Gå til innhold

Snoopys tanke-ras

Gjest snoopy_93

Anbefalte innlegg

Gjest snoopy_93

Da var legeturen ferdig og jeg blir sendt videre til undersøkelser i form av mammografi eller ultralyd. Kjenner jeg gruer meg selv om jeg ikke vet når jeg skal dit enda.

Først så fant ikke legen eller jeg kulen, men etter litt leting fant vi den. Den sitter ikke fast verken i huden eller i underlaget. Legen virket litt overrasket eller noe. Har jo tidligere hatt brystkreft i familien som ble oppdaget før jul.

Jeg tenker, men vet ikke hva jeg tenker på. Det surrer og går i tankene hele tiden. I dag var jeg så u-smart å melde meg inn på ELIXIA med binding i 12måneder. Vil trene for å få mer energi, bli gladere og for å få noe annet å tenke på eller rett og slett trene for å tømme hodet samtidig som jeg kommer meg i form.

Jaja, har min første time med personlig trener på mandag klokken fem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest snoopy_93

Hurra for meg som fyller mitt år! Ja, meg vil jeg gratulere!

Ingen i ring omkring meg jeg står, og se, nå vil jeg ikke marsjere, bukke, nikke, neie, snu meg omkring, danse så for meg med hopp og sprett og spring, ønske meg av hjertet alle gode ting og si meg så, hva vil jeg mere? Gratulere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Denne skrivinga går fort i glemmeboka hos meg merker jeg, men det får så være. Kulen i brystet har forandret seg litt i det siste, men det er vanskelig å forklare hvordan.

Siden bursdagen har det egentlig ikke skjedd så mye. Har vært plaget med hodepine den siste uka og har hatt vondt i hodet ca tre dager i strekk. Ingenting som funker for det, men jeg overlever. Kjæresten kom til meg søndagen etter bursdagen. Han hadde vært i dåp og kom i dress! Har aldri sett han i dress før, men gud så kjekk og fin han er i dress! :rodmer: Han sov da hos meg til mandag.

Synes egentlig litt synd på han, for når han kjørte i Oslo så løp det et menneske over veien på rødt lys. Kjæresten fikk valget mellom å kjøre ned personen eller kjøre i grøfta. Han valgte grøfta og klarte å ødelegge bilen igjen. Skal ikke være lett alltid.

Så kom skoledagene som er fylt med respirasjon systemet osv. De neste ukene går til praksis i hjemmesykepleien og kjenner at jeg gruer meg litt. Er nemlig ikke helt komfortabel med å vandre rundt i andres hjem og surre.

Kjæresten kom også en tur til meg i går, siden han skulle til Gol i dag på noe møte greier. Kjempe koselig å være med han! Det er det for så vidt alltid, sett bort i fra når venninnene hans maser på han. Ikke fordi jeg er sjalu, men fordi maset er nonstop når vi er sammen og har kjæreste tid.

Nå er jeg ganske trøtt egentlig, men vil drøye å legge meg til jeg blir enda mer trøtt. Selv om det kanskje kunne vært greit å legge seg nå slik at jeg slipper å være hobby psykolog. Hehe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig litt synd på han, for da han kjørte i Oslo så løp det et menneske over veien på rødt lys. Kjæresten fikk valget mellom å kjøre ned personen eller kjøre i grøfta. Han valgte grøfta og klarte å ødelegge bilen igjen. Skal ikke være lett alltid.

Han kunne ha bremset. Da hadde han verken kjørt på fotgjengeren eller i grøfta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Vedkommende som løp over veien på rødt lys kom ganske brått på da.

Uansett, gjort er gjort og spist er spist. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...
Gjest snoopy_93

Tiden flyr i godt lag, sies det. Har vært en del opptatt med skole, praksis og trening i det siste + at energien har tatt seg en pause fra meg. Har hatt litt å tenke på de siste dagene, men sånn går no' dagan.

