Gå til innhold

Skal slutte å snuse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har snust ganske mye det siste året. (1 boks per dag) Men nå er det SLUTT. Snuser opp det jeg har nå, og da skal jeg ikke kjøpe mer. Er drittlei av å bruke mye penger på det tullet, dessuten synes jeg ikke det smaker godt, eller at gule tenner er spesielt pent.

Noen andre som vil henge seg på eller? Gjerne røykere også!

Gjest NerdMedSverd
Skrevet

Slenger meg på. Har en snus igjen, så dropper jeg å kjøpe ny boks i morgen. Lurer på hvor lenge jeg klarer denne gangen, rekorden hittil er tre uker uten.

Skrevet

Skulle gjerne hengt meg på. Jeg vil at jeg skal ha lyst til å slutte å snuse. Er jo student så økonomien min tilsier at jeg burde sluttet. Men likvel liker jeg å unne meg det lille ekstra i hverdagen.

Har sluttet en gang før og da begynte jeg med å kun snuse fire stk om dagen. Dette gikk helt fint og til slutt greie jeg å slutte. Unødvendig å si at jeg gikk på en smell senere da jeg snuser den dag i dag.

Det er også lurt å slutte å snuse etter en influensa eller noe. Når jeg er syk har jeg uansett ikke lyst på snus i det hele tatt og etter en uke med feber er det bare dumt å begynne igjen egentlig..

Tyggis er også bra å tygge når en får lyst på snus.

Jeg slet ofte med hodepine når jeg skulle slutte og en vil jo helst ikke ta for mye smertestillende heller.

Skrevet

Slenger meg på. Har en snus igjen, så dropper jeg å kjøpe ny boks i morgen. Lurer på hvor lenge jeg klarer denne gangen, rekorden hittil er tre uker uten.

Bra bra bra! :) Jeg har igjen 4 + den jeg har under leppa. :) Rekorden min er vel 2-3 måneder. Jeg sluttet da jeg gikk gravid, men dagen jeg mistet var jeg så uttafor at jeg kjøpte en boks for å trøste meg.

Tenkte vi kunne motivere hverandre her, og gjerne skrive litt hvordan det går, dag for dag! :)

Er alltid lettere når man er flere og backer hverandre opp! :)

Skrevet

Er en kollega av meg som holder på å slutte med snusingen. Men hun taklet ikke å kutte tvert i det hele tatt. Så hun trappet ned i løpet av tre måneder og kutter når siste boksen er tom nå.

Jeg er neglebiter som holder på å slutte. Det er kanskje ikke skadelig, men det er like stygt som snusing!

Skrevet

Jeg er med, men skal ikke starte å slutte før neste søndag. Da skal jeg enten legge en slagplan om nedtrapping, eller bytte til onico. Det jeg grur meg mest til er alle festene i julen. Har sluttet før, og vet alkoholen gjør meg suuuugen!

Gjest Maneater?
Skrevet

I'm in! 0 snus igjen, å blir ikke ny boks imorgen.

Skrevet

Skulle gjerne hengt meg på. Jeg vil at jeg skal ha lyst til å slutte å snuse. Er jo student så økonomien min tilsier at jeg burde sluttet. Men likvel liker jeg å unne meg det lille ekstra i hverdagen.

[...]

Tyggis er også bra å tygge når en får lyst på snus.

Jeg slet ofte med hodepine når jeg skulle slutte og en vil jo helst ikke ta for mye smertestillende heller.

Jeg er lærling og derfor har ikke jeg heller økonomi til det. Dessuten hater kjæresten min det, så det er like mye for han som for meg.

De andre gangene jeg har slutta (Har vel sprekt 5-6 ganger) har jeg tygget tyggis som en gal!

Jeg hadde også masse vondt i hodet, rastløs og var irritert.

Men det sier seg selv at når man jobber i barnehage er ikke snus noe bra. Jeg er så avhengig at jeg ikke klarer å vente til pausen, så har hatt "egen" snus til jobben som jeg har tatt utenom pausen. Har brukt 05 strong white, siden den er avlang og ikke syns om du legger den langt nok bak.

Til vanlig snuser jeg Skruf White, bytter litt på original og strong. Men er stolt over at jeg har klart å trappe ned til original de siste dagene, før brukte jeg Xtra sterk.

Gjest NerdMedSverd
Skrevet

Om jeg ikke husker helt feil tar det tre-fire dager før nikotinen er helt ute av kroppen, disse dagene synes jeg er verst. Blir helt tåkete i hodet, kaldsvetter om natta, leamus i leppa og kjennes ut som jeg har "belegg" på tennene som klør.

Kan gi et tips som jeg vet flere har brukt når de har sluttet. Kjøp en ingefærrot og når du får lyst på snus kutter du bare en bit av denne og putter i leppa. Svir og "bedøver" leppa en liten periode.

Skrevet

Er en kollega av meg som holder på å slutte med snusingen. Men hun taklet ikke å kutte tvert i det hele tatt. Så hun trappet ned i løpet av tre måneder og kutter når siste boksen er tom nå.

Jeg er neglebiter som holder på å slutte. Det er kanskje ikke skadelig, men det er like stygt som snusing!

Jeg vet at jeg må kutte tvert. Klarer ikke å styre meg om jeg VET jeg har. :kjefte:

Kan tenke det er like ille å slutte med. En avhengighet er en avhengighet, eneste forskjellen er vel at vi som slutter med noe som inneholder noe man blir avhengig av vil få abstinenser.

