Gjest nobilian Skrevet 11. desember 2011 #21 Skrevet 11. desember 2011 Vorte i øyet ja.. Er du virkelighetsfjern eller var det bare en ørliten skrivefeil? *** Tja, virkelighetsfjern i perioder, hender av og til at det sniker seg inn skrivefeil også. Kan leve med det, i det minste er jeg i stand til å få med meg poengene i innlegg jeg leser.. Seriøst, om sleivbemerkningen om vorte på øyet var det som framsto som poenget for deg, hadde det ikke vært bedre om du holdt det for deg selv? 3
Ciara Skrevet 11. desember 2011 #22 Skrevet 11. desember 2011 Jeg forstår godt at du lurer på når ungen skal tas med til legevakten eller ikke. Man vil jo at barnet skal få behandling hvis det har behov for det samtidig som man ikke vil dra dit uten god grunn og bruke legevaktens tid på bagateller. Men det jeg har lært, og som du har lært nå, er at du faktisk ikke behøver å vurdere dette helt på egen hånd. Ring legevakten, og de vil stille de riktige spørsmålene for avdekke om barnet trenger snarlig legesjekk eller ikke. Trenger han ikke legesjekk med en gang vil de fortelle deg hva du evt skal følge med på og når du må ta en tur. Jeg har ringt legevakten et par ganger. Begge gangene endte det med at de sa det ikke var nødvendig at vi kom, men jeg fikk gode råd, de var hyggelige og jeg var mye roligere etterpå 3
Caramba Skrevet 11. desember 2011 #23 Skrevet 11. desember 2011 (endret) Jeg har også ringt legevakten i tvilstilfeller. Har opplevd noen fall på ungene, og de hjelper meg til å ta avgjørelsen om å komme eller vente. Som regel sier de at jeg bør se det an, men det er godt å få snakket med en sykepleier for råd. Endret 11. desember 2011 av Caramba
zuperduper Skrevet 11. desember 2011 #24 Skrevet 11. desember 2011 Ja, men hva om alt tyder på at ingenting er brukket, men ungen viser at det er veldig vondt likevel? Er det da lurt å se det an til dagen etter, eller skal en haste på legevakta med en gang? Nå har vi bestemt oss for å se det an til i morgen, og om han ikke sover godt i natt og har vondt så drar vi til legen. Men jeg er interessert i å høre hva andre mener er "alvorlig" nok til å oppsøke legevakta. Selv mener jeg vi har tatt en riktig avgjørelse på dette nå i kveld. Jeg er enig med deg . Barnet sover, ikke noe tyder på at det er brukket. Vondt, javel - men det blir bedre etterhvert.
zuperduper Skrevet 11. desember 2011 #25 Skrevet 11. desember 2011 (endret) edit: dobbeltpost. Endret 11. desember 2011 av zuperduper
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #26 Skrevet 11. desember 2011 Tusen takk for gode og hjelpsomme svar, Ciara, Caramba og zuperduper så får vi krysse fingrene for at han er bedre i morgen
helenaa Skrevet 12. desember 2011 #27 Skrevet 12. desember 2011 Dette synes jeg var veldig interessant. Jeg har nesten aldri ringt legevakten, men når jeg i tvilstilfeller har gjort det, blir jeg bedt om å komme inn for en sjekk. Jeg har opplevd som om de er redde for å avvise noen som kanskje, muligens, i teorien trengs å ses på. Jeg ble litt glad for at dere har opplevd det annerledes, for da føles det lettere å ta den telefonen for sikkerhets skyld.
Klematis Skrevet 12. desember 2011 #28 Skrevet 12. desember 2011 Har også ringt legevakten mange ganger for å bare be om råd. Hvor lenge skal jeg vente med å komme inn når barnet har høy feber, f.eks.? Hvor høy feber kan det ha før en bør gi paracet? Har prøvd å lese meg til det, men finner så mange ulike svar i bøker og på nett, at det føles veldig betryggende å få råd av noen som kan spørre de riktige kontrollspørsmålene. Får alltid gode råd. Vet ikke sykepleieren, spør h*n legen og ringer tilbake. Mange ganger ringer de også opp igjen noen timer senere og spør hvordan ting har utviklet seg. Veldig fornøyd med legevakten her vi bor! Jeg ville altså ringt legevakten og forklart hvordan du opplever gutten og skaden. De sier da om de mener du kan vente med å gå til fastlegen i morgen, om de vil ha deg inn i dag eller om du bare skal se det an. Har de en stille dag, kan det være de tar dere inn for sikkerhets skyld. Niesen min knakk kragebenet for et par år siden, hun var da rundt 4-5 år. Det var vondt, men hun kunne bevege armen. Da hadde legen sagt at det egentlig er uvanlig at små barn brekker kragebenet, ofte bristes det bare for bena er så myke. Uansett så gjør de ikke noe med et knukket krageben (med mindre det er forskjøvet ut av stilling), det aller beste er å la barnet bevege armen så mye som smerten tillater. De begrenser aktiviteten selv.
Sophie-Ann Skrevet 12. desember 2011 #29 Skrevet 12. desember 2011 Min yngste hadde et uhell i helgen, og jeg måtte ringe ambulanse for første gang i mitt liv, det var helt forferdelig! Men det endte utrolig bra og de på legevakten var helt fantastisk. Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #30 Skrevet 12. desember 2011 Ungen her sov godt i natt, og våknet ikke før kl 9 (!). Da var han i strålende humør, men det var tydelig at det fortsatt var vondt, så vi ringte legen og fikk en time. Han sa at det ikke var godt å se om det var et brudd eller bare en brist, men uansett så sto det ikke ut av stilling, og da er det ingenting å gjøre annet enn å vente på at det gror. Så vi er egentlig ikke mye klokere etter legebesøket, men det er uansett beroligende å vite at legen har sett på det. TS. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå