Gå til innhold

hva synes dere om bunad i morgengave til mannen?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei:-)bryllupet nærmer seg, og jeg sliter med å finne morgengave til minn kjære. han har alt av smykker og denslags, kanskje bortsett fra lommeur. derfor har jeg lyst til å kjøpe enten det eller en bunad! Det er jo et minne for livet. Noen som vet omtrent hvor mye det vil koste, og hvor lang tid det tar å få den sydd?! (Ps- må være anonym i dag, da min kjære er innom her avogtil)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er en flott idé jeg! Men du må være ut i god tid. Jeg bestilte min bunad omtrent 1 år før jeg fikk den, og jeg tror nok du må regne med en pris på mellom 13-20000 kr.

Lykke til med gaven, uansett hva det blir icon_smile.gif12

Skrevet

De aller fleste mannsbunader ligger på mellom 10 og 15 tusen -noen få kanskje opp mot 20 tusen. Det tar lang tid å få sydd en bunad -som det nevnes over kan det gå opp mot et år. Dessuten er det utrolig viktig at mannen din får prøvd bunaden underveis. Bunader skreddersyes jo som kjent -og det er vanlig å prøve iallfall to ganger mens den lages.

Jeg foreslår at du gir ham et "gavekort" på bunad. Du kan bestille time hos en syerske på forhånd -slik at du kan sette dato og tid for avtalen på gavekortet.

Lykke til! Håper det blir et fint bryllup!

Nelle icon_smile.gif

Gjest svenskbrud
Skrevet

min röst faller på bunad.

Skrevet

Synes det høres ut som en kjempeflott morgengave!!!

Da blir han sikker glad!!12

Skrevet

Kjempeflott ide! Hvis han liker bunad vel og merke... Bunaden min kjære ønsker seg koster desverre rundt 25 000, og det blir litt dyrt. Men et gavekort som hjelper han på vei er ikke dumt.12

Skrevet

Noen menn kan ikke tenke seg å gå i bunad, mens andre synes det er skikkelig stilig. Du bør vite hvilken kategori mannen din tilhører, slik at du ikke gir han en gave han overhode ikke ønsker. Dessuten bør den, som flere her sier, prøves flere ganger underveis, og du kan dermed ikke gi han en ferdig bunad morgenen etter bryllupsreisen. Elles synes jeg ideen er god, dersom du kan avse så mye penger.12

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei! Jeg har kjøpt bunad til min kommende mann, og han vet ikke selv at han ønsker seg det en gang:)Egentlig gjør han ikke det når jeg har spurt han, men hadde jo ikke kjøpt det hvis jeg ikke trodde han ville like det. Har kjøpt en Vest-telemark bunad. Denne er veldig lik en dress, ikke nikkers som klør.... Tror det er det mange forbinner med bunad. Det jeg oppdaget da jeg kjøpte min, var at det er nesten umulig til å få noen til å sy bunaden uten at de selv tar mål. På Almankås i Bø der jeg kjøpte den var de iallefall skikkelig gniene på det. Det var bare såvidt jeg fikk lov å kjøpe den. De solgte ut noen som var ferdig sydd. Jeg tok mål og ringte opp. Det var mye kluss med det, og det endte med at jeg måtte opp selv å hendte den.

Anbefaler nesten å lage et kort med bilde av bunaden eller noe. Selv om ikke dette er på langt nær så gøy.

Pris? Min kosta 9600 med knapper. (ikke sølv)

Skrevet

Heisann.

Hvis han er villig til å gå med bunad (noe ikke mannen min er) syntes jeg det var en kjempefin ide til morgengave. Kosnader kommer ann på åssen bunad du skal kjøpe, men det ligger vel på rundt 15...

Lykke til icon_smile.gif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...