Gå til innhold

Studielengde


Violeta

Anbefalte innlegg

Vanskelig å greie en PhD på åtte år når den ofte varer i ni år! (Bachelor 3 år + Master 2 år + PhD 4 år)

Selve PhD graden er vanligvis 3, man er ofte ansatt 4 siden man også har arbeidsplikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å greie en PhD på åtte år når den ofte varer i ni år! (Bachelor 3 år + Master 2 år + PhD 4 år)

Hvis man ikke underviser kan man ta phd-en på tre år, det gjør de jeg kjenner som skriver doktorgrad. Er man forresten definert som student når man holder på med phd-en? Man melder seg ikke opp til fag (selv om man tar fag, men disse er ofte bestemt av andre på forhånd), betaler ikke semesteravgift, får ingen studentrabatter, ingen hjelp eller støtte fra studentsamskipnaden og - viktigst av alt - man får en rimelig god lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det ikke bare antall år som betyr noe hvis jeg skal se på hva som er "sosial akseptert", det som teller er vel innholdet? Tenk på en som studerer i 10 år + og for doktorgrad i psykologi, det er vel ikke akkurat det samme som en som bruker kanskje 8 år og ender opp med litt bachelor her og litt bachelor der uten en relevant jobb! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skjønte hva jeg mente. Bruk så lang tid det tar - men heller ikke mye mer, det vitner bare om dårlige prioriteringer mens du studerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...