AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #1 Skrevet 13. desember 2011 Hei! I morgen skal jeg noe jeg gruer meg veldig til, vil helst ikke dele hva jeg skal da. Men når jeg gruer meg, gruer jeg meg til jeg brekker meg og kaster opp. Og den tingen jeg skal er med mange mennesker, så vil jo gjerne ikke spy da. Noen som har noen gode tips mot det? Vet ikke hvorfor jeg er sånn.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #2 Skrevet 13. desember 2011 Kanskje pusteøvelse kan hjelpe deg når du blir stressa/gruer deg. Det virker for meg. Samme om du står eller sitter, men hos meg er symptomet at jeg puster med brystet og ikke magen. Så da roer jeg meg med å puste inn med nesen og ut med munnen. Gjør slik til du har roet deg/ du puster med magen. Det tar ikke mange åndedrett.
Gjest Setareh Skrevet 13. desember 2011 #3 Skrevet 13. desember 2011 vanskelig å gi deg råd når man ikke vet hva du skal..
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #4 Skrevet 13. desember 2011 vanskelig å gi deg råd når man ikke vet hva du skal.. Greit da, jeg er 14 år og skal spille fotballcup i morgen. Jeg hater fotball og er ikke noe flink, ble tilogmed presset til å spille. Og hele skolen skal se på.. Takk du over
Edvarda Skrevet 13. desember 2011 #5 Skrevet 13. desember 2011 Jeg pleier å tenke at uansett hvor fælt det jeg skal gjøre er, så er det over f.eks i morgen klokka tre. Når du spiser middag i morgen så ligger det bak deg, uansett om det går bra, dårlig eller helt greit. I verste fall får du kanskje fritak hvis du spyr? Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #6 Skrevet 13. desember 2011 Dette går helt fint skal du se! Husker når jeg gikk på ungdomskolen og vi spilte cup. De andre klassene hadde proffe spillere, så vi var fullt klar over at vi kom til å tape. Det er jo bare for morro, så bare gjør så godt du kan, og ikke bry deg om at folk ser på. Når en har så sterk angst som deg, slik at du kanskje spyr, så er det bra å få øvd seg på å gjøre ting en ikke har lyst til. For en er nødt til å presse seg om en skal overkomme en sånn angst.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #7 Skrevet 13. desember 2011 Jeg pleier å tenke at uansett hvor fælt det jeg skal gjøre er, så er det over f.eks i morgen klokka tre. Når du spiser middag i morgen så ligger det bak deg, uansett om det går bra, dårlig eller helt greit. I verste fall får du kanskje fritak hvis du spyr? Lykke til! Takk, det skal jeg gjøre. hehe, tusen takk
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #8 Skrevet 13. desember 2011 Dette går helt fint skal du se! Husker når jeg gikk på ungdomskolen og vi spilte cup. De andre klassene hadde proffe spillere, så vi var fullt klar over at vi kom til å tape. Det er jo bare for morro, så bare gjør så godt du kan, og ikke bry deg om at folk ser på. Når en har så sterk angst som deg, slik at du kanskje spyr, så er det bra å få øvd seg på å gjøre ting en ikke har lyst til. For en er nødt til å presse seg om en skal overkomme en sånn angst. Mhm, vet jeg må komme over dette. Ja, vi kommer til å tape, tenker jeg. Vi spiller jentelag mot jentelag fra forskjellige klasser, alle har noen som spiller fotball, mens vi har ingen.
