Gå til innhold

Regulering igjen i voksen alder

Fremhevede innlegg

Skrevet

I tenåringsårene hadde jeg tannregulering som de fleste andre. En av tennene nede hoppet veldig ut, og reguleringstannlegen har sagt at den må på et tidspunkt trekkes og jeg må igjennom en ny runde med regulering i voksen alder.

Grunnen til at tannen hoppet ut var trolig en kombinasjon av at de sto veldig i spenn når reguleringen kom av, og jeg var nok ikke flink nok til å bruke sove-tingen som skulle holde dem på plass. I retrospekt kan jeg heller ikke forstå hvorfor jeg ikke fikk en streng bak tennene, da de fleste andre som hadde regulering endte opp med dette. Ikke akkurat det man tenker på som en jublende glad femtenåring som endelig blir kvitt reguleringen.

Det er på bakgrunn av sistnevnt faktum at jeg er i tvil om jeg stoler på reguleringstannlegen. Jeg har hovedsakelig gode erfaringer med å være pasient hos h*n, men dette med vurderingen av å ikke sette på streng, slik at tennene endte opp skjeve igjen, gjør meg skeptisk. Dette er også en tannlege som hovedsakelig jobber med barn og ungdom.

Med denne bakgrunnen, ville dere valgt å fortsette hos den samme reguleringstannlegen? Eller ville dere kontaktet en som spesialiserer seg på voksne? Er det noen som har erfaring med denne type tannlege? Jeg regner jo med at det blir dyrt uansett, siden jeg trolig ikke havner under noen støtteordninger. Noen erfaringer med nøyaktig hvor mye det kan koste? Siden dette er nede så vil det heller ikke plage meg så mye, så jeg har ikke behov for den usynlige reguleringstypen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok valgt en annen. Jeg er 20 år og har regulering. Jeg går til en spesialistkandidat på tannlegehøyskolen i Oslo. Det er også en spesialist som må godkjenne alt før hun gjør det. Jeg er veldig fornøyd så langt, og tror aldri jeg vil ha bruk for noe mer regulering senere.

Det jeg syns er rart var at tannen din ikke ble trukket da du hadde regulering, for så å bli regulert da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...