AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #1 Skrevet 11. desember 2011 Og står soveromsdøren åpen? Vi har alltid døren åpen pga dyr, og da blir det iskaldt i hele leiligheten om morgenen, ikke bare på soverommet. Jeg vil lukke vinduet, men samboer kveles om det er lukket :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #2 Skrevet 11. desember 2011 Og står soveromsdøren åpen? Vi har alltid døren åpen pga dyr, og da blir det iskaldt i hele leiligheten om morgenen, ikke bare på soverommet. Jeg vil lukke vinduet, men samboer kveles om det er lukket :gjeiper: Ja, jeg har vinduet åpent. Men hvorfor må døra være åpen pga dyr? 1
Bellamy Skrevet 11. desember 2011 #3 Skrevet 11. desember 2011 Vi har alltid vinduene lukket på vinteren, men vi har senga stående rett under vinduet og jeg blir syk om jeg sover i kulde hele natta. Døra står oppe, blir raskt tung luft på soverommet om den er lukket.
Gjest Armule Skrevet 11. desember 2011 #4 Skrevet 11. desember 2011 Jeg kveles også om vinduet ikke er åpent! Kan godt våkne opp om morgenen med et skikkelig tungt hode, tett, veldig uopplagt og med hodepine. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #5 Skrevet 11. desember 2011 Ja, jeg har stort sett vinduet på gløtt. De eneste gangene det dras igjen er når jeg er bortreist over natten og når gradestokken viser kaldere enn 10-12 minusgrader. Døren er som oftest lukket, eller i alle fall dyttet helt inntil
Moscato Skrevet 11. desember 2011 #6 Skrevet 11. desember 2011 Vinduet står på gløtt, døra er lukket både dag og natt. Hunden sover i gangen, dørene til stue og bad er lukket om natta, men åpne store deler av dagen. Resultat: soverom kalde, bad+stue+kjøkken varme, gang halvvarm.
Kassiopeia Skrevet 11. desember 2011 #7 Skrevet 11. desember 2011 Vi har kjellerleilighet, så det er iskaldt på soverommet vårt selv om vinduene er igjen. Vi lufter noen ganger midt på dagen, men da må jeg ha ovnen på fullt, noe min samboer liker svært dårlig. Han liker det kaldest mulig, gjerne så det kommer 'røyk' når vi puster. Da vi først ble sammen i februar, fikk han ha vinduet åpent et par ganger. Men jeg ble syk med en gang, så det ble stopp på det. Så nå møtes vi på halvveien, hvor ovnen alltid er av om natten, og vinduet er igjen.
Gjest Apophis Skrevet 11. desember 2011 #8 Skrevet 11. desember 2011 Vinduet er nok lukket, men lufter ut i blandt. Eg vil helst ikkje fryse ihjel selv om eg liker at soverom er litt kjølig. Sover begge samtidig er døra som regel åpen slik at varmen får flyte fritt mellom rommene, men om ein av oss sover er den gjerne lukket slik at evt. bråk ikkje vekker personen som sover.
Gjest Payandeh Skrevet 11. desember 2011 #9 Skrevet 11. desember 2011 Jeg har som regel vinduene og døren igjen, men jeg sjokklufter innimellom slik at det ikke blir dårlig luft inne. Da sørger jeg jo så klart for å fyre slik at varmen fort kommer tilbake da jeg stenger vinduene. På soverommet sjokklufter jeg hver dag, da tar jeg dyner og puter i vinduskarmen og lar det lufte litt. Soveromsdøren er alltid stengt, men jeg åpner den på kvelden for å få inn litt varme før jeg skal legge meg.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #10 Skrevet 11. desember 2011 Ja, jeg har vinduet åpent. Men hvorfor må døra være åpen pga dyr? Jeg har vinduet lukket, og dør åpen pga dyr. Den er åpen pga at dyret mitt går ut og inn. Og det er 2 dører til badet. En gjennom gangen og en gjennom soverommet. Gangen er kjempekald, og døren til badet gjennom soverommet blir så og si alltid brukt.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #11 Skrevet 11. desember 2011 Jeg har vinduet lukket, og dør åpen pga dyr. Den er åpen pga at dyret mitt går ut og inn. Og det er 2 dører til badet. En gjennom gangen og en gjennom soverommet. Gangen er kjempekald, og døren til badet gjennom soverommet blir så og si alltid brukt. Dyret må da ikke gå ut og inn. Bare lukk døra. 5
Kassiopeia Skrevet 11. desember 2011 #12 Skrevet 11. desember 2011 Jeg har som regel vinduene og døren igjen, men jeg sjokklufter innimellom slik at det ikke blir dårlig luft inne. Da sørger jeg jo så klart for å fyre slik at varmen fort kommer tilbake da jeg stenger vinduene. På soverommet sjokklufter jeg hver dag, da tar jeg dyner og puter i vinduskarmen og lar det lufte litt. Soveromsdøren er alltid stengt, men jeg åpner den på kvelden for å få inn litt varme før jeg skal legge meg. Henger du dyne og pute i vinduskarmen hver eneste dag?
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #14 Skrevet 11. desember 2011 Har vinduer igjen. Liker å ha det godt og varmt når jeg sover... Men har døra inn til gangen åpen, så det blir litt utskifting av luft.
zuperduper Skrevet 11. desember 2011 #15 Skrevet 11. desember 2011 Og står soveromsdøren åpen? Vi har alltid døren åpen pga dyr, og da blir det iskaldt i hele leiligheten om morgenen, ikke bare på soverommet. Jeg vil lukke vinduet, men samboer kveles om det er lukket :gjeiper: Soveromsvinduet (eller verandadøren - på soverommet) er stort sett alltid åpent om vinteren når vi sover. Lukket døren et par ganger forrige vinter, men da var det ned mot minus 20. Som oftest står vinduet på vid vegg. Blir tung i hodet hvis jeg må sove med lukket vindu. Fryser stort sett aldri, slenger evt. på en ekstra dyne . Soveromsdøren står aldri åpen.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #16 Skrevet 11. desember 2011 Vi har soveromsvinduet åpent hver dag, året rundt, uansett hvor kaldt det er. Lukker det selvsagt når vi reiser bort. Har døren til soverommet alltid lukket. Vi sover også med sommerdyne hele året. Min samboer blir varmere enn en stekeovn når han sover. Når han står opp før meg om morgenen legger han sin dyne over meg slik at jeg har to. Ellers fryser jeg ihjel. Merker det blir kaldere med en gang han er borte
challenger Skrevet 11. desember 2011 #17 Skrevet 11. desember 2011 Jeg må ha opp vinduet uansett årstid jeg. Blir alltid så himla varmt under den store dyna, ligger gjerne halvveis uten dyne også Men dessverre har jeg en samboer som er en skikkelig frossenpinn om natta så han går alltid å lukker vinduet i løpet av natta:(
Chord Skrevet 11. desember 2011 #18 Skrevet 11. desember 2011 Dere som har vinduet åpent om natta, blir ikke det veldig kaldt? Gjelder dette selv når det er minusgrader? Brrr... 1
redchilli Skrevet 11. desember 2011 #19 Skrevet 11. desember 2011 som regel alltid åpent, om ikke det er veeeldig kaldt ute. på den kaldeste tida ligger jeg med vinterdyne, pledd, fleezepysj og ullsokker! Brrr!
Gjest Iah Skrevet 11. desember 2011 #20 Skrevet 11. desember 2011 Nei, jeg hater å fryse. Hjelper ikke at det varmt under dyna når ansiktet fryser til is. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå