AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #1 Skrevet 11. desember 2011 Hei Har kommet i den situasjonen at har fått behov for prevensjon igjen.Hva bruker/annbefaler dere? Har tidligere stort sett satset på at mannen hopper av i svingen,men vil være litt sikrere nå
Klikk Skrevet 11. desember 2011 #3 Skrevet 11. desember 2011 Jeg ville gått for p-piller eventuelt p-sprøyte i forhold, og kondom til annet. 1
Klikk Skrevet 11. desember 2011 #4 Skrevet 11. desember 2011 Jeg ville gått for p-piller eventuelt p-sprøyte i forhold, og kondom til annet.
LovelyMonroe Skrevet 11. desember 2011 #5 Skrevet 11. desember 2011 Jeg har prøvd Minipiller og P-piller, men ingenting funker for meg. Jeg blir et helvete uten like og som en ungdom på 14 år med p-pillene, med med minipillen hadde jeg det ok, men jeg hadde problemer med å huske den. Begynte på p-ringen for en måned siden og er overasskende fornøyd! Har hatt sex med den også og det går helt fint, den er lett å ta ut og inn, og man kjenner den ikke når den brukes. Du har den i sjeden i 4 uker for så å ta den ut, og være uten en uke der du får mensen, også ta inn en ny ring. ENKELT :-) Kondom er over og ut.
Cammomille Skrevet 12. desember 2011 #6 Skrevet 12. desember 2011 (endret) Har mini-hormon spiral!! Utrolig enkelt, mistet alle blødninger, kjenner ingenting til den. Slipper å tenke på det i det hele tatt. Kan sitte i opptil tre år. Litt vondt å sette inn pluss kanskje ti dager med litt murringer, ellers er alt som før Edit: skriveleif Endret 12. desember 2011 av Cammomille
Gjest smint Skrevet 12. desember 2011 #7 Skrevet 12. desember 2011 LovelyMonroe, har du nuvaring? Den skal bare være inne i 3 uker for så en ukes pause, du må ikke bli gravid nå!
Gjest anygirl Skrevet 12. desember 2011 #8 Skrevet 12. desember 2011 P-pille vil jeg annbefale! Er ikke det beste alternativet om man er lettere glemsk, men du legger ikke voldsomt på deg. Gikk tidligere i år på p-sprøyta å på kun to spøyter på 6mnd gjorde at jeg la på meg 10kg.... FARLIG FARLIG!
spinnwild Skrevet 12. desember 2011 #9 Skrevet 12. desember 2011 P-pille vil jeg annbefale! Er ikke det beste alternativet om man er lettere glemsk, men du legger ikke voldsomt på deg. Gikk tidligere i år på p-sprøyta å på kun to spøyter på 6mnd gjorde at jeg la på meg 10kg.... FARLIG FARLIG! Dette er din kropps reaksjon, du kan ikke vite hvordan TSs kropp vil reagere. Jeg ville prøvd p-piller først, enkelt å starte og enkelt å avslutte om det skulle bli noen problemer. Ellers er jo kondomen god å ha, men den er liksom litt i veien. P-ring har jeg også prøvd, men for meg (og typen) så var den litt i veien under sex("Ops, det datt noe ut av musa di"), men hører at veldig mange er fornøyde med den. Det er også minst hormondose i ringen, da den bare gir ut hormoner lokalt. Hva som passer best for deg i prevansjonsverdenen, kan man ikke vite før du prøver de ulike sortene.
Gjesten Skrevet 12. desember 2011 #10 Skrevet 12. desember 2011 Dere må hvertfall slutte å hoppe av i svingen, for det er ikke trygt! 1
LovelyMonroe Skrevet 12. desember 2011 #11 Skrevet 12. desember 2011 LovelyMonroe, har du nuvaring? Den skal bare være inne i 3 uker for så en ukes pause, du må ikke bli gravid nå! Hmmm, nå ble jeg faktisk litt usikker på om jeg har lagret alarmen på mobilen min til riktig tid.. skal jo såklart være tre uker.. wæho! Heldigvis er jeg i avstandsforhold da....
LovelyMonroe Skrevet 12. desember 2011 #12 Skrevet 12. desember 2011 Wuuups, tror jeg skulle ha tatt den ut i forige uke! Og han var her i helgen... neida.... sååååååå
chhs Skrevet 13. desember 2011 #13 Skrevet 13. desember 2011 Har testet en rekke ulike prevensjonsmidler de siste årene. Av egen erfaring likte jeg hverken p-plasteret eller p-ringen, den ene satt ikke fast og den andre var bare i veien. Selvsagt er dette veldig individuelt. P-piller har vært de jeg testet og holdt ut lengst med, men Loette gav meg ekstreme humørsvingninger og Yaz tørket meg helt inn nedentil. For sistnevnte blir jo hele poenget med å beskytte seg borte. Haha! Det kan gjøre, TS, er å ta deg en tur til legen eller helsestasjonen. Der kan du stille de spørsmål du har og få veiledning til å finne det prevensjonsmidlet som passer deg best! Lykke til!
chhs Skrevet 13. desember 2011 #14 Skrevet 13. desember 2011 Wuuups, tror jeg skulle ha tatt den ut i forige uke! Og han var her i helgen... neida.... sååååååå Burde ikke det ha gått bra, i så fall? Du skulle jo uansett ha tatt den ut, så hvis du bare skifter ring snarest burde jo det gå fint! Det står nok i vedlegget du fikk med i forpakningen, om jeg ikke tar feil.
