altflyter Skrevet 11. desember 2011 #1 Skrevet 11. desember 2011 (endret) Se opp for smuglersmør Jeg må si jeg syntes vi har nådd toppen. Det høres jo ut som om det er hungersnød i landet. "Den store smørkrisen". Trodde det var en spøk, men nå er altså smørsmugling blitt et problem. Jeg syntes vi har det for bra når dette faktisk er et seriøst problem. Vi KAN bake, men bare ikke akkurat med det smøret vi kunne tenke oss, derfor er det så stor krise at vi går på svartebørsen. Jeg priser meg lykkelig over at man ikke har større ting å bekymre seg over her i landet... Hva syntes dere? Har vi det så bra at det vi velger å kalle problemer egentlig bare blir absurd og dumt? Endret 11. desember 2011 av altflyter
Gjest snoopy_93 Skrevet 11. desember 2011 #3 Skrevet 11. desember 2011 "Ånei, vi har ikke smør! Nå går verden under!!"
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #4 Skrevet 11. desember 2011 Klart vi har det bra i Norge, så bra at mange vet ikke hvor bra det er en gang. Å bli født i Norge, eller være så heldig å få komme til Norge og ta del i rettighetene og alt som er i dette samfunnet, er allerede som å vinne en stor sum i Lotto. Så er det fortsatt de som klager på at de har for lite penger, og skulle vunnet xxx millioner i Lotto, for DA hadde de hatt det bra da. Ja, vi har fattige i Norge også, men hvor fattige er de i forhold til en resten av verden der milliarder ikke en gang har rent drikkevann, ikke har hus eller hjem, eller noen gang vil få oppleve tryggheten av MAT hver dag på bordet. 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #5 Skrevet 11. desember 2011 Vi skulle fått virkelige problemer. Spennede å se hva folk hadde sagt om det faktisk var reell mangel på MAT for eksempel. Er det rart utlendinger ser ned på nordmenn?
Personlig12 Skrevet 11. desember 2011 #6 Skrevet 11. desember 2011 Ja vi har det alt for bra, la oss slutte å ha det så bra og tenke på de sultne barna i Afrika heller. Herregud, dette med smørmangel er noe media aser opp under. Og nå gjør jo du det samme siden du lager en tråd om det. Slapp av og ha en God Jul heller :D
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #7 Skrevet 11. desember 2011 Lurer litt på om smørprodusentene har heroin i smøret? Skulle nesten tro det. 2
Gjest Crow Skrevet 11. desember 2011 #8 Skrevet 11. desember 2011 Måtte faktisk lese overskriften to ganger før det gikk opp for meg hva det handlet om. Leste "Russer tatt med 90 kg smuglersprit" Hæ? Kilo? Andre gangen forsto jeg hva det sto der, men det hørtes ærlig talt ut som en veldig forsinket aprilspøk. Har folk gått fra vettet?????? Her i huset blir det jul uten smør, men hvis det skulle knipe skal jeg alltids klare å lage det selv. 1000 kr kiloen, ja folk må faktisk ha for mye penger
Gjest Bobler Skrevet 11. desember 2011 #9 Skrevet 11. desember 2011 Jeg er nesten like lei av smør-mas som lavkarbo-mas. TENKT PÅ ALLE BARNA I AFRIKA!
Drizzt Skrevet 11. desember 2011 #10 Skrevet 11. desember 2011 Ja, enkelte har det for bra i Norge. Men langt fra alle. Jeg er klar over at jeg ikke kan fikse alle verdens problemer (uansett hvor mye jeg ønsker jeg kunne). Jeg trenger ikke å bekymre meg hele tiden over de i Afrika som sulter og de i andre land som sulter. Ja, det er trist, at det fins så mye urettferdighet, men det er ikke mulig i dagens verden at alle har det like bra og like godt. Noen har for lite, andre har akkurat passe nok, tredje har for mye. Jeg vokste ikke opp i en rik familie og spiste ikke med sølvskje. Jeg vet hva pengene er verdt og jeg nekter å plage meg selv med alle verdens problemer. Det er ubehagelig for meg og min familie at det er smørmangel i butikkene siden vi absolutt ikke bruker margarin. Jeg nekter å føle meg skyldig at jeg ønsker det var nok smør til alle og at jeg ikke tenker hele tiden på de i Afrika. Velger du å leve med skyldfølelse fordi det er noen i verden som ikke har det så bra som deg, så er det ditt valg. Takk for meg.
Gjest Survival Skrevet 11. desember 2011 #11 Skrevet 11. desember 2011 BRUK MARGARIN. Herregud. Det kan umulig drepe folk, at man bruker bittelitt margarin denne ene gangen mens smørkrisa pågår.
Meridian Skrevet 11. desember 2011 #12 Skrevet 11. desember 2011 Bruk kokkosfett - bedre og sunnere enn smøt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå