AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #1 Skrevet 11. desember 2011 Noen som har vært på finn og søkt opp Tine smør? Folk er ikke mye snau altså, hamstrer som gale for å selge videre for 400-2000 kr pr smørpakke! Blir helt sjokkert jeg!
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #3 Skrevet 11. desember 2011 Dette er egentlig bare hysterisk. De fleste nordmenn kan hive seg i bilen og kjøre til Sverige for å kjøpe så mye de ønsker. Vestlendingene kan greie seg med margarin.
kyssigirl Skrevet 11. desember 2011 #4 Skrevet 11. desember 2011 Dette er egentlig bare hysterisk. De fleste nordmenn kan hive seg i bilen og kjøre til Sverige for å kjøpe så mye de ønsker. Vestlendingene kan greie seg med margarin. Problemet ligger vel i at de fleste ikke har tid til å anstrenge seg så veldig for å få tak i smør. Og julebaksten mm lar seg ikke bakes med margarin. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #5 Skrevet 11. desember 2011 Å herregud. enda en tråd om denne liksomkrisa. Det er allerede en ti-siders tråd om dette meningsløse debattemnet! Get a life!!!! 5
Gjest Belle Gunnes Skrevet 11. desember 2011 #6 Skrevet 11. desember 2011 Det hadde aldri vært smørkrise om ikke pressen begynte å skrive om dette. Hadde ingen vært klar over at det begynte å gå tomt, så hadde ikke folk hamstra som gale og kjøpt mye mer en de trenger. Håper smøret deres harskner lenge før de får brukt det *hah* 4
Aldrisur Skrevet 11. desember 2011 #7 Skrevet 11. desember 2011 Var i Sverige i forrige uke og to halvkilos pakker med smør ble med i handleposen hjem. -Hvorfor kjøper vi med smør, vi som aldri bruker det, spør min bedre halvdel. -Jo men når vi først er i Sverige så MÅ vi jo benytte sjansen... Hm. 1
Gjest *Røyskatt* Skrevet 11. desember 2011 #8 Skrevet 11. desember 2011 Jeg klarer ikke helt å skjønne at det er så farlig å bake med margarin, jeg da. Mine kaker har alltid blitt bakt med melange, og jeg har alltid fått skryt for baksten. Forsvinner fort gjør den og. 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #9 Skrevet 11. desember 2011 2011. Året da plutselig alle skulle bake til jul og plutselig alle bare måtte bruke kun smør. 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #10 Skrevet 11. desember 2011 For noen idioter som er så hekta på smør. Hva er gæærnt med margarin? Jo det er sunt! Eller, ikke så usunt som smør i alle fall (smør = animalsk og ikke bra for blodårene, margarin = vegetabilsk).
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #11 Skrevet 11. desember 2011 For noen idioter som er så hekta på smør. Hva er gæærnt med margarin? Jo det er sunt! Eller, ikke så usunt som smør i alle fall (smør = animalsk og ikke bra for blodårene, margarin = vegetabilsk). Det er verken sunt eller godt! Hilsen lavkarbomafian!!! 1
Inx Skrevet 11. desember 2011 #12 Skrevet 11. desember 2011 http://www.dagbladet.no/2011/12/11/nyheter/handel/landbruk/smor/smugling/19375784/ Nå blir'e enda dyrere på svartebørsen! Glad jeg kjøpte mitt smør i forrige uka, skal videreselge med profitt nå!