LovelyMonroe Skrevet 13. desember 2011 #15 Skrevet 13. desember 2011 Aner ikke, tok den ut igår og satser på det beste, viss ikke kommer jeg til å bli bestevenn med helsestasjonen så mye som jeg har vært der i det siste( av forskjellige årsaker, men også gr.test). Jaujau, får jeg ikke mensen nå bør varsellampen gå, men er det ikke slik at man ikke kan ta test før tre uker etter sexen da? for får jeg ikke mensen nå må jeg jo egentlig ta test i neste uke, kan jo ikke begynne på p ringen når jeg er gravid. Huffda, slurva!
chhs Skrevet 14. desember 2011 #16 Skrevet 14. desember 2011 Aner ikke, tok den ut igår og satser på det beste, viss ikke kommer jeg til å bli bestevenn med helsestasjonen så mye som jeg har vært der i det siste( av forskjellige årsaker, men også gr.test). Jaujau, får jeg ikke mensen nå bør varsellampen gå, men er det ikke slik at man ikke kan ta test før tre uker etter sexen da? for får jeg ikke mensen nå må jeg jo egentlig ta test i neste uke, kan jo ikke begynne på p ringen når jeg er gravid. Huffda, slurva! Du kan ta test dagen etter samleiet, men da er testen ikke like troverdig som om du venter 11 dager - den anbefalte tiden. Prøv bare å ikke tenke så mye på det! Lar du tankene svirre rundt graviditetsredsler for mye utsettes menstruasjonen av stress. Det er i det minste det jeg har fått beskjed om i slike situasjoner. Hihi.
Jolene Skrevet 14. desember 2011 #17 Skrevet 14. desember 2011 VIl anbefale hormonspiral, beste valget jeg har tatt. Den kan sitte inne i 7 år før du må bytte den ut, hjelper mot menssmerter og blødninger i 5 år; etter det beskytter den kun mot graviditet. Husk på kondom om du har sex med fremmede.
hurdugurdu Skrevet 14. desember 2011 #18 Skrevet 14. desember 2011 Jeg anbefaler p-ring! Gikk på p-piller en liten periode, men jeg begynte å gråte av ALT, så det droppa jeg ganske fort. P-ringen har ganske lavdose med hormoner, og fungerer visstnok litt mer lokalt enn p-piller. Fikk ingen spesielle bivirkninger av det Aner ikke, tok den ut igår og satser på det beste, viss ikke kommer jeg til å bli bestevenn med helsestasjonen så mye som jeg har vært der i det siste( av forskjellige årsaker, men også gr.test). Jaujau, får jeg ikke mensen nå bør varsellampen gå, men er det ikke slik at man ikke kan ta test før tre uker etter sexen da? for får jeg ikke mensen nå må jeg jo egentlig ta test i neste uke, kan jo ikke begynne på p ringen når jeg er gravid. Huffda, slurva! Tror det går greit å ta den ut for sent, så lenge du ikke går over én uke etter at du tok den ut og skulle ha satt inn ny ring. Det viktigste er å sette inn ringen til riktig tid (og ikke ta ut ringen før tiden, selvsagt...). Og husk også at det bare er 3 timers slingringsmonn på å sette inn ringen til riktig tid. Men les den lille "boka" som følger med p-ringpakken for sikkerthetsskyld! Kan også nevne at min menstruasjon nesten har forsvunnet helt med p-ringen, og i perioder har den ikke kommet når den skulle ha gjort det. Så ikke bli overbekymret om den ikke kommer akkurat på klokkeslettet.
Gjest anygirl Skrevet 16. desember 2011 #19 Skrevet 16. desember 2011 Dette er din kropps reaksjon, du kan ikke vite hvordan TSs kropp vil reagere. Jeg ville prøvd p-piller først, enkelt å starte og enkelt å avslutte om det skulle bli noen problemer. Ellers er jo kondomen god å ha, men den er liksom litt i veien. P-ring har jeg også prøvd, men for meg (og typen) så var den litt i veien under sex("Ops, det datt noe ut av musa di"), men hører at veldig mange er fornøyde med den. Det er også minst hormondose i ringen, da den bare gir ut hormoner lokalt. Hva som passer best for deg i prevansjonsverdenen, kan man ikke vite før du prøver de ulike sortene. SKREV AT JEG ANNBEFALTE P-PILLER.
spinnwild Skrevet 16. desember 2011 #20 Skrevet 16. desember 2011 SKREV AT JEG ANNBEFALTE P-PILLER. Ja, var ikke det jeg reagerte på. Bare den første kommentaren var rettet til innlegget ditt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå