Gå til innhold

Maia sin prøverdagbok


Maiava88

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lage min egen dagbok, etter å fulgt mang en prøvers vei her inne :sjenert:

Dagboken er vel mest for at jeg skal kunne holde oversikten over prøvingen selv og det å skrive alt jeg ikke vil publisere på bloggen min for alle utenom KG å se...

Jeg er 23 år og min forlovede er 27. Vi har vært sammen snart 7 år, leier ett fin lite hus på landet som vi deler med en katt og en hund.

Nå er jeg inne i min "uoffisielle" 15 PP. "Uoffisiell" fordi jeg egentlig har mistet oversikten over alle prøveperiodene da jeg har meget en uregelmessig og håpløs menstruasjonssyklus.

Jeg sluttet på pillene sommeren 2010 og vi har vært aktive prøvere siden da. Jeg oppsøkte legehjelp etter ett år med mislykket prøving og manglende mens. Jeg fikk etter hvert henvisning til fertillitetsklinikken på st. olavs og har tatt en haug med prøver som skal analyseres før vi får komme inn til time.

Jeg mistenker selv at jeg har PCO, noe som ikke ble avkreftet etter de første blodprøvene mine tatt under de første legebesøkene. Jeg har i tillegg fått påvist lavt stoffskifte :sukk:

Jeg har brukt EL tester aktivt det siste året, men aldri vært i nærheten av å slå fast noen EL. Inntil denne PP...! :jepp:

Torsdag fikk jeg en noe som kunne minne om positiv el-test, vanskelig å si for ingen av strekene var sterkere enn den andre, men det er det nærmeste jeg har kommet hittil! Fredag var testen negativ, så jeg vil tro at LH nivået var på vei nedover på onsdag så nå krysser jeg fingrene for at el befant seg rundt tirsdag! Vi hadde samleie annenhver dag i forrige uke. Jeg håper bare at all den spottingen jeg har hatt i det siste (mensen henger igjen leeenge her i gården) KUN er spotting...

Helt siden i helga har jeg hatt kjempe ømme bryst! (Jeg har aldri vært den som lett etter tegn, det ga jeg opp for ett år siden) Jeg pleide å ha litt ømme bryst da jeg fortsatt gikk på p-pillen og mensen nærmest seg, men ikke på denne måten! Nå er det liksom inne i puppene! Kjennes meget godt hvis jeg klemmer midt i de og det kjennes langt inne i puppene. Så nå starter jeg virkelig å lure på om det kan bety noe! Jeg har også hatt noen syke cravings.. På brunost! Det er kanskje ikke unormalt, men jeg har aldri vært noen fan av brunost. Kan ikke huske å ha hatt brunost i huset før.

Jeg har regnet ut at, hvis jeg hadde EL rundt den 6-7 så har jeg vel IKM rundt julaften. Hvordan i helvette skal jeg greie å vente så jævlig lenge?? Altså, jeg har vært igjennom denne prosessen mange ganger nå, men aldri har jeg følt meg slik som dette! :sjenert:

Gief me the strenght to not go all testomaniac... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk telefon fra GU i morgest.. Jeg hadde hvis timer der i dag! Noe jeg IKKE hadde fått noen som helst beskjed om! Så nå må jeg vente helt til februar for å få ny time :tristbla:

Nedtur! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM 24. Desember! Tror jeg.. Hehe, det er vanskelig å følge med når syklusen er sånn på bærtur! Vel, vi får vente å se på julaften :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TR kom på besøk i dag gitt...

Men hva er det jeg enser..?! Et mønster i min, en gang så uforutsette, sykluss?? Siste besøk kom nemlig den 18. november :jepp:

Begynte å se over kalenderen fra desember i fjor, og jommen hadde mensen kommet på denne tiden i fjor også! Mulig jeg har blitt lurt av alle de underlige blødningene, som jeg i ettertid, når jeg tenker meg om, kan avskrives som bare brunlig utflod og ikke mensen som er helt på bærtur! TR som kommer nå stemmer temmelig bra med den positive EL testen!

Jeg krysser fingrer og tær på at denne framgangen bare fortsetter :fnise:

I følge EL kalkulator er neste EL rundt den 2. januar :sengekos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TR har virkelig gått inn for å gi meg en skikkelig omgang...! :sukk:

Har ligget horisontalt i sofaen i to dager nå og knaska naproxen og nærmest gifta meg med varmeflaska!