Jeg er med, men skal ikke starte å slutte før neste søndag. Da skal jeg enten legge en slagplan om nedtrapping, eller bytte til onico. Det jeg grur meg mest til er alle festene i julen. Har sluttet før, og vet alkoholen gjør meg suuuugen!

Den er god! Jeg er også sugen når jeg drikker. MEN vi er jo prøvere, så da blir vel forhåpentligvis ikke alkoholen et problem. :)

I'm in! 0 snus igjen, å blir ikke ny boks imorgen.

Bra! Blir motivert av at så mange hang seg på så fort!

Skrevet (endret)

Om jeg ikke husker helt feil tar det tre-fire dager før nikotinen er helt ute av kroppen, disse dagene synes jeg er verst. Blir helt tåkete i hodet, kaldsvetter om natta, leamus i leppa og kjennes ut som jeg har "belegg" på tennene som klør.

Kan gi et tips som jeg vet flere har brukt når de har sluttet. Kjøp en ingefærrot og når du får lyst på snus kutter du bare en bit av denne og putter i leppa. Svir og "bedøver" leppa en liten periode.

Ja, de første dagene er verst. Jeg synes kanskje dag 2 og 3 er de verste, for da er man SÅ sugen. Dag 1 er jo litt fylt av motivasjon og strenge tanker til en selv om at man ikke skal.

Jeg får også et slags "trykk" i kjeven på en måte. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det.

Det tipset skal jeg prøve om det blir for ille!

Endret av isodora
Skrevet

Jeg har planer om å slutte 1 januar. Begynne friskt på det nye året :fnise:

Og også for å unngå de store fristelsene med å snuse etter julematen og nyttårsmiddagen -.-

Er redd jeg ikke skal få det til, men skal ihvertfall gjøre et ærlig forsøk.

1 januar blir det også slutt på cola!

Å herregud.... kjenner jeg gruer meg allerede :fnise:

Skrevet

Jeg skulle nok også ha slutta. Har en kjæreste som hadde blitt veldig glad da!! Tror derimot ikke jeg har nok motivasjon ennå, desverre. Men vil gjerne følge med hvordan det går med dere. Kanskje det gir meg litt motivasjon å se at andre får det til.

Har sagt at jeg skal slutte den dagen vi skal begyynne å lage barn. Da er det ikke lenger bare meg selv det går ut over.

Masse lykke til, jenter! Jeg heier på dere!

Gjest NerdMedSverd
Skrevet

Klart meg uten nikotin i hele dag, men har fråtset i mat. Sikkert hivd i meg dobbelt så mye mat som jeg gjør på en "vanlig" dag.

Skrevet

Jeg sluttet å snuse i et halvt år (i utlandet) og la på meg 12 kg ila. de samme månedene... Har snart gått de ned igjen nå. For meg er det en del situasjoner hvor jeg enten må ha noe å spise eller snus (eks lesesal, filmkveld, kino) og da foretrekker jeg faktisk å snuse, for å være 12 kg over matchvekt var ikke verdt å være snusfri.

Men det er kjipt at det går så mye penger og at tennene blir stygge, så jeg skal følge med her for tips til hvordan å kutte ned i det minste :)

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Dag 2 som snusfri er i gang. Sååååååååå sugen. Holdt på å sprekke i går på kvelden, da svigerinnen min satt ved siden av meg og snusa. :( men gjorde det ikke. Hadde 4 micra snus som jeg tok på morran bare for å døyve det verste suget. :)

Har spist hele tiden, dytter ett eller annet i munnen konstant. :/

Skrevet

Tenker å slutte etter jul jeg når bacheloroppgaven er levert, men tror ikke det skal bli noe problem. Snuser når jeg har det tilgjengelig, men har ikke noe problem med å gå noen dager uten før jeg kjøper meg en ny boks. Kommer nok ikke til å klare å ikke festsnuse da, men tenker det er greit så lenge jeg klarer å holde meg til det. Skal uansett i praksis etter jul, og da kan jeg jo ikke snuse uansett. Gleder meg!

Skrevet

Dag 2 som snusfri er i gang. Sååååååååå sugen. Holdt på å sprekke i går på kvelden, da svigerinnen min satt ved siden av meg og snusa. :( men gjorde det ikke. Hadde 4 micra snus som jeg tok på morran bare for å døyve det verste suget. :)

Har spist hele tiden, dytter ett eller annet i munnen konstant. :/

Så flink du er! :hoppendeglad: Håper du klarer det så jeg også får motivasjon ;) Har den siste tiden snust så mye at det ikke er godt lenger, men kroppen vil bare ha mer, så det kommer ikke til å bli lett. Holdt opp i 6 måneder en gang, så jeg vet det er mulig. Det er bare de første ukene som er værst, og så den spisinga ja.. Tenker jeg skal prøve å være mest mulig aktiv slik jeg ikke tenker på at jeg savner det :)

Skrevet

Er røyker, og henger meg på! Har ikke klart det tidligere, men nå har jeg bygd opp motivasjonen og prøver!:)

Skrevet

Så flink du er! :hoppendeglad: Håper du klarer det så jeg også får motivasjon ;) Har den siste tiden snust så mye at det ikke er godt lenger, men kroppen vil bare ha mer, så det kommer ikke til å bli lett. Holdt opp i 6 måneder en gang, så jeg vet det er mulig. Det er bare de første ukene som er værst, og så den spisinga ja.. Tenker jeg skal prøve å være mest mulig aktiv slik jeg ikke tenker på at jeg savner det :)

Hihi, er jo litt gøy nesten også da! :) Fikk opp øynene litt for noen uker siden, da jeg hadde snust så mye at jeg hadde åpne sår under leppa.. :kjefte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...