Gå til innhold

Kake til kaffen på juleaften

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Ja, ikke at jeg sikkert bør tenke så mye på dette, for vi er vel kjempemette etter full julemiddag ;)

Men greia er altså at vi blir ni stk på julaften og istedet for en haug småkaker som ingen egentlig spiser særlig av, tenkte jeg å servere en god kake til kaffen på kvelden (altså etter pakkene og en god stund etter middagen). Det bør jo være en god kake som har litt fest over seg, altså ikke en langpanne sjokoladekake ellernoe sånt. Samtidig ikke for avansert; jeg er vel sånn helt middels på baking.

Noen som har forslag? :)

Endret av pusla
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oreokake er jo supergodt! Den er veldig mektig da, så bra du tenker å ta det en god stund etter middagen. :fnise: Jeg lager denne, og den er både kjempegod og enkel å lage. Jeg lager den dagen før den skal serveres, og den holder seg et par dager etter serveringdagen også.

• Liker 1
Skrevet

Hjemmelaget iskake med nøttebunn :hjerter: Utrolig godt, og litt "lettere" med noe kaldt etter all julematen (syns jeg ihvertfall). Også kan du jo lage den lang tid i forveien siden den skal stå i frysen :)

• Liker 2
Skrevet

Iskake stemmer jeg også for.

Det er litt fest over det. Godt etter tung middag. Veldig greit da du kan lage iskaka mange dager i forveien. Du finnes mange ulike varianter på bl.a. www.detsoteliv.no. Her er Daim iskake alltid en slager.

Skrevet

Hjemmelaget iskake ja, det var ikke dumt! Vi har fått en kransekake så da passer jo det fint til og.

Inn og sjekke på detsoteliv :)

Skrevet

Hos oss er også Daim iskake en slager på julaften. :)

Skrevet

Pavlova med mye deilig bær og frukt (kiwi, jordbær, bringebær, mandarinbåter, druer..) Frisk og ganske lett kake etter en mektig julemiddag :)

Skrevet

Snakket med mamma i dag som også har laget daim-iskake til jul! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...