Har fått vite at to jeg kjenner skal ha barn. Hun ene er "bare" 17 (vel planlagt i noen år tror jeg.. De er vist nok forlovet og skal gifte seg når hun blir nitten) Hun andre er 19 og venter nr to!

Er jo i praksis i hjemmetjenesten og får mer eller mindre noen få oppdrag jeg gjør alene. Er mest stell, dusj, lage middag osv - men det er vel det man gjør for det meste. Når det ikke er innleggelser, medisinutdeling osv mener jeg. Har også fått lov til å skrive litt logg inne på pc. Synes egentlig det er litt skummelt. Er jo et helt annet system enn jeg er vant til. Har vel for så vidt bare hatt rapport før. Spennende!

Edit; Skrive rapport på pc.

Hatt muntlig rapport tidligere.

Endret av snoopy_93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere skriver logg i hjemmetjenesten? Det visste jeg ikke, men det er jo fornuftig. Hm!

Jeg syns 17 år er "bare" når det gjelder å bli foreldre. 19 også er bare. Jeg syns det er spesielt å planlegge å bli foreldre når man er tenåring. Jeg tenker at det er best å først få seg en utdannelse. Når man er tenåring, er man jo ikke i stand til å forsørge seg selv en gang. Hva er det som haster med å få barn når man er tenåring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Så dere skriver logg i hjemmetjenesten? Det visste jeg ikke, men det er jo fornuftig. Hm!

Jeg syns 17 år er "bare" når det gjelder å bli foreldre. 19 også er bare. Jeg syns det er spesielt å planlegge å bli foreldre når man er tenåring. Jeg tenker at det er best å først få seg en utdannelse. Når man er tenåring, er man jo ikke i stand til å forsørge seg selv en gang. Hva er det som haster med å få barn når man er tenåring?

Jeg også synes det er litt tidlig, men smak og behag.

Det som haster så mye er det å være ung mor. Du får utrolig mye oppmerksomhet fra alt og alle til en hver tid.

Jeg vil jo ha barn jeg også og kunne gjerne smelt til nå, men jeg ville ikke gitt barnet mitt en god oppvekst slik som ting er økonomisk nå. Jeg lever allerede trangt og litt "fra hånd til munn". Dessuten så er utdannelse litt viktig om man skal kunne få seg jobb andre steder enn på Nille.

For guds skyld, folk velger selv når de vil ha barn, har bare en liten følelse av at mange velger barn fordi det er så koselig.

Kan med en gang bare skrive ned åssen det går her i stua.

Jeg var på Brystdiagnostisk senter i Drammen i dag! Var for ung for mammografi så det ble en liten Ultralyd undersøkelse. Var litt ubehagelig å gå inne på rommet der i bar overkropp. Er ikke helt komfortabel med det ved mindre det er folk jeg kjenner veldig godt som er til stede. Det gikk nå bra uansett, de damene har jo sett pupper flere tusen ganger tidligere uansett og de har selv bryster.

Jeg fikk legge meg på benken med en pute på venstre side for å holde den siden "oppe" under undersøkelsen. De fant kulen med en gang og jeg fant den med en gang. (Når jeg var hos fastlegen måtte jeg lete litt for å finne den, men nå var den på plass med en gang.) De plasserte ultralyd apparatet(?) med gelékremen på brystet og man så fort en sort klump på skjermen. Hun tok bilder (og jeg smilte til kameraet! haha! :gjeiper: ) og forklarte. Hun kom frem til at det ser ut som en fettklump. De tok også celleprøver for å bli helt sikkre på hva det er.

Da var det inn med nåla, rote litt rundt og få sugd ut noe væske. Om de fikk noe er jeg usikker på, men satser på at de fikk nok til å kunne titte i mikroskopet. Til min tilfredstillelse så var det ikke vondt i det hele tatt! Det er 40 ganger vondere å ta en blodprøve eller piercing!

