Gjest anonym:D
Skrevet

Jeg fatter ikke at du kan bry deg om noen få juleuker når resten av året leves sunt.

Jeg kan forstå det dersom du er feit og fokuserer på kosthold og kalorier for å komme ned på et sunt nivå. Da har du kunnskap nok om kosthold og kan få til en balanse når det gjelder kos i jula og kalorier.

Vet, men jeg er livredd for å gå opp i vekt.

Jeg veier 52 kg, og er 169 cm. Så er ikke feit. Men jeg har fortsatt mage, når jeg bøyer meg, sitter og etter jeg har spist. Er det normalt?

Skrevet

Vet, men jeg er livredd for å gå opp i vekt.

Jeg veier 52 kg, og er 169 cm. Så er ikke feit. Men jeg har fortsatt mage, når jeg bøyer meg, sitter og etter jeg har spist. Er det normalt?

Ja det er helt normalt at magen buler litt etter en har spist. Og hvertfall når man sitter. Skal godt gjøres å bøye seg eller sitte uten at det blir NOE der :fnise:

Skrevet

ALLE har mage når de bøyer seg, sitter eller rett etter de har spist. Dette lukter begynnende anoreksi eller spiseforstyrrelse.

Og om du er bekymret for vekten din kan jeg nevne at jeg er 9 cm lavere enn deg og veier ti kilo mer, og jeg er ikke overvektig.

• Liker 2
Skrevet

Vektoppgang i jula er sterkt oppskrytt, mesteparten er veskeannsamling pga salt. Som går naturlig bort etter ett par ukers tid.

Skrevet

Vektoppgang i jula er sterkt oppskrytt, mesteparten er veskeannsamling pga salt. Som går naturlig bort etter ett par ukers tid.

Skrevet

Okei. så bra: D

Skrevet

Det er det dummeste jeg har hørt.

Å legge på seg for eks. 2 kg i jula er ikke så fryktelig vanskelig. Det er 1000 kalorier ekstra hver dag over 14 dager. Noe som lett skjer om man spiser stor og god frokost, drikker brus igjennom dagen, pepperkaker, godteri, småkaker, spiser gode og feite middager, dessert, alkohol.

Skrevet

Det er det dummeste jeg har hørt.

Å legge på seg for eks. 2 kg i jula er ikke så fryktelig vanskelig. Det er 1000 kalorier ekstra hver dag over 14 dager. Noe som lett skjer om man spiser stor og god frokost, drikker brus igjennom dagen, pepperkaker, godteri, småkaker, spiser gode og feite middager, dessert, alkohol.

Åh :( Men visst jeg spiser 1000 kcal eksta hver dag i 7 dager. går jeg opp 1 kilo da? Skjønner ikke det helt.

Skrevet

Det handler om hva som går ut og hva som går inn. Om du spiser 1000 kcal "ekstra" hver dag i 7 dager, så i teorien så ja, da går du opp 1 kg. På den andre siden vet du ikke nøyeaktig kcal-forbruk med mindre du går med en av disse avanserte innretningene som måler nettopp det.

I tillegg kan man ta øye for at får man VELDIG mange for mange kcal en dag, særlig når det gjelder sukker, så er ikke kroppen i stand til å ta det opp. Når blodet er mettet med glukose så skilles resten ut via urinen.

Gjest Marregutt
Skrevet

Dersom man spiser mer enn man forbrenner, så går man opp. Jeg vet jeg kommer til å gå opp litt i jula, men jeg har forsjellige skirenn og alt jeg trener til, så det går fort av. Det gjelder nok deg og TS, bare legg deg litt i sela etter jul, så flyr kiloene:) Løping er vel det beste

Skrevet

Og så går det faktisk ann å holde seg på et moderat inntak selv om det er jul, da. Ikke at man trenger tenke slanking, men man trenger jo ikke å fråtse heller, da... :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Og så går det faktisk ann å holde seg på et moderat inntak selv om det er jul, da. Ikke at man trenger tenke slanking, men man trenger jo ikke å fråtse heller, da... :sjenert:

Nei, det er sant:) Jeg skal trene selv om det er jul :D

Skrevet

Det er jo umulig å ikke ha litt mage når du sitter, bøyer deg og etter at du har spist. Magehuden må nødvendigvis være litt elastisk for å få plass til maten du spiser, og for at ikke du skal sprekke på midten når du reiser deg opp. Den strekker seg jo mer når du står.

52 kilo til din høyde er LITE!

Gjest anonym :D
Skrevet

Det er jo umulig å ikke ha litt mage når du sitter, bøyer deg og etter at du har spist. Magehuden må nødvendigvis være litt elastisk for å få plass til maten du spiser, og for at ikke du skal sprekke på midten når du reiser deg opp. Den strekker seg jo mer når du står.

52 kilo til din høyde er LITE!

Jeg vet det. Bmi sier jeg er undervektig. Men INGEN kan se det. Jeg sa til en venninne at jeg veide mindre enn hun, og da sa henne at " det ser ikke sånn ut". Det er det som er merkelig. Jeg veier så lite, men alikevell kan du ikke se det på kroppen :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...