Gjest Anonymous Skrevet 17. desember 2003 #1 Del Skrevet 17. desember 2003 Kjæresten min sa opp leligheten sin 01.12 i år og leverte fra seg nøkler osv da. Nå har huseieren sendt han en tilstandsrapport av leiligheten hvor det står hva som har blitt ødelagt (katten har bla ødelagt teppet) som mannen min selfølgelig skal betale (trekker det fra depositumet) Lenger ned i brevet står det: at reprasjoner av dette er ganske krevende og kommer til å ta ganske lang tid. Vi mener derfor at det rimelig å belaste Dem for en halv husleie. Kan han virkelig ta betalt for tiden han bruker på å pusse opp sin egen leilighet?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 17. desember 2003 #2 Del Skrevet 17. desember 2003 Tja.. dersom skadene er såpass omfattende at det tar 2 uker å fikse det, så synes jeg vel at dette er greit. Men om det bare er et teppe som skal legges på nytt, så bør det ikke ta mer enn EN eller to dager. Er usikker på om det finnes regler for dette, men din samboer har, hvis det er såpass store skader, gjort at utleier taper inntekt fordi han må utbedre skadene før noen nye kan flytte inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. desember 2003 #3 Del Skrevet 21. desember 2003 Sto i vg om en sak. Dama hadde leid leilighet i 20 år. Ble avkrevd 150.000 for opppussing. Hu tapte saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 21. desember 2003 #4 Del Skrevet 21. desember 2003 :o Sykt! Såvidt jeg har skjønt, så skal man godta vanlig slitasje. Om man bor i samme leilighet en stund, så vil det bli hakk i parketten, flekker på tapeten osv. Dette ville jeg ikke belastet en leieboer for. Men om leieboeren hadde katter som ødela teppet eller hvis h*n hadde knust vasken, så ville jeg trukket personen for dette når depositumet skulle betales ut. For å sette det på spissen: Om leieboeren hadde tegnet på alle veggene med sprittusj eller brent opp deler av teppet, så hadde det tatt litt tid å få det i orden. Jeg ville da tapt leieinntekter den tiden dette tok. Derfor ville jeg nok vurdert å ta dette av depositumet. Men om leieboeren hadde vært "problemfri" og bodd hos meg lenge, betalt i tide hver måned og økonomien min var såpass god at jeg ikke hadde et skrikende behov for å ha leieinntekt i denne perioden, så hadde jeg kanskje ikke vært så streng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå