Gå til innhold

Null matlyst

Fremhevede innlegg

Gjest badeand1
Skrevet

Har ikke hatt noe særlig matlyst siden søndag, så har spist minimalt.. men nå MÅ jeg ha i meg noe, men hva? Ikke kjøtt, eller kylling og heller ikke egg.

Noen forslag? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smootie eller annen drikke med litt næring i (sjokolademelk, kaffe latte, juice osv)

Grøt?

Suppe?

Gjest badeand1
Skrevet

Er i tillegg småkvalm så sjokolademelk går ikke. (selvom jeg drakk en hel litago kartong i går, men ble kvalm)

Grøt syns jeg ikke er noe godt.. Men suppe kan funke. ^^

Gjest ms_kwang
Skrevet

hmm når jeg har slike perioder, har det av og til, men mest fordi jeg blir skikkelig matlei, og ingenting høres noe spennende ut.

Så hva med:

Suppe, sånne toro supper, rett i koppen. Tomat, grønnsaksuppe spørs hva du liker.

om du like tomatsuppe, så kan du alltids ha litt makaroni/pasta i den så blir det litt mer :)

Grønnsaksuppe, skaff deg litt loff, også dypper du det, bare en halv skive går greit det også ;)

Potetmos (rett i koppen)

yoghurt,

men om man er kvalm og ikke føler seg tipp topp så er ikke akkurat yoghurt det som høres mest nam nam ut :fnise:

kanskje du begynner å bli syk? ;)

Gjest badeand1
Skrevet

hmm når jeg har slike perioder, har det av og til, men mest fordi jeg blir skikkelig matlei, og ingenting høres noe spennende ut.

Så hva med:

Suppe, sånne toro supper, rett i koppen. Tomat, grønnsaksuppe spørs hva du liker.

om du like tomatsuppe, så kan du alltids ha litt makaroni/pasta i den så blir det litt mer :)

Grønnsaksuppe, skaff deg litt loff, også dypper du det, bare en halv skive går greit det også ;)

Potetmos (rett i koppen)

yoghurt,

men om man er kvalm og ikke føler seg tipp topp så er ikke akkurat yoghurt det som høres mest nam nam ut :fnise:

kanskje du begynner å bli syk? ;)

Takk for tips. :)

Ja tror jeg blir litt syk. Føler meg helt slapp og rar i kroppen. Og magan er urolig og jeg må på do nesten hver time for bare å trykke ut en liten kladd. :fnise:

Gjest ms_kwang
Skrevet

Takk for tips. :)

Ja tror jeg blir litt syk. Føler meg helt slapp og rar i kroppen. Og magan er urolig og jeg må på do nesten hver time for bare å trykke ut en liten kladd. :fnise:

er nok sikkert bare en forskjølelse :P

om ikke den hersens sesong influensaen ;)

du får kjøpe dæ vitamin bjørna :)

Også eplemos? x)

D funke jo med lys/brun lapskaus, fiskesuppe!

Sodd.

Eller bare kjøp inn nøtteblanding, kjeks, ost (skjære opp i terninger) sånn lite mellom måltid, litt næring er bedre enn ingen næring :)

Vin & øl øke matlyst, men er vel kanskje ikke lurt når man begynner å bli syk, siden alkohol svekker immunforsvaret :fnise:

Om du lage kremet suppe, blomkål suppe f.eks, så kan du tilsette mer fløte (næring)

Men viktigst av alt:

DRIKK MASSE VANN!! :)

Gjest badeand1
Skrevet

er nok sikkert bare en forskjølelse :P

om ikke den hersens sesong influensaen ;)

du får kjøpe dæ vitamin bjørna :)

Også eplemos? x)

D funke jo med lys/brun lapskaus, fiskesuppe!

Sodd.

Eller bare kjøp inn nøtteblanding, kjeks, ost (skjære opp i terninger) sånn lite mellom måltid, litt næring er bedre enn ingen næring :)

Vin & øl øke matlyst, men er vel kanskje ikke lurt når man begynner å bli syk, siden alkohol svekker immunforsvaret :fnise:

Om du lage kremet suppe, blomkål suppe f.eks, så kan du tilsette mer fløte (næring)

Men viktigst av alt:

DRIKK MASSE VANN!! :)

Ost spiser jeg ikke, og drikker ikke alkohol. :fnise:

Eplejuice kan funke. ^^

mange bra tips her. tusen takk! =)

Gjest ms_kwang
Skrevet

Ost spiser jeg ikke, og drikker ikke alkohol. :fnise:

Eplejuice kan funke. ^^

mange bra tips her. tusen takk! =)

Tjaaa :P

Joo, sliter litt med matlyst selv, men oftest som jeg sa, matlei.

:sukk:

Men spise må man jo uansett! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...