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #13 Skrevet 11. desember 2011 Det vanlige tilbud vs. etterspørsel. Når tilbudet er lavere enn etterspørselen går prisene opp og man får ofte et svart marked. Slik er det stort sett alltid, uansett hvilken vare man snakker om. Tydeligvis er smør ikke noe unntak. Det hadde aldri vært smørkrise om ikke pressen begynte å skrive om dette. Hadde ingen vært klar over at det begynte å gå tomt, så hadde ikke folk hamstra som gale og kjøpt mye mer en de trenger. Håper smøret deres harskner lenge før de får brukt det *hah* Det stemmer neppe! Jeg fant tomme smørhyller i butikken før jeg hørte om saken i media. En dag eller to senere var det oppslag fra Tine på kjøledørene foran der smøret skulle vært. Klart media sikkert kunne ha dempet seg litt. Men folk ville like fullt merket at smørhyllene var tomme og så etter en uke eller to automatisk begynt å hamstre dersom de plutselig kom over en eske med smørpakker.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 11. desember 2011 #14 Skrevet 11. desember 2011 Det vanlige tilbud vs. etterspørsel. Når tilbudet er lavere enn etterspørselen går prisene opp og man får ofte et svart marked. Slik er det stort sett alltid, uansett hvilken vare man snakker om. Tydeligvis er smør ikke noe unntak. Det stemmer neppe! Jeg fant tomme smørhyller i butikken før jeg hørte om saken i media. En dag eller to senere var det oppslag fra Tine på kjøledørene foran der smøret skulle vært. Klart media sikkert kunne ha dempet seg litt. Men folk ville like fullt merket at smørhyllene var tomme og så etter en uke eller to automatisk begynt å hamstre dersom de plutselig kom over en eske med smørpakker. Men smørkrisa fikk nye høyder pga pressen. Jo mer det er snakk om at nå mangler man smør, jo flere folk hamstrer. Sikkert mange der ute, som har kjøpt smør uten at de trenger det, eller kjøpt dobbelt så mye som de trenger. Fordi de er redde for å gå tomme. Ja det var tomt for smør men folk kjøper jo alikevel mer smør nå en utenom krisetiden.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #15 Skrevet 11. desember 2011 For noen idioter som er så hekta på smør. Hva er gæærnt med margarin? Jo det er sunt! Eller, ikke så usunt som smør i alle fall (smør = animalsk og ikke bra for blodårene, margarin = vegetabilsk). Feil. Smør = naturprodukt. Margarin = kunstig fremstilt, herdet vegabilsk fett. Hovedbestanddelen er palmeolje. Det er mye farligere enn smør, både for helsa og for miljøet. 4
Lutetium 71 Skrevet 11. desember 2011 #16 Skrevet 11. desember 2011 Så lenge hjortetakksaltet er å oppdrive, kan de bruke smør til å smøre hengslene på innedørene for min del. Julekaker kjøper man selvsagt butikkferdige!
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #17 Skrevet 11. desember 2011 Feil. Smør = naturprodukt. Margarin = kunstig fremstilt, herdet vegabilsk fett. Hovedbestanddelen er palmeolje. Det er mye farligere enn smør, både for helsa og for miljøet. Whatever. Margarin smaker uansett bedre til bakst, steking og på brødskiva. Og her er det fortsatt smør i butikkene.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #18 Skrevet 11. desember 2011 Feil. Smør = naturprodukt. Margarin = kunstig fremstilt, herdet vegabilsk fett. Hovedbestanddelen er palmeolje. Det er mye farligere enn smør, både for helsa og for miljøet. Enig, Margarin er så usunt som det går an å få det, det er faktisk bevist at Meirismør er sunt. Jeg bruker enten olivenolje eller meirismør til steking og baking. Margarin er bare crap! 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #19 Skrevet 11. desember 2011 Whatever. Margarin smaker uansett bedre til bakst, steking og på brødskiva. Og her er det fortsatt smør i butikkene. Margarin heter Butter substitute på engelsk og det er det det er: en dårlig etterligning. De som hevder at det smaker bedre er de samme trailer trash-folka som dynker all mat i ketchup. Håper du får en fin jul i campingvogna! 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #20 Skrevet 11. desember 2011 Margarin heter Butter substitute på engelsk og det er det det er: en dårlig etterligning. De som hevder at det smaker bedre er de samme trailer trash-folka som dynker all mat i ketchup. Håper du får en fin jul i campingvogna! Jeg har alltid syntes at margarin smaker mye bedre enn smør og jeg er ikke noe trailer-trash som dynker all mat i ketchup. Bare å innse først som sist at alle ikke har samme smak som deg 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå