Tropic Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 Skal ha vennejulebord med typen sin vennegjeng på fredagen. Alle skal ta med noe. Disse rettene er tatt: Eggerøre, flatbrød, spekeskinke, brie, frukt, potetsalat og rundtstykker. Hva kan vi ta med? Tenkte litt på foccacia og aioli, men det passer jo kanskje ikke til resten? Noen som har noen tips? :-)
-Fisken- Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 Jeg synes foccacia og aioli hørtes bra ut jeg, det passer jo til både spekeskinke og brie.
Tropic Skrevet 14. desember 2011 Forfatter #6 Skrevet 14. desember 2011 Røkelaks var jo en god ide. Kanskje julesylte, hmm.. Ser for meg at flere av de single guttene vil ta med seg pålegg, så vil tro det kan bli mer av det enn jeg oppga (ikke alle har sagt enda hva de skal ha med) Derfor jeg tenkte på foccacia, men er redd det ikke passer helt inn, men bra iallefall en til mente det gjorde det! Waldorfsalat? Hva er det?
Moscato Skrevet 14. desember 2011 #7 Skrevet 14. desember 2011 Waldorfsalat? Hva er det? Waldorfsalat er supergodt! Lett syrlig, med rømme, eplebiter, røde druer, valnøtter, sitron, kremfløte, gjerne ananas og diverse. Du får opp flere varianter om du googler, men jeg har aldri smakt en som er like god som den mamma lager Tror hun kutter ut ananasen, nemlig. Passer kjempegodt til både kalkun, skinkestek og kylling, og jeg pleier å spise en god del waldorf uten noe attåt :gjeiper:
Gjest Solmåne Skrevet 14. desember 2011 #8 Skrevet 14. desember 2011 (endret) Waldorfsalat er supergodt! Lett syrlig, med rømme, eplebiter, røde druer, valnøtter, sitron, kremfløte, gjerne ananas og diverse. Du får opp flere varianter om du googler, men jeg har aldri smakt en som er like god som den mamma lager Tror hun kutter ut ananasen, nemlig. Passer kjempegodt til både kalkun, skinkestek og kylling, og jeg pleier å spise en god del waldorf uten noe attåt :gjeiper: Jeg har alltid trodd at det er pisket krem i waldorfsalat, jeg edit: JEG ER BLIND! Glem det Endret 14. desember 2011 av Solmåne
Tropic Skrevet 14. desember 2011 Forfatter #9 Skrevet 14. desember 2011 Waldorfsalat er supergodt! Lett syrlig, med rømme, eplebiter, røde druer, valnøtter, sitron, kremfløte, gjerne ananas og diverse. Du får opp flere varianter om du googler, men jeg har aldri smakt en som er like god som den mamma lager Tror hun kutter ut ananasen, nemlig. Passer kjempegodt til både kalkun, skinkestek og kylling, og jeg pleier å spise en god del waldorf uten noe attåt :gjeiper: Tror jeg må droppe det med tanke på at jeg er allergisk mot epler og valnøtter
Moscato Skrevet 14. desember 2011 #10 Skrevet 14. desember 2011 Jeg har alltid trodd at det er pisket krem i waldorfsalat, jeg edit: JEG ER BLIND! Glem det Hehehe, ja, der er vel som regel majones også, uten at jeg skrev det. "og diverse", heter det
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #11 Skrevet 14. desember 2011 En pai, for eksempel spinat. Det passer bra til spekemat også! :-)
Moscato Skrevet 14. desember 2011 #13 Skrevet 14. desember 2011 Tror jeg må droppe det med tanke på at jeg er allergisk mot epler og valnøtter HVA!? Snyter du vennene dine for så fantastisk mat bare fordi DU SELV ikke tåler den?! Du får værsågod lage det, alle tåler litt kløende hud og hovent svelg, og hvis du er skikkelig allergisk får du faen meg finne deg en støvmaske og bruke hansker Neida, du skal heller få slippe 2
Tropic Skrevet 14. desember 2011 Forfatter #14 Skrevet 14. desember 2011 HVA!? Snyter du vennene dine for så fantastisk mat bare fordi DU SELV ikke tåler den?! Du får værsågod lage det, alle tåler litt kløende hud og hovent svelg, og hvis du er skikkelig allergisk får du faen meg finne deg en støvmaske og bruke hansker Neida, du skal heller få slippe Hahahahahaha!!! :-) Vet ikke hvor suksess det blir uten epler og valnøtter? Har nemlig spist det tidligere kom jeg på nå, men da tålte jeg valnøtter og eplebitene spiste jeg bare ikke.. Er disse to ingrediensene VELDIG viktige?
Moscato Skrevet 14. desember 2011 #15 Skrevet 14. desember 2011 Hahahahahaha!!! :-) Vet ikke hvor suksess det blir uten epler og valnøtter? Har nemlig spist det tidligere kom jeg på nå, men da tålte jeg valnøtter og eplebitene spiste jeg bare ikke.. Er disse to ingrediensene VELDIG viktige? Jeg synes eplebitene er veldig viktige, og da spesielt på grunn av konsistensen (men også veldig mye pga den syrlige smaken). Det samme gjelder nøttene, de har jo en spesiell konsistens som gjør mye. men de likte jeg ikke før, så da plukka jeg dem ut. Men eplene ville jeg ikke kutta, i alle fall. 1
Gjesten Skrevet 14. desember 2011 #16 Skrevet 14. desember 2011 Jeg stemmer for røkelaks! Det er jo det beste ved julen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå