Gå til innhold

spontanabort?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Satt her om dagen og leste tråden "noe falt ut av skjeden hennes"

Nå har jeg opplevd noe lignende selv :S

Hadde ubeskytta sex for nesten 5 uker siden. For 2 uker siden begynte jeg så smått å få menssmerter, og brunlig/rosa utflod. Det varte en uke før jeg begynte å få små blødninger, har altså småblødd i 2 uker (er jo veldig lenge, har aldri opplevd dette før) I dag begynte jeg å få kraftige menssmerter og blødninger. Og i sta kom det noe som ligner beskrivelsen i den andre tråden!! Etter å ha lest den tenkte jeg med en gang spontanabort. Har aldri opplevd under mensen før at noe sånt har skjedd :S

Hva tror dere her inne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan godt hende... Det skjedde med meg for en del år tilbake. Fikk skikkelige kraftige smerter, kaldsvettet og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. I dusjen senere den kvelden falt det ut. Visst med en gang hva det var....

Legen min var overlegen og kald og sa det kanskje kunne være en åreknute (?!). Men jeg var 19 og visste godt hvordan smertene var og hva som falt ut. Grusomt...

Skrevet

om du er i tvil ta en graviditestest. Den vil slå ut som positiv noen dager etetr abort/spontan abort, pga av at hormonene ikke er ute enda.

jeg har slv hatt en spontanabort. jeg viste at jeg var gravid da det skjedde så det var enkelt å vite hva som skjedde. Det føltes som kraftige menssmerter og det som kom ut var noen klumper med blod. Det er mulig jeg ikke hadde tenkt over dette om jeg ikke hadde vist jeg var gravid

Skrevet

Ts her!

Er vel vanlig med små blodklumper under mensen, men aldri sett noe så stort som dette. Var ikke kun blod heller :S (Beklager for ekle detaljer)

Skal kjøpe test i morgen, greit å vite om det var spontanabort!

Skrevet (endret)

Det er helt vanlig med små klumper eller "slintrer" med blod, det er koagulert blod og rester av slimhinnen.

Har hørt at det også er vanlig at hele slimhuden kan løsne med en gang og komme ut hel.

Har opplevd det en gang for en del år siden, men må si at jeg har tvilt litt på om det var "bare" slimhud.. om det faktisk kan ha vært en spontanabort.

Det falt meg ikke inn å ta en test, da jeg hørte at det sikkert bare var hele slimhuden.

Men, smertene var uutholdelige, skikkelig kald svette, feber,kvalm og fæl. Mye verre enn hva menssmerter normalt var.

Så ja, jeg vet ikke... har aldri fortalt noen akkurat dette før, at jeg faktisk lurer på om det kan ha vært en spontanabort.

Endret av Avalon
Skrevet

Da har jeg tatt test. Var tydelig positiv :S Så var visst en spontanabort da... Burde jeg kontakte lege for å sjekke? Eller har kroppen ordna alt selv?

TS

Skrevet

Kontakt legen. Det kan sitte igjen rester som du må skrape ut om det ikke skal utvikle seg til en infeksjon.

Skrevet

Er det vanlig med spontanabort første gangen man er gravid? Betyr det at det er noe galt med meg, eller at jeg kan ho gjort noe galt? :S

Er jo til det beste for min situasjon egentlig, men føles likevel litt rart... og trist. Selv om jeg ikke visste det før jeg mista! Merkelig følelse.

-Ts.

Skrevet

Jeg hadde en spontanabort da jeg var 15. Jeg var på fest da det begynte, og jeg fikk så vondt i magen og nederst i ryggen at jeg dro hjem. Det var da det begynte å blø en del, og fosteret kom etterhvert ut. Glad jeg var hjemme da for å si det sånn, for det var ikke vanskelig å skjønne hva det var.

Har ikke fortalt noen om det før, og jeg var heller ikke til legen med det. Det ordnet seg av seg selv. Men jeg var så ung da at jeg hadde ikke peiling på at jeg kanskje måtte ha en utskrapning etterpå, så derfor gikk jeg ikke til legen. Jeg hadde sikkert flaks. På alle måter. Men det er rart å tenke på at om det ikke hadde gått galt så hadde jeg hatt en unge på rundt 6 år nå.

Skrevet

Jeg hadde en spontanabort da jeg var 15. Jeg var på fest da det begynte, og jeg fikk så vondt i magen og nederst i ryggen at jeg dro hjem. Det var da det begynte å blø en del, og fosteret kom etterhvert ut. Glad jeg var hjemme da for å si det sånn, for det var ikke vanskelig å skjønne hva det var.

Har ikke fortalt noen om det før, og jeg var heller ikke til legen med det. Det ordnet seg av seg selv. Men jeg var så ung da at jeg hadde ikke peiling på at jeg kanskje måtte ha en utskrapning etterpå, så derfor gikk jeg ikke til legen. Jeg hadde sikkert flaks. På alle måter. Men det er rart å tenke på at om det ikke hadde gått galt så hadde jeg hatt en unge på rundt 6 år nå.

Forferdelig opplevelse :S Men er jo naturens gang! Man sitter jo i ettertid å tenker hva som kunne vært, livet hadde jo vært helt annerledes! - TS

Skrevet

Jeg hadde sett det an et par uker, og latt kroppen få ordne opp selv. Store smerter, mye blod, feber osv og det blir noe annet, men i utgangspunktet hadde jeg ventet og sett om det stabiliserte seg av seg selv.

Skrevet

Kommer nok ikke til å dra til legen med det første. ser an om kroppen ordner opp selv, noe som det virker som den gjør :) Var jo ikke mer enn 6 uker på vei, er vel ikke så mye som evt. må skrapes ut!

-Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...