Gå til innhold

soppinfeksjon i underlivet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har veldig mye utflod, ikke spesielt luktende utenom etter og under sex. Men forstatt en spesiell lukt, hva kan det være? Kan det være soppinfeksjon? Og er dette isåfall smittsomt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis det klør nedentil og utfloden er litt tjukk og klumpete kan det være soppinfeksjon.

hvis utfloden har en merkelig lukt og kanskje er litt flytende kan det være bakteriell vaginose.

du kan dra til legen hvis det ikke blir bedre. hvis du heller vil vente litt med å dra til legen kan du ta Ecovag (melkesyrebakterie tabletter) som kan hjelpe til å gjennopprette den naturlige balansen i skjeden.

legen pleier å gi en litt sterke medisin hvis du har bakteriell vaginose. medisin mot sopp kan du finne reseptfri i apoteket.

lykke til:)

Skrevet

ingen av de tingene som jeg skrev om er smittsomt forresten:)

Skrevet

ingen av de tingene som jeg skrev om er smittsomt forresten:)

Så vidt jeg vet, er det vel litt uenighet om akkurat dette i legestanden. Sopp i seg selv er jo ikke "smittsomt", da det ikke er bakterier/virus, men det er vel påvist at det kan overføres mellom partnere. Derfor man ofte anbefaler at også mannen smører seg med canesten dersom kvinnen har sopp.

Men, farlig er det jo ikke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...