Gå til innhold

Venner som har gått bort

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg mistet min svoger i juletiden for tre år siden. Går ikke en dag uten at jeg tenker på han og på min samboer og hvordan det er for han og ha mistet storebroren sin slik...

I begynnelsen var vi lei oss, så ble vi sinte, så ble vi lei oss igjen, så sitter man alltid med spørsmålet om hvorfor...

Videoannonse
Annonse
Gjest fireflies
Skrevet

Jeg har mistet venner til narkotika, drukning og faktisk et drap. Han ene tenker jeg på ganske ofte fordi han var en veldig nær venn gjenom en lang periode. De to andre tenker jeg ikke så ofte på.

Gjest SemperFi
Skrevet

Får nesten vondt i hjertet hver gang jeg skriver inn navnet hans på FB, så må jeg skrive inn hele navnet før han kommer opp, er på en måte "redd" for at han blir slettet.

Det er godt å kunne gå inn å se på gamle bilder og minner.

Gjest fireflies
Skrevet

Får nesten vondt i hjertet hver gang jeg skriver inn navnet hans på FB, så må jeg skrive inn hele navnet før han kommer opp, er på en måte "redd" for at han blir slettet.

Det er godt å kunne gå inn å se på gamle bilder og minner.

Skjønner hva du mener. Profilbildet til en av mine avdøde kompiser ble helt plutselig borte av seg selv et par år etter at han døde. Noen som vet grunnen til dette? Slettes profilbildet automatisk hvis brukeren har vært inaktiv så og så lenge? Bildemappa med profilbilder eksisterer fortsatt, men profilbildet vises ikke på forsiden av profilen hans. Der er det nå bare det blåe facebookbildet som er der i utgangspunktet :klo:

Gjest SemperFi
Skrevet

Skjønner hva du mener. Profilbildet til en av mine avdøde kompiser ble helt plutselig borte av seg selv et par år etter at han døde. Noen som vet grunnen til dette? Slettes profilbildet automatisk hvis brukeren har vært inaktiv så og så lenge? Bildemappa med profilbilder eksisterer fortsatt, men profilbildet vises ikke på forsiden av profilen hans. Der er det nå bare det blåe facebookbildet som er der i utgangspunktet :klo:

Kan være at noen i familien har slettet det, eller om det har skjedd en serverfeil fra FB sin side at de forsvant. I en periode mistet gode venner uten å vite hvorfor, viste seg at det var noe kødd fra FB sin side.

Gjest True Khaleesi
Skrevet

Jeg tenker mye på min beste kompis som valgte å avslutte livet sitt i begynnelsen av 2011. Forferdelig trist. Jeg forstår ennå ikke helt.

Jeg tror jula blir svært tøff for familiene som ble affisert av Utøya-tragedien. Klemmer til alle dere.

Skrevet

Selvmord.

Hvor gammel er du Semper? Jeg er 19, og det siste året mistet jeg 5 venner. En til selvmord, to på Utøya og to i bilulykke. Er forjævlig. Trodde ikke det kunne bli verre etter å ha mistet de 3 første, og så skjedde Utøya. Samtidig har jeg så mange andre venner igjen, men et par av mine venner/bekjente sliter veldig mye nå. For ca. en uke siden spurte jeg en av mine beste venninner hva hun skulle finne på til neste år, og hun svarte at "nei, nå har jeg jo planlagt å ta mitt eget liv en stund da." Alle disse som døde kom fra samme kommune, og jeg merker at ungdomsmiljøet går nedover. Er flere og flere som sliter. Aner ikke hvor dette skal ende. Jeg er så heldig å ha venner fra andre steder jeg kan støtte meg på, men de fleste her har kun folk i denne kommunen.

Dere skulle nesten sett kirkegården her på julaften, flere hundre lys som lyste natten lang.

Gjest SemperFi
Skrevet

Jeg er heldig som ikke mistet de 4 vennene mine som var på utøya.

Jeg er 24.

Har vært og tent lys på de jeg har innen rekkevidde.

Skrevet

Tjaaa. Hadde vel vært i ca 10 begravelser da jeg var 19-20.

Jeg tenker mer på de hvis jeg ser/hører ting som minner om de.

F.eks hører en sang, ser en film, spiser en spesiell sjokolade osv.

Skrevet

Jeg hadde også 4 på Utøya, er veldig glad for at 2 av dem kom tilbake.

Gjest SemperFi
Skrevet

Fant fram noen gamle filmer som far tok opp med to av de vennene mine som har gått bort.

Mine to barndomsvenner.

Da kom det noen tårer. Skulle ønske jeg hadde tidsmaskin og kunne dra tilbake for å oppleve de gode stundene.

Gjest SnowLeopard
Skrevet

Tårene bare renner og renner. Jula var ikke noen bra tid for meg i år. Savner kompisen min noe så sinnsykt. Vet jeg ikke har det verst, mange har mistet noen nærmere, men det gjør altfor vondt likevel...

• 2 uker senere...
Skrevet

første halvår av 2009 var et helve*e her... På en helg mistet jeg to kamerater. Han ene hadde vært jeg vært nabo med siden de flytta her, han var vel 6 år da, og jeg 4. Han døde i en bilulykke i en alder av 19 år. Dagen etterpå var det en ny bilulykke, hvor en ny kamerat døde i en alder av 18 år. Han kjørte fra minnestunden til vår felles kamerat. Jeg tror aldri jeg har hatt en så vond helg i hele mitt liv... Ofte når jeg rusler rundt i nabolaget, spesielt på lekeplassen kommer gamle minner om fotball, lek og moro opp. Jeg er glad jeg har sånne gode minner!

Men året var forsatt bare fem måneder gammelt før en venninne valgte og forlate oss. Hun ble ikke mer en 17 år. Å få den beskjeden gjorde utrolig vondt, hvorfor måtte dette ramme oss? Jeg er oppvokst på en plass hvor alle kjenner alle, og maks 1500 innbyggere. Alle var rammet, men alle stod sammen!

Den dag i dag lever jeg med de i tankene og de gode minnene jeg var så heldig jeg fikk med de alle tre.

Gjest SemperFi
Skrevet

første halvår av 2009 var et helve*e her... På en helg mistet jeg to kamerater. Han ene hadde vært jeg vært nabo med siden de flytta her, han var vel 6 år da, og jeg 4. Han døde i en bilulykke i en alder av 19 år. Dagen etterpå var det en ny bilulykke, hvor en ny kamerat døde i en alder av 18 år. Han kjørte fra minnestunden til vår felles kamerat. Jeg tror aldri jeg har hatt en så vond helg i hele mitt liv... Ofte når jeg rusler rundt i nabolaget, spesielt på lekeplassen kommer gamle minner om fotball, lek og moro opp. Jeg er glad jeg har sånne gode minner!

Men året var forsatt bare fem måneder gammelt før en venninne valgte og forlate oss. Hun ble ikke mer en 17 år. Å få den beskjeden gjorde utrolig vondt, hvorfor måtte dette ramme oss? Jeg er oppvokst på en plass hvor alle kjenner alle, og maks 1500 innbyggere. Alle var rammet, men alle stod sammen!

Den dag i dag lever jeg med de i tankene og de gode minnene jeg var så heldig jeg fikk med de alle tre.

:klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...