AnonymBruker Skrevet 10. desember 2011 #1 Skrevet 10. desember 2011 Hvordan klarer man å forholde seg riktig i forhold til en kollega man er forelsket i og som har følelser tilbake, men er i et forhold?
2shy Skrevet 10. desember 2011 #2 Skrevet 10. desember 2011 Med mindre man ønsker konflikter og drama, ligger unna. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2011 #3 Skrevet 10. desember 2011 Knuller i smug. Det har jeg og en kollega gjort i snart 3 år nå. Blir aldri noe annet, men deilig lell! 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2011 #4 Skrevet 10. desember 2011 TS her. Ingen av oss har ønske om å gjøre noe i smug og h*n har ingen ønsker om å velge meg over kjæresten. Så å holde meg unna er planen. Det jeg kanskje lurer mer på er hvordan man takler å dag ut og dag inn se denne personen i øynene og vite at h*n også har følelser for meg men likevel klare å akseptere fullt ut at det ikke vil bli noe. 1
2shy Skrevet 10. desember 2011 #5 Skrevet 10. desember 2011 TS her. Ingen av oss har ønske om å gjøre noe i smug og h*n har ingen ønsker om å velge meg over kjæresten. Så å holde meg unna er planen. Det jeg kanskje lurer mer på er hvordan man takler å dag ut og dag inn se denne personen i øynene og vite at h*n også har følelser for meg men likevel klare å akseptere fullt ut at det ikke vil bli noe. Jeg forelsket meg i en kollega, han hadde samboer. Han gikk fra samboeren og ble sammen med meg, det fungerte ikke, ble lite trivelig på jobb. Jeg anbefaler deg å ha et profesjonellt forhold til han, og ikke noe annet. Er det meningen at dere skal bli sammen så går han fra kjæresten sin. Forhold til kollegaer i utgangspunktet kan bli dramatisk hvis det ikke fungerer og man må omgås hver dag på jobb.
Steinar40 Skrevet 10. desember 2011 #6 Skrevet 10. desember 2011 TS her. Ingen av oss har ønske om å gjøre noe i smug og h*n har ingen ønsker om å velge meg over kjæresten. Så å holde meg unna er planen. Det jeg kanskje lurer mer på er hvordan man takler å dag ut og dag inn se denne personen i øynene og vite at h*n også har følelser for meg men likevel klare å akseptere fullt ut at det ikke vil bli noe. Ser seg om etter en ny jobb. Om mulig. 1
makkapakka Skrevet 10. desember 2011 #7 Skrevet 10. desember 2011 To arbeidskollegaer hadde et