Gå til innhold

KG-politikk vs Norges befolkning

Partitilhørighet  

41 stemmer

1. 1. Hvilket politisk parti ville du stemt dersom det var stortingsvalg i dag?

• Raudt
      5
    • Sosialistisk Venstreparti
      4
    • Arbeiderpartiet
      10
    • Senterpartiet
      0
    • Kristelig Folkeparti
      0
    • Venstre
      11
    • Høyre
      5
    • Fremskrittspartiet
      5
    • Andre
      1

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uten å kunne dokumentere noenting syns jeg jeg ser en sterk politisk tendens her inne. Det virker som om KG'ere flest er motstandere av regjeringens politikk, og heller mer mot FrP.

Hvordan har dette seg, når store deler av den norske befolkning stemmer Høyre eller Arbeiderpartiet?

Er det en egen kultur her inne, eller er det tilfeldig?

Bare nyskjerrig:)

Tar med en liten poll i samme slengen.

Videoannonse
Annonse
Gjest henriett3
Skrevet

Uten å kunne dokumentere noenting syns jeg jeg ser en sterk politisk tendens her inne. Det virker som om KG'ere flest er motstandere av regjeringens politikk, og heller mer mot FrP.

Hvordan har dette seg, når store deler av den norske befolkning stemmer Høyre eller Arbeiderpartiet?

Jeg er ikke imot regjeringens politikk. Jeg er AUF'er.

• Liker 1
Skrevet

Ser jeg har ordlagt meg litt dårlig her, der virker som om jeg tror Høyre er i regjeringen, noe jeg selvfølgelig ikke tror.

Det bare virker som om "KG'ere flest" stemmer FrP, noe som ikke helt stemmer overens med resten av befolkningen...

Skrevet

De fleste KGere skriver jo ikke noe særlig om politikk. FRPere og andre som er helt imot regjeringen og hvordan ting er i landet i dag er jo ofte sinte og ekstra engasjerte. Jeg tror det er de samme som skriver igjen og igjen om de samme tingene, mens de fleste andre ikke gidder å lese/svare.

Jeg gidder for eksempel ikke svare i tråder som bare handler om hvor grusomt ting er i Norge, hvor fælt det er med innvandrere og at alle som ikke stemmer FRP er hjernevaskede PK'ere.

• Liker 3
Skrevet

Venstre her. Muligens De grønne

• Liker 1
Gjest Herr Drue
Skrevet

Venstre, men har ikke stemmerett :)

Tør jeg spørre hvorfor?

Venstre her også :)

Skrevet

Jeg er verken for eller i mot noen partier, men forholder meg til sak for sak. Skulle jeg derimot fremholde et parti basert på antallet saker jeg støtter dem i så ville det muligens vært høyre, eller i motsatt fall ikke AP, FrP eller SV (i prioritert rekkefølge).

Skrevet (endret)

Jeg stemte Venstre ved kommunevalget, men har aldri stemt på dem i noe stortingsvalg. Der har jeg 2 av 3 ganger stemt blankt, da jeg ikke synes noe særlig om noen av partiene vi har å velge mellom. De snur på en femøring og oppfører seg som oftest mer som skuespillere i en såpeopera enn politikere.

Når det gjelder at mange ytrer FrP'iske meninger her inne så tror jeg det kommer av at mange er enige med FrP om enkelte ting, men at det er et fåtall som egentlig vil ha dem i regjeringen. Siv Jensen som statsminister, hvem ønsker vel det?

Endret av Tonka
Skrevet

Jeg stemte Venstre ved kommunevalget, men har aldri stemt på dem i noe stortingsvalg. Der har jeg 2 av 3 ganger stemt blankt, da jeg ikke synes noe særlig om noen av partiene vi har å velge mellom. De snur på en femøring og oppfører seg som oftest mer som skuespillere i en såpeopera enn politikere.

Når det gjelder at mange ytrer FrP'iske meninger her inne så tror jeg det kommer av at mange er enige med FrP om enkelte ting, men at det er et fåtall som egentlig vil ha dem i regjeringen. Siv Jensen som statsminister, hvem ønsker vel det?

Jeg gjør hvertfall det! :rodmer:

Tror du har rett i det siste avsnittet ditt, jeg vet om mange som støtter FRP i flere saker, men til slutt føler de likevel at partiet blir for drastisk og ekstremt.

Til AB som skriver at FRPere kanskje er ekstra sinte og engasjerte: Jeg tror kanskje ikke vi er spesielt sinte, men ekstra ivrige tror jeg kan stemme. Av egen erfaring har jeg lært at jo mer motgang og jo slemmere og mer usaklig kritikk jeg får imot meg, desto mer sikker blir jeg i min sak og har lyst til å fremme den. Om det gir noen mening.

• Liker 2
Skrevet

Arbeiderpartiet

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg gjør hvertfall det! :rodmer:

Det er godt å høre at hun har ekte tilhengere også - synes hun får ufortjent mye tyn ganske ofte, selv om jeg ikke er enig med deg med tanke på statsministerrollen... :)

Skrevet

dere som stemmer Ap. hva er i veien med dere? hvordan tenker dere? ser dere ikke nyheter?

• Liker 2
Gjest Survival
Skrevet

Du trenger ikke være FrPer for å være uenig i hvordan landet blir styrt i dag. Finnes flere partier enn bare FrP og Arbeiderpartiet.

Gjest Nuppdupp
Skrevet

Jeg er ikke imot regjeringens politikk. Jeg er AUF'er.

hvordan klarer du det? de hiver penger ut av landet, men driter i både sykehus, politiet og veier her til lands.. skjønner ikke hva du tenker med

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg tror muligens du trekker en forhastet konklusjon hvis du tror alle som ønsker en mer langsiktig bærekraftig innvandring må sympatisere med Frp. Siden innvandringsforkjemperne har lykkes i å stigmatisere en alternativ og mindre åpen innvandringspolitikk og gjøre spørsmålet om innvandring til selve distinksjonen mellom det gode og det onde i norsk politikk, vil det være vanskelig å fronte et alternativt syn innad i de fleste partier. Dermed har Frp fått en slags eierskap til en alternativ politikk på området, noe de har vunnet utallige stemmer på.

Men det vil nok aldri bli slik at alle som er for en mer restriktiv innvandringspolitikk vil stemme Frp. Du kan jo bare tenke deg hvordan det ville vært om vi hadde hatt en tilsvarende situasjon i spørsmålet om norsk EU-medlemskap: Hva om EU-tilhengere dominerte i alle partier unntatt Senterpartiet, og politikerne i disse partier avviste å avvikle folkeavstemning og i stedet viste til neste stortingsvalg der alle som ikke var for norsk EU-medlemskap eventuelt måtte stemme Senterpartiet. Jeg tviler sterkt på at Senterpartiet ville fått rent flertall selv om et flertall av befolkningen skulle være mot norsk EU-medlemskap. Tilsvarende vil det aldri bli slik at alle som er for en annen innvandringspolitikk vil stemmme Frp.

Endret av Cuckold
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg tror muligens du trekker en forhastet konklusjon hvis du tror alle som ønsker en mer langsiktig bærekraftig innvandring må sympatisere med Frp.

Enig. Polariseringen av innvandringsdebatten gjør det vanskelig å være noe annet enn enig med "innvandringsforkjempere" (i nøden mangel på et bedre ord.)

Endret av Spirali
Gjest NerdMedSverd
Skrevet

Miljøpartiet de grønne, kanskje Venstre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...