Gjest ødelagt.. Skrevet 12. desember 2011 #1 Skrevet 12. desember 2011 Hei! Jeg var hos legevakta i helga grunnet panikkannfall (angst..) føler meg fortsatt ikke bra, så må ringe legen i morgen hvis ikke kommer jeg til å krepere... Men får fastlegen den informasjonen fra legevakten? at jeg har vært der og hva som skjedde? Var hos legevakt i en annen kommune om det skal ha noe ås i..
meca Skrevet 12. desember 2011 #3 Skrevet 12. desember 2011 Gjør de virkelig det automatisk? Sist jeg var på legevakta, spurte de om de skulle sende informasjon til fastlegen min om at jeg hadde vært der, og hvorfor. Jeg fikk inntrykk av at det var noe jeg måtte "godkjenne", og som ikke skjedde av seg selv...
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2011 #4 Skrevet 12. desember 2011 Ja, de får det tilsendt. Når ble dette endret? Det var snakk om det, men datatilsynet tok heldigvis tak i det da.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #5 Skrevet 12. desember 2011 Når ble dette endret? Det var snakk om det, men datatilsynet tok heldigvis tak i det da. Har ikke peiling, men når jeg har vært på legevakten så kommenterer legen min det hvis jeg nevner det, med "ja, jeg så det her" på pc-en.
AloeVera Skrevet 12. desember 2011 #6 Skrevet 12. desember 2011 Tror ikke det blir sendt automatisk nei.. Dette er noe annet da, men jeg byttet fastlege siden jeg flyttet. Da ble ikke journalen min videreført til det nye legekontoret. Dette var noe jeg måtte be om selv
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2011 #7 Skrevet 12. desember 2011 Har ikke peiling, men når jeg har vært på legevakten så kommenterer legen min det hvis jeg nevner det, med "ja, jeg så det her" på pc-en. ... skremmende.
meca Skrevet 12. desember 2011 #8 Skrevet 12. desember 2011 Moren til en god venninne av meg er fastlege, og så vidt jeg vet har hun faktisk kommentert at hun synes det er litt uheldig at man ikke får all informasjon om pasienten sin fra andre behandlingsinstitusjoner - fordi hun hadde syntes det var greit å vite ting som pasienten f.eks. glemmer å fortelle at han/hun har opplevd på legevakten. Jeg er ganske sikker på at hensynet til personvern gjør at det ikke kan være noen legitim automatikk i videresending av journaler, men at det kanskje ofte skjer likevel - med godkjenning fra pasienten, kanskje med varierende grad av eksplisitt godkjenning.
Gjest ødlagt Skrevet 12. desember 2011 #9 Skrevet 12. desember 2011 Nei, bytter man lege må man be om å få den overført, men håpet at det ikke var sånn med legevakt / fastlege.. Flott, da er jeg jo like lost som før jeg var hos legevakten. Klarer jo ikke si det selv.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #10 Skrevet 12. desember 2011 ... skremmende. Når jeg tenker meg om: ja. Trodde dette var normal praksis, for det skjer hver gang. De spør på legevakta hvem fastlegen min er uten å si noe mer, vips så har fastlegen det neste gang jeg er der. Skal spørre om det neste gang...
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2011 #11 Skrevet 12. desember 2011 Nei, bytter man lege må man be om å få den overført, men håpet at det ikke var sånn med legevakt / fastlege.. Flott, da er jeg jo like lost som før jeg var hos legevakten. Klarer jo ikke si det selv. Da ber du om å få en utskrift fra legevanten, og tar den med.
Gjest ødelagt.. Skrevet 12. desember 2011 #12 Skrevet 12. desember 2011 Når jeg har vært hos DPS, så komemr det jo til fastlegen?
Gjest uAnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #13 Skrevet 12. desember 2011 Jeg ble lagt inn på legevakten p.ga angst på samme måte som deg etter en fest, og da fikk ikke fastlegen min informasjon. Jeg fikk med meg papirene da jeg ble skrevet ut på morgenen og måtte ta de med til fastlegen selv. Tror det har noe med at med mindre legene e.l allerede har et samarbeid om en pasient, så blir ikke informasjonen automatisk delt. Mener jeg leste det et sted da jeg skulle bytte fastlege.
Gjest ødelagt Skrevet 12. desember 2011 #14 Skrevet 12. desember 2011 Men jeg ble bare "kastet" ut fordi jeg ikke greide fortelle dem problemet.. han mente på å si at han hadde andre ting å gjøre og.. da ble jeg så frustrert at jeg begynte å gråte. Jeg var skrevet inn, men fikk ikke med meg at jeg ble skrevet ut. Jeg bare vandret ut også uten å betale.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #15 Skrevet 12. desember 2011 Men jeg ble bare "kastet" ut fordi jeg ikke greide fortelle dem problemet.. han mente på å si at han hadde andre ting å gjøre og.. da ble jeg så frustrert at jeg begynte å gråte. Jeg var skrevet inn, men fikk ikke med meg at jeg ble skrevet ut. Jeg bare vandret ut også uten å betale. Hvis de har skrevet deg inn så har de informasjonen din og muligens en veldig kort journal. Da sender du dem en mail eller ringer og ber dem sende det til fastlegen din, eller du stikker innom og henter det selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå