Gå til innhold

Jeg roter bort studie mitt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Studerer økonomi på BI, tar første året oppigjen da jeg kun stod i 2 fag i fjor... i år er vi på samme ulla og har brukt opp ekamensforsøkene i 2 fag, skal selvfølgelig søke om ett 4 forsøk men liten sannsynlighet for å få det innvilget :( Jeg er egentlig veldig flink på skolen men når det kommer til å lese til eksamen surrer jeg det bare bort. Konsentrasjonen er bare ikke der! Skal sies at jeg har slitt med alvorlige depresjoner og legger dette til grunn for uteblivende eksamensresultat, noe jeg også kommer til å legge frem når jeg søker om å få ta eksamen for N gang i håp om å stå...sukk! Noen som har noe erfaring eller tips på veien? har nylig blitt medisinert for depresjoner så håper på bedring nå. :pasha:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Offensive Pie

På NTNU, der jeg går, finnes det studenthelsetjenester som kan hjelpe til med å strukturere studiet for de som sliter psykisk. Kanskje du skal sjekke om BI har en tilsvarende tjeneste? Da kan hverdagen bli litt enklere.

Men, om du bare surrer bort tida fram til eksamen, er det ikke så rart du stryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I do... men problemet er at jeg leser men hodet mitt er ikke tilstede, så har NULL konsentrasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Igjen, ta kontakt med en rådgivningstjeneste, de kan hjelpe deg. Prøv ulike studieteknikker - ta notater, lag tankekart, gå på forelesning, diskuter med andre - til du finner en du lærer av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Flink på skolen" hører videregående til. Du har prøvd to år på høyere utdanning og du er ikke flink på skolen lenger. Uansett, er du sikker på at økonomi er tingen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du så store problemer med konsentrasjonen at du stryker i fag 3 ganger, så er noe feil. Enten har du valgt feil studie, du gjør feil prioriteringer eller du trenger behandling.

Been there. Feil studieretning førte til laber motivasjon og lite jobbing. "Tar det i morgen." Det gikk ikke særs bra kan man si. Jeg bestod, men med dårligere karakterer. Men fullførte ikke de 2 årene studiet var. Prøvde dette et par ganger til på litt andre studieretninger (samtidig med jobb) - og det var bestått på eksamen, men mye tull og ingen helhet.

Men med riktig behandling for bla depresjon og valg av riktig studieretning er motivasjonen på plass! Jeg har funnet min måte å jobbe på. Lese er "ikke min greie", så jeg gjør så mye jeg kan i alle fag. Hele semesteret! Fra første dag! Og står på ekstra før eksamen allikevel. Lønna for strevet kommer i karakteren - og etter hvert i en passende jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...