Gå til innhold

Sosial angst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Morn ja!

Huker av på "Post som anonym" først... Sånn, da var det gjort :)

Sår fra barndommen:

Ble i flere år på grunnskolen mobbet, årsaken var ganske enkelt at jeg var for snill, holdt meg inne med alle og vanket med de fleste.

Det at jeg sjelden svarte på tiltale ble til at jeg fort ble en hoggestabbe.

Det ordnet seg med tiden, med billappen dukket det opp en mer amper personlighet.

Sånn er det i bygdeNorge, del ut en og annen blåveis så får du respekt!

Jada, jeg vet det høres idiotisk og jeg kunne ikke vært mer enig...

Har roet meg veldig de siste årene, nå er jeg snart 30år og tilbake som den snille og gode som holder seg inne med de fleste, men som fortsatt sier sin mening :)

Dette fungerer mye bedre i voksenlivet enn på grunnskolen ihvertfall :)

Men fortsatt føler jeg at folk snakker dritt om meg bak ryggen min.

Kan ikke gå innom en butikk uten å føle at folk ser rart på meg og kommenterer kroppen min, det henger ikke på greip da jeg er en bittelitt over gjennomsnittet kjekk kar :sjenert:

Den siste tiden har det blitt verre, mye verre.

Spesielt de siste halvåret har vært jævlig, sitter mye for meg selv, søker trøst i TV`n...

Dumt? Jaja, jeg vet...

Det tærer hardt på forholdet til kjæresten, hun syns jeg er blitt en raring, hu engasjerer seg ikke i problemene mine, men det spiller ingen rolle heller, vi 2 er over og ut uansett.

Vil ikke ha kommentarer på forholdet ;)

Har hatt en sosial dag på jobb, møtte ei kjekk jente som var veldig hyggelig å snakke med, vi hang igjen i kjeften et par timer etter dagens slutt.

Dette var en selvtillitsboost til de grader!

Bestemte meg for å utnytte situasjonen og gå ut for å spise, på en restaurant, alene...

Kjørte opp i byen, parkerte fem minutters spankulering fra Peppes og la i vei med hodet hevet høyt :)

Passerte en rumensk gatemusikant UTEN å spytte, nok en prestasjon, selv om akkurat den saken ikke har mye å gjøre med angsten :fnise:

Kom omsider frem til Peppes, i det jeg tok i dørhåndtaket stakk det i hele meg, hva faen er det jeg driver med?!

Store sterke mannen holdt på å løpe grinende bort fra en skarve restaurant...

Tenkte at nå må jeg bare bite i det sosiale eplet og rev bestemt opp døra, ble stående en liten stund og vente før jeg fikk bord.

Hadde en kulepenn og noe papir i baklomma etter gårsdagens juleshopping så jeg begynte likesågodt å tegne :)

Før jeg visste ordet av det sto maten på bordet, mat er jeg veldig glad i, så under spisingen var jeg 100% uaffisert :)

Ble ferdig med maten, tok rolig servietten og børstet vekk de verste smulene i ansiktet før jeg la en 200lapp under glasset og gikk rolig ut døra.

Nå er jeg roligere i kroppen enn jeg har vært på lenge.

For en preastasjon!

Uten å fornærme noen så vil jeg sammenligne dette med at du din late sofagris skulle besteget K2 i morgen! (jeg råkte et par sjeler nå?? sorry)

Søker ikke råd, jeg ville bare dele det med dere i tilfelle det er fler her med lignende problemer :)

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...