De gikk over begge brystene mine med ultralyd dingsten etterpå. Blir så facsinert av å se kjertler osv! Kunne tenkt meg å ha en ultralyd maskin hjemme i stua! Hehe!

Så var det å vaske vekk gelekremen, kle på seg og dra hjem.

Får svar på celleprøvene om noen uker og skal tilbake til sykehuset for kontroll om ca 3måneder. Hvis jeg lurte på noe ang celleprøvene var det bare å ringe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest snoopy_93

Long time no see!

I det siste så har det skjedd en god del.

Jeg har fått vite at bestevenninna mi igjennom barne-, ungdomsskolen og VGS mest sannssynlig har 5år igjen. Leveren har vært dårlig en stund og nå takker snart begge nyrne for seg de også. Er det slik at dette ikke kan gjøres noe med og hun får den endelige "dommen" etter noen nye prøver tar hun trolig livet sitt.

Det har vært vanskelig for meg, tenk at min aller beste venninne kanskje ikke lever mer etter noen få år? Jeg har "grini" nesten hver dag, og har det ikke spesielt bra. Det har gått så veldig inn på meg.. Klarer ikke helt å "legge det fra meg" heller.

Natt til fredag kom kjæresten til meg og overnattet til fredag. Han skjønte at jeg ikke hadde det noe bra og han sa selv "Det går jo ikke bra, det ser jeg på deg!" Så lå vi på senga og snakket om dette som har skjedd og om litt annet.

På fredag skulle jeg egentlig vært i bursdagen til en kompis, også kompisen til bestevenninna mi. Jeg var ikke i form og ikke i humør til å drikke så jeg kastet inn håndkleet.

Når jeg kom hjem fra praksisen var jeg ferdig og sovnet på sofaen. Våknet av en melding fra kjæresten hvor han lurte på om jeg ville være med på hytta. Takket ja. Ikke fordi jeg egentlig orket, men fordi når jeg er med han så klarer jeg å tenke på noe annet og slappe av litt mer. To av kompisene hans var også med og de maste, var små frekke og mobbet meg. Var sikkert bare på tull, men tok mer litt nær av det. Jeg vet jeg ikke har vært veldig glad på turen og jeg har forklart det til de, men nei - til ingen nytte. Skulle i følge de bare glemme det. Lett i grunn. Det gikk nå bra, men lurer egentlig på hva slags inntrykk de fikk av meg - brast jo ut i gråt sånn "ut av det blå".

Jaja, han ene kompisen får heller få et bedre inntrykk av meg neste gang det blir hyttetur. Det viktigste for min del er vel å komme meg på plass igjenn. Sånn på innsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Ja, det kan man - men det er veldig sjeldent at de tar så mange organer på en gang. Det er to nyrer som er dårlige + leveren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så vidt jeg vet kan man klare seg med bare ei nyre, og sykehuset prioriterer vel unge mennesker foran gamle når de skal velge hvem som skal få nye organer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Jeg har ikke satt meg så mye inn i dette med donasjon, men man kan leve uten en nyre ja. :)

Jeg vet ikke helt hvorfor hun mener hun ikke kan få donasjon - tror hun er lei av livet generelt og sånt. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest snoopy_93

Det er det. Hun ble jo voldtatt annenhver helg i to år, har drevet med selvskading og leveren har vært dårlig siden 9. klasse. Egentlig skulle hun vært død for lenge siden. :(

Får heller bruke litt tid på henne og få flere minner sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldtatt annenhver helg? Er foreldrene skilt og hun var hos faren annenhver helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Ja, av kompisene til far. Grusomt å tenke på..

Vel, da har russetiden startet! Var på vrengefest på fredag og på kåring i går. Har ikke gjort stort ut av russetiden enda og har heller ingen spesielle planer for russetiden.

Ellers så planlegger jeg og kjæresten å flytte sammen og har kanskje funnet en leilighet! :bolledeig::rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så planlegger jeg og kjæresten å flytte sammen og har kanskje funnet en leilighet! :bolledeig::rodmer:

Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...