Gå til innhold

Sterilisere katten min.

Fremhevede innlegg

Gjest badeand1
Skrevet

Jeg mener å ha lest at det er det samme for dem som hos oss mennesker. At hvis de kaster opp rett etter at de får pillen eller lar være å spise den, så er det gjort! :jepp:

Huffdaaa. Håper hun ikke er ute å har seg! :O

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huffdaaa. Håper hun ikke er ute å har seg! :O

Hun lever nok livet der ute :lur:

Jeg syns det er veldig bra at du velger dette alternativet - dere vil nok få mer ro i sjela begge to! :jepp:

Gjest badeand1
Skrevet

Hun lever nok livet der ute :lur:

Jeg syns det er veldig bra at du velger dette alternativet - dere vil nok få mer ro i sjela begge to! :jepp:

Håper ikke det! :O Hun er ikke ute så lenge av gangen da, sitter som regel bare på verandaen så håper det går bra. :P Hva skal jeg gjøre om hun kaster opp rett etter pilla er tatt da?

Skrevet

Håper ikke det! :O Hun er ikke ute så lenge av gangen da, sitter som regel bare på verandaen så håper det går bra. :P Hva skal jeg gjøre om hun kaster opp rett etter pilla er tatt da?

Jeg har en ung herre her hos meg, så jeg har ingen peiling på p-piller hos katter. Jeg ville prøvd å gi henne en ny en, men det er nok andre med bedre informasjon rundt dette her inne enn meg. Du kan se om du finner noe på FAQ for alt om katter. Syns det står mye god info der :jepp:

Skrevet

Hvis du skal kastrere henne uansett har det ingenting å si om pust har kastet opp pilla. De kastrerer selv om pus er ett par uker drektig. Fjerner de alt samtidig.

• Liker 1
Gjest badeand1
Skrevet (endret)

Jeg har en ung herre her hos meg, så jeg har ingen peiling på p-piller hos katter. Jeg ville prøvd å gi henne en ny en, men det er nok andre med bedre informasjon rundt dette her inne enn meg. Du kan se om du finner noe på FAQ for alt om katter. Syns det står mye god info der :jepp:

Fant ingenting der. Ikke står det noe på google heller :/

Endret av Mortem
Skrevet

Bra at du vil kastrere katten. Ja, de kaller det sterilisering når det gjelder hunnkatter, men siden de nå også fjerner livmora for å unngå livmorkreft, så er det i praksis en kastrering. Du kan jo spørre om de fjerner livmora for sikkerhetsskyld. Mange hunnkatter får livmorkreft, så bare få alt fjerna. :)

Gjest badeand1
Skrevet

Hvis du skal kastrere henne uansett har det ingenting å si om pust har kastet opp pilla. De kastrerer selv om pus er ett par uker drektig. Fjerner de alt samtidig.

Ah.. håper hun ikke er gravid nå da, for da føder hun sikkert innen januar (?) tror vi skal gjøre det så fort som mulig.

Skrevet

De er drektige 63/64 dager tror jeg det var.

Gjest Lille-pus
Skrevet

De er drektige 63/64 dager tror jeg det var.

:Nikke:

Så den som skal rekke å bli "bestemor" før jul burde nå, ved å observere den vordende mors stadig økende mave, være i stand til å observere at det blir "barnbarn" i julegave :fnise:

Spøk til side; Et meget fornuftig valg å kastrere, Mortem :)

Narkose er aldri 100% risikofritt, men det er svært, svært sjelden noe som helst går galt :)

Gjest badeand1
Skrevet

:Nikke:

Så den som skal rekke å bli "bestemor" før jul burde nå, ved å observere den vordende mors stadig økende mave, være i stand til å observere at det blir "barnbarn" i julegave :fnise:

Spøk til side; Et meget fornuftig valg å kastrere, Mortem :)

Narkose er aldri 100% risikofritt, men det er svært, svært sjelden noe som helst går galt :)

Skal klemme litt forsiktig på magen hennes fra nå av. :fnise:

Skrevet (endret)

Skal klemme litt forsiktig på magen hennes fra nå av. :fnise:

Ca tre uker etter parring får katten større, og mer rosa spener, det er det første tegnet på at de er drektige. Jeg ville kastrert så fort som mulig, så fjerner de eventuelle kattunger samtidig.

Endret av Miss Marble
Skrevet

Kattejenta mi hadde kreft etter at hun fikk et kull med 6 pusunger. Da hadde hun sannsynligvis gått på p-piller. Men når vi steriliserte henne ble ikke dette noe problem lenger, kreften ga seg, men hun ble ganske så stor egentlig. Jeg er bare glad hun ikke har pusteproblemer.

293482_193094144101769_100002035547295_419670_1247162710_n.jpg

Her er bilde om noen skulle bry seg.

Gjest badeand1
Skrevet

Kattejenta mi hadde kreft etter at hun fikk et kull med 6 pusunger. Da hadde hun sannsynligvis gått på p-piller. Men når vi steriliserte henne ble ikke dette noe problem lenger, kreften ga seg, men hun ble ganske så stor egentlig. Jeg er bare glad hun ikke har pusteproblemer.

Trist å høre. :/ Men er glad for at hun klarte seg! Historien din gjør meg mer sikker på at jeg skal sterilisere henne. :)

Søt hun er. ^^

• Liker 1
Skrevet

Så nydelig. Nesten prikklik pusen min! :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...