Noranora Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 Hei! Jeg har planer om å lage vårruller til jentekveld på fredag. Det jeg lurer på er om jeg egentlig putter i det jeg vil ha inni rullene av grønnsaker, kjøtt og krydder og så ruller de inn i risark eller noe som kjøpes på innvandrerbutikker? OG deretter steker dem i stekepanna i olje? Har noen forresten noen gode oppskrifter?
Gjest Survival Skrevet 14. desember 2011 #2 Skrevet 14. desember 2011 Hver gang jeg skal lage vårruller tar jeg meg en tur på asiatiske matforretninger og spør om hjelp. Jeg får bestandig hjelp av hyggelig personale, og får til og med hjelp til selve handlingen med å plukke ut det krydderet, olja, sweet chili sausen og rispapiret jeg trenger til vårrullene. Jeg foreslår at du gjør det samme om du bor et sted som har asiatisk matforretning! Masse flott hjelp å få.
Noranora Skrevet 14. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2011 Det var lurt, takk for svar!
Frk Midnattsol Skrevet 15. desember 2011 #4 Skrevet 15. desember 2011 Hallo I prinsippet er det så enkelt som du beskriver det. Pleier å steike kjøttdeig (kyllingkjøttdeig kan også brukes), finhakket kål, raspede gulrøtter, hakket paprika, hvitløk, chili samt en masse forskjellig krydder, og blande det sammen med glassnudler. Du må smake på hvor mye krydder du vil ha etterhvert. Denne massen får "renne" av til den blir kald, for det er en fordel at massen er mest mulig tørr før du pakker den inn i rispapir Pleier ikke å steike de i steikpanna. Har en frityrkoker nå, men tidligere stekte jeg de i frityrolje bare i en wok eller i en helt vanlig kasserolle Pleier å lage opp en masse når jeg først lager, for de er helt perfekt til å fryse etter at de er stekt. Da varmer jeg de bare i ovnen og har det som snack :)De blir akkurat like sprø og fine som når de er nystekte
Gjest Badabing Skrevet 15. desember 2011 #5 Skrevet 15. desember 2011 Jeg bruker noe som heter filodeig som jeg kjøper på innvandrerbutikker. Før jeg ble vegetarianer, syntes jeg det var godt med strimlet kylling eller svin i dem, ville nok ikke brukt kjøttdeig. Du kan også lage noe som heter samosa. Du kan bruke samme deig, men steke dem i ovnen hvis du vil. Du bretter dem bare litt annerledes. Jeg har laget disse med spinat og feta til fest, og de har gått veldig fort unna.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2011 #6 Skrevet 15. desember 2011 Jeg bruker noe som heter filodeig som jeg kjøper på innvandrerbutikker. Før jeg ble vegetarianer, syntes jeg det var godt med strimlet kylling eller svin i dem, ville nok ikke brukt kjøttdeig. Du kan også lage noe som heter samosa. Du kan bruke samme deig, men steke dem i ovnen hvis du vil. Du bretter dem bare litt annerledes. Jeg har laget disse med spinat og feta til fest, og de har gått veldig fort unna. Samosa er nydelig men de lages ikke med vårrullark/folideig, de lages med en deig av kikert eller linsemel.
Gjest Badabing Skrevet 15. desember 2011 #7 Skrevet 15. desember 2011 Samosa er nydelig men de lages ikke med vårrullark/folideig, de lages med en deig av kikert eller linsemel. Jeg lager disse: http://hotstart.dk/opskrifter/ViewRecipie.aspx?id=1971 De er gode med filodeig
finkel Skrevet 15. desember 2011 #8 Skrevet 15. desember 2011 (endret) Vårruller er kjempegodt, og veldig enkelt å lage selv. Jeg pleier å lage store mengder av det når jeg først er i gang, og skaffer meg gjerne en kjøkkenassistent. Da går det raskt å fylle og rulle Jeg bruker en blanding av vanlig kjøttdeig og svinekjøttdeig. Jeg pleier ikke å fritere mat, så jeg pensler de med olje og steker de i stekeovnen til de blir gylne. Da blir de gode og sprø, akkurat som de friterte. De vi ikke spiser fryser jeg ned, og da har vi fast food-middag senere. Endret 15. desember 2011 av finkel
Edie Skrevet 15. desember 2011 #9 Skrevet 15. desember 2011 Nå fikk jeg gode tips, dette skal prøves ut
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå