Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har brukt linser i snart 5 år. det har gått helt fint har aldri hatt noe problem. men siden august får jeg vondt når jeg går med linser.

Jeg får liksom vondt bak øynene. vet ikke hvordan jeg skal forklare dette men det er ikke vondt foran på øynene men BAK...

og jeg føler at øynene er veldig tørre. HAr vært hos optiker, de ba meg ta en pause med linser. det har jeg gjort har brukt briller i 1 mnd.

kjøpte dråper på apoteket som heter oxyal. Vet ikke om det vil hjelpe. Kan jeg bruke dråper mens jeg har på linser?

Hva er det dere anbefaler jeg bør gjøre? Setter stor pris på alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje ta en tur til øyelege eller noe, kan jo være greit å få sjekket opp. Du kan jo prøve andre linser?

Du kan bruke øyedråper, men hvis du skal bruke det i forbindelse med linser må du kjøpe de uten konserveringsmiddel, altså de man åpner og kaster for hver gang.

Skrevet

Saltvannsdråper funker fint når du bruker linser. Men har du vurdert å bytte merke?

Jeg sleit med tørre øyne og sliten bak øynene da jeg brukte vanlige Dailies, men det ble masse bedre da jeg gikk over til Dailies Aqua Comfort.

Det finnes også masse andre linser som er laget for å holde på væske mye bedre, hør med optikeren din om de har noen prøvepakker du kan teste ut.

Det har også nylig kommet ut en helt ny Dailies som er relativt mye dyrere enn de andre, de linsene er supertynne og veldig behagelige å ha på. For min del var de for krummet i forhold til øynene og dreiv å "poppet" ut hele tiden, så jeg gikk tilbake til Aqua.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...