Gå til innhold

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 22 år og har strevd litt med å finne noe som jeg brenner for og som jeg har lyst til å drive med. Saken er at jeg har veldig lyst til å jobbe med unge mennesker som er homofil, og kanskje prate for unge mennesker om homofili. Hvem er det som gjør det i Norge? Jeg er jo selv lesbisk og jeg føler at jeg er veldig interessert i å på en måte bruke mine erfaringer til å prate med unge som er usikre på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, ikke godt å vite. Tankene falt med en gang på "helsesøster"-yrke eller sosial-arbeid, men det blir nok et temmelig vidt yrke i forhold til at du kun vil snakke om homofili.

Jeg har dessverre ikke noe godt svar å komme med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan ta kontakt med Det norske forbundet av 1948 og spørre om de har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan ta kontakt med Det norske forbundet av 1948 og spørre om de har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok ikke en yrkesmulighet. Du kan snakke om homofili innenfor en rekke yrker, som lærer, lege, psykolog, journalist osv, men ingen yrker har homofili som primærfelt. Med mindre d tar en doktorgrad i menneskets seksualitet, såklart.

Kan du ikke heller finne deg en annen jobb som passer dine øvrige interesser, og så heller engasjere deg i LLH som en hobby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men finnes det ikke folk som jobber i LLH?

Uansett hvilken organisasjon det dreier seg om, finnes det jo ingen egen "jobb i akkurat denne organisasjonen-utdannelse". Det mest nærliggende for jobb i denne typen organisasjoner er nettopp det som andre har nevnt - ulike typer helse- eller sosialfaglige utdannelser. Ut over dette kan man selvsagt også tenke seg mastergrader innen samfunnsvitenskapelige fag eller historie, med fokus på homofiles situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...