Men noen lysglimt har jeg også fått! Fikk kjempekos besøk av bestevennina mi og lillegutten hennes! Han har blitt så stor en gutt atte! :rodmer:

Synes ikke det er lenge siden jeg så han for første gang på sykehuset.. Nå sitter han selv, smiler og ler :rodmer: Hærlig <3 Gleder meg så til å få min egen lillegutt eller jente :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Da har jeg laga meg DEN samlingen med negative EL-tester. I følge el-kalkulatoren skal jeg ha EL i dag. Så vi får se nå da. IKM 18 Januar :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, jeg er sååå forkjøla :tristbla:

Nyser ett par gang i fem-minuttet, minst! Snørra renner og øra fylt med bomull! :sukk:

11 dager til testing i følge tickeren min, 14 dager i følge meg selv :fnise: Jaja, det betyr vel bare at jeg får LOV til å være testoman denne måneden :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

IKM i dag! Har ikke sett snurten av tanta, så det er fortsatt håp :)

Negativ test i går, skal ta ny test i morgen hvis ikke tanta kommer i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg testet. Blendahvitt de to første minuttene, men etter hvert, så sverger jeg på at jeg kan skimte en svaaaaaak, helt utrooolig svak strek!

Uff, jeg innbiller meg det sikkert bare :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom tanta på besøk! Kom på slutten av nattevakten min (eneste besøket jeg fikk hele natta!)

Egentlig veldig godt å vite at det begynner å stabiliserer seg, selv om det ikke klaffa denne gangen heller. Mye lettere å finne ut neste fruktbarhetsperiode blir det denne gangen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt en kjempedag!

Første stopp var på DPS for den ukentlige utblåsningen, før jeg kjørte videre til trondheim. Der var jeg på sykehuset og tok de siste blodprøvene. Jeg har blitt behandlet med eksponeringsterapi for ekstrem sprøyteskrekk, og det skal jeg si har funket!! Blodprøven gikk som en drøm.

Etterpå dro jeg på SPA!! Badet i varmebad og basseng, og slappet av i sauna. Har også fått massasje og ansiktspleie :rodmer:

Herlig dag med andre ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Her har det vært lite aktivitet ser jeg :sjenert:

Tankene har vært andre steder enn på prøving for å si det sånn, men det er bare godt en gang i blandt :) Jeg har nyta den siste tiden med kjæreste og venner, jeg har til og med kommet ordentlig i gang med ny jobb!

Helga tilbrakte vi på hytta. Jeg har tatt årets første skitur (puh), stått på snowboard og kjørt snøscooter!

Søndag fikk vi hyggelig besøk av to kompiser og dama til han ene. Vi drakk litt god vin og spilte brettspill og kort.

Men nå er det back to reality! Vi skal på fertilitetsklinkikken å få svar på prøvene vi har tatt de siste månedene. Jeg er nesten overbevist om at alt er i skjønneste orden. Mensen er tilbake på en regelmessig basis, og jeg har på følelsen om at NÅ klaffer det snart! Men det skader ikke å få skikkelig tilbakemelding å evt. bekrefte mine misstanker :sjenert:

I morgen finner vi nok ut om dette er ett håpløst prosjekt eller ikke :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi kommet hjem fra sykehuset! Dette gikk over all forventning! Alt var i orden med oss begge to, jeg grenser litt til PCO men pga. vektnedgang har mensen stabilisert seg.

Så ble det GU og det ble tatt en del prøver, samt at det ble utført en innvendig UL. OG GJETT HVA SOM SKJULTE SEG DER INNE I LIVMOREN!!?!!

En bitteliten celleklump :rodmer:

Jeg er fortsatt i sjokk, og trur det ikke før jeg får se det (igjen)! Skal tilbake om ett par uker for å ta UL for å se om det har utviklet seg til noe foster :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi kommet hjem fra sykehuset! Dette gikk over all forventning! Alt var i orden med oss begge to, jeg grenser litt til PCO men pga. vektnedgang har mensen stabilisert seg.

Så ble det GU og det ble tatt en del prøver, samt at det ble utført en innvendig UL. OG GJETT HVA SOM SKJULTE SEG DER INNE I LIVMOREN!!?!!

En bitteliten celleklump :rodmer:

Jeg er fortsatt i sjokk, og trur det ikke før jeg får se det (igjen)! Skal tilbake om ett par uker for å ta UL for å se om det har utviklet seg til noe foster :kgbaby:

For en utrolig historie!!

Utrolig gøy lesning og jeg kommer til å følge deg videre! Håper virkelig at det er et foster du bærer på og at dere endelig får drømmen oppfylt! :rodmer:

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Her har jeg ikke oppdatert på en stund ser jeg. Har laget en egen tråd om sykehusbesøket.

Her er den hvis noen vil lese...

Vel, ingen positive tester enda. Testa sist på mandag. Men i morgen skal jeg på ny UL så da får vi se hva GU sier :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå vært på GU og ingen baby denne gangen heller :tristbla:

Men nå starter vi på scratch med pergotime og hele pakka :jepp:

Krysser fingrene på at det klaffer snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå vært på GU og ingen baby denne gangen heller :tristbla:

Men nå starter vi på scratch med pergotime og hele pakka :jepp:

Krysser fingrene på at det klaffer snart!!

Hei trist att det ikke var noen baby i magen nå:(

Men lykke til med prøvinga. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...