Namine Skrevet 13. desember 2011 #9 Skrevet 13. desember 2011 (endret) Jeg hater fotball og er ikke noe flink, ble tilogmed presset til å spille. hvem presser deg til å spille? du skal ikke drive med en hobby du ikke syntes er noe moro, og innerst inne hater.. du er sikkert ikke så dårlig som du tror, og fotball er en lagsport (da står du heldigvis ikke oppi det alene), så du bekymrer deg sikkert med enn du behøver. og om du velger å dra på cupen, prøøv å pust med magen. dype, rolige pust. alle gruer seg første gangen de skal ut i en konkurranse av noe slag. men jeg mener fremdeles at om du ikke finner noen glede i sporten, å egentlig ikke vil, syntes jeg du skal si i fra om det. det er så mange sporter/hobbyer man kan drive med, og da er det dumt å vie tid til en som egentlig ikke passer/som en ikke vil drive med. lykke til videre. Endret 13. desember 2011 av Namine
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #10 Skrevet 13. desember 2011 hvem presser deg til å spille? du skal ikke drive med en hobby du ikke syntes er noe moro, og innerst inne hater.. du er sikkert ikke så dårlig som du tror, og fotball er en lagsport (da står du heldigvis ikke oppi det alene), så du bekymrer deg sikkert med enn du behøver. og om du velger å dra på cupen, prøøv å pust med magen. dype, rolige pust. alle gruer seg første gangen de skal ut i en konkurranse av noe slag. men jeg mener fremdeles at om du ikke finner noen glede i sporten, å egentlig ikke vil, syntes jeg du skal si i fra om det. det er så mange sporter/hobbyer man kan drive med, og da er det dumt å vie tid til en som egentlig ikke passer/som en ikke vil drive med. lykke til videre. Takk du men altså fotball er ikke noe jeg driver med til vanlig, er en skole fotballcup, og hvis jeg ikke ble med ble det ikke noe jentelag fra vår klasse, så da masa alle osv.. Så sa ja. Det er 5-6 kamper, som varer i 10 min.
Namine Skrevet 13. desember 2011 #11 Skrevet 13. desember 2011 Takk du men altså fotball er ikke noe jeg driver med til vanlig, er en skole fotballcup, og hvis jeg ikke ble med ble det ikke noe jentelag fra vår klasse, så da masa alle osv.. Så sa ja. Det er 5-6 kamper, som varer i 10 min. da missforsto jeg litt. men ta det med et lett humør, de andre jentene har sikkert fått med seg at du ikke er noe glad i fotball, og egentlig bare stiller opp for deres del. og det er sikkert flere en deg som ikke er kjempeglad i, eller god i fotball, og da er du i alle fall ikke alene om den delen. kanskje du får deg en overraskelse, å syntes det er moro med denne cupen? den er vel da tross alt bare for moro. prøv å pust dype og rolige pust, å ha det i bakhodet at du tross alt stiller opp. det viktigste er jo å delta sies det. gjør som best som du kan, prøv å slapp litt av, så er jeg sikker på at det går veldig greit. sikkert fler av de som liker og spiller fotball der fra før av, og de gjør gjerne mesteparten av jobben med stor glede (slik var det i alle fall når vi hadde cup). kanskje du til og med ikke er så dårlig som du tror?
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #12 Skrevet 13. desember 2011 da missforsto jeg litt. men ta det med et lett humør, de andre jentene har sikkert fått med seg at du ikke er noe glad i fotball, og egentlig bare stiller opp for deres del. og det er sikkert flere en deg som ikke er kjempeglad i, eller god i fotball, og da er du i alle fall ikke alene om den delen. kanskje du får deg en overraskelse, å syntes det er moro med denne cupen? den er vel da tross alt bare for moro. prøv å pust dype og rolige pust, å ha det i bakhodet at du tross alt stiller opp. det viktigste er jo å delta sies det. gjør som best som du kan, prøv å slapp litt av, så er jeg sikker på at det går veldig greit. sikkert fler av de som liker og spiller fotball der fra før av, og de gjør gjerne mesteparten av jobben med stor glede (slik var det i alle fall når vi hadde cup). kanskje du til og med ikke er så dårlig som du tror? Takk Hjalp veldig. Skal prøve å gjøre det beste ut av det, og satse på at det går bra.
Namine Skrevet 13. desember 2011 #13 Skrevet 13. desember 2011 det gjør det nok helt sikkert skal du se!
Minya Skrevet 13. desember 2011 #14 Skrevet 13. desember 2011 Gjør som jeg; løp rundt som en hodeløs høne og sats på at du ikke får ballen XD Det funka ihvertfall for meg, da ble jeg satt på benken og ikke spurt mer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå