Gå til innhold

Hvor mye alkohol?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette er veldig varierende fra person til person selvsagt, men hvor mye alkohol for en nybegynner som så og si aldri har drukket skal man egentlig få i seg for å bli brisen/full? Hadde ingen svar til venninna mi, så fikk beskjed om å spørre.

For meg, så trenger jeg ganske mye før jeg merker noe i det hele tatt. Et par bokser med litt øl holder ikke liksom.

Hvordan var din første gang? Hvor mye for en nybegynner som vil bli brisen/full? :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gangen jeg drakk alkohol var jeg vel 15, og på russefest. Jeg hadde stjelt whisky fra pappa, og rødvin fra mamma. Så laget jeg en salig blanding av de to, det smakte dritt (obviously), ble kjempedårlig, og nå tåler jeg hverken synet eller lukta av hverken whisky eller rødvin.

Sann ellers, har jeg alltid tålt mye alkohol, til tross for at jeg er bitteliten, og har alltid måtte gulpe i meg en god del for å bli full. Men for en som ikke er så erfaren med alkohol, vil jeg anbefale å starte svakt. En sixpack med cider, kanskje?

Skrevet (endret)

Jeg ville sagt maks tre halvlitere med øl eller smirnoff/cider.

Endret av Pene sko...
  • Liker 1
Skrevet

Mitt råd er å starte med cider, øl eller en svak vin, for å teste ut hvor mye en tåler. Sprit er nok ikke det smarteste å starte med. Men må nok bare teste seg frem, ta det rolig og ikke drikke for fort.

Skrevet

Jeg husker en tid da vi hadde tre glassflasker (altså 0,33 L) med tuborg på fest. 3 halvlitere burde holde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...