origin Skrevet 11. desember 2011 #1 Skrevet 11. desember 2011 Hei! Er det noen som har prøvd døgnet rundt linser som kan fortelle fordeler og ulemper? Vurderer det sterkt.
noisy Skrevet 11. desember 2011 #2 Skrevet 11. desember 2011 Jeg har brukt døgnetrundt-linser (slike du har på 30 dager i strekk) i et par år nå, det funker veldig bra! :-) Fint å spare noen minutter hver morgen og kveld på å ta av og på linsene. Eneste ulempen jeg kan tenke på er at man kan glemme å bytte dem når det har gått en måned (jeg bruker å legge inn reminder på telefonen for å huske det).
Gjest Nenya82 Skrevet 12. desember 2011 #3 Skrevet 12. desember 2011 Jeg brukte sånne en periode,og det var flere ting som var positive som at man slapp å bytte hver dag for eksempel.Måtte slutte å bruke dem for jeg fikk infeksjon av å ha dem på øyet hele dagen. Dette var når sånne linser først var nye på markedet,og sist jeg var til linsekontroll så anbefalte optikeren meg sånne og sa at de var blitt mye bedre enn de var når de først kom. Ikke vet jeg,men jeg er litt skeptisk til sånne linser etter den gangen.
Norbertine Skrevet 12. desember 2011 #4 Skrevet 12. desember 2011 Jeg bruker linser en uke i strekk. Er kjempefornøyd med det, greit å slippe å ta de inn og ut hver dag. Gikk en periode på medisiner som ga meg tørre øyne, og da fungerte det dårlig, fikk betennelser hele tiden, så man kan nok ikke ha alt for tørre øyne. Men ellers fungerer det flott!
Gjest Wolfmoon Skrevet 12. desember 2011 #5 Skrevet 12. desember 2011 Jeg har brukt det i mange år og er kjempefornøyd Jeg vurderte en periode å bruke briller/endagslinser istedet, men optikeren min nektet meg å gå tilbake til engangslinser (som jeg brukte i mange år før jeg fikk døgnlinser) fordi øynene mine hadde det mye bedre med døgnlinser som pustet mye bedre Jeg har foreløpig ikke funnet noen ulemper med dem heller, bortsett fra som noen over her sa, at man glemmer å bytte de når det har gått en måned
origin Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #6 Skrevet 12. desember 2011 ok. Det høres trygt ut iallefall:) Er det noen av disse merkene på denne siden jeg kan gå trygg for og hvilke bør jeg styre unna? http://www.linsepriser.no/sammenlign-priser-døgnet-rundt-linser
Gjest Wolfmoon Skrevet 12. desember 2011 #7 Skrevet 12. desember 2011 Spør din optiker om å få prøve merker. Jeg har byttet merker et par ganger, fordi det har kommet bedre eller forandra merker på markedet. Vi vet ingenting om dine øyne, og bør derfor ikke anbefale bestemte merker som kan ha spesielle egenskaper Optiker er alltid første på lista når det gjelder å ha sunne øyne med linser 1
Be My Guest Skrevet 12. desember 2011 #8 Skrevet 12. desember 2011 jeg bruker dagslinser for jeg syns det er så fort gjort å få smuss på de. Det skal jo så lite til. Hva skjer med døgnlinsene da? Kan man rense de med rensevekse evnt?
Suzy Skrevet 12. desember 2011 #9 Skrevet 12. desember 2011 Jeg har brukt slike og endte med langvarig og svært plagsom øyeinfeksjon og masse problemer. Kommer ikke til å forsøke dem igjen.
Anakonda Skrevet 12. desember 2011 #10 Skrevet 12. desember 2011 Det fungerte bra i flere år, helt til jeg fikk betennelse på hornhinnen.
Glynis Skrevet 12. desember 2011 #11 Skrevet 12. desember 2011 Jeg har fått forbud mot det grunnet infeksjoner. Fikk dessuten veldig tørre øyne. Nå har jeg månedslinser som jeg tar ut hver kveld, men har fått beskjed om at å sovne med linsene et par dager i måneden er helt ok. Det gjør jeg dog bare hvis jeg er full og trøtt på en gang, og det er ikke så ofte, og jeg misliker uansett å våkne med linser.
Gjest Wolfmoon Skrevet 12. desember 2011 #12 Skrevet 12. desember 2011 jeg bruker dagslinser for jeg syns det er så fort gjort å få smuss på de. Det skal jo så lite til. Hva skjer med døgnlinsene da? Kan man rense de med rensevekse evnt? Jeg kan helt fint ta ut mine og rense de med rensevæske ja Ikke at jeg har hatt noen store problemer med smuss på linsene, men jeg pleier å ta de ut og legge de i rensevæske etter å ha svømt f.eks.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå