AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #1 Del Skrevet 13. desember 2011 Har snart oppkjøring, og ved sist kjøretime la jeg merke til at den gule motorlampen lyste. tenkte ikke så mye over det og spurte ikke kjørelærer om det, men ble litt skeptisk da jeg kom hjem. Hva kan det bety, og er det lov å kjøre når den lyser? Vil helst IKKE møte på oppkjøring med en bil som har en motorlampe som lyser... for da kan jeg vell ikke kjøre opp? Noe hjelp å få? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #2 Del Skrevet 13. desember 2011 Kjører Dieselbil, når den motorlampa lyser i min bil, så har jeg fått beskjed om å kjøre bilen på et lavere gir ved en 3000 omdreininger en stund. Det er fordi det er noe med partikkelfilteret i eksosen som blir småtett pga en dødkjører av og til dieselbilen som egentlig skal ligge litt i høyt gir. Og om noen synes dette høres helt feil og sykt ut, fikk høre det fra verkstedet og butikken der jeg kjøpte bilen helt ny. Har bare opplevd dette med dieselbiler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #3 Del Skrevet 13. desember 2011 Ligg i LAVT gir med høyere omdreininger enn bensinbil mente jeg, ikke i høyere gir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #4 Del Skrevet 13. desember 2011 En bil har flere varsellamper, spør kjørelærer. Evt finner du betydningen av symbolene i intruksjonsboka til bilen. Er det en rød lampe skal du stoppe bilen umiddelbart, er det en gul lampe betyr det at det er noe du skal være obs på, evt fikse ved neste stopp. Er det en lampe som lyser hele tida, eller bare innimellom? Lyser den bare i blant kan det feks være antispin eller abs som slår til fordi det er blitt glatt ute feks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #5 Del Skrevet 13. desember 2011 ^ Jeg vet jo hvilken lampe det er - motorlampen. Den lyser gult, og den lyser hele tiden. Har dessverre ikke flere kjøretimer igjen før oppkjøring, så å spørre henne går nok ikke. Er en dieselbil ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charlott Skrevet 13. desember 2011 #6 Del Skrevet 13. desember 2011 Har snart oppkjøring, og ved sist kjøretime la jeg merke til at den gule motorlampen lyste. tenkte ikke så mye over det og spurte ikke kjørelærer om det, men ble litt skeptisk da jeg kom hjem. Hva kan det bety, og er det lov å kjøre når den lyser? Vil helst IKKE møte på oppkjøring med en bil som har en motorlampe som lyser... for da kan jeg vell ikke kjøre opp? Noe hjelp å få? Du kan slappe av, det er i hvert fall ikke ulovelig å kjøre med en slik motorlampe tent! En annen ting er om det er lurt med tanke på bilen. Hva som er galt, avhenger av biltypen, kan være alt fra alvorlige feil til nesten ubetydlige feil er min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 14. desember 2011 #7 Del Skrevet 14. desember 2011 Siden kjørelærereren tydeligvis ikke bryr seg, kan det være en løs ledning eller en annen bagatell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå