Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 Når er det jenter kommer i puberteten? Jeg er far til ei jente på 15 år som ikke har noen ytre tegn til pubertet. Ingen mensen, ikke noe kjønnshår og heller ikke pupper. Nå er det puppene hun bekymrer seg mest over og hun ser ut til å være veldig bekymret også og har spurt meg flere ganger når noe begynner å skje. Flere av venninnene hennes ser jo nesten ut som voksne damer og hun har sagt at hun er litt misunnelig på dem. Er hun bare sent utviklet eller er det noe grunn til bekymring her? Kan noe være galt? Jeg har dessverre ikke noe spesielt peiling på dette.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #2 Skrevet 14. desember 2011 Jeg ville tatt henne til legen og sjekket hormonene.
HvittHus Skrevet 14. desember 2011 #3 Skrevet 14. desember 2011 Hvis hun ikke har noen tegn på påbegynt pubertet, bør du bestille en time hos legen for henne. Hvordan er lengdeveksten hennes da?
Gjest Nuppdupp Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 fikk mensen da jeg var 12. ta henne med til legen som de over her sier
HvittHus Skrevet 14. desember 2011 #5 Skrevet 14. desember 2011 Litt om emnet: http://www.legeforeningen.no/id/110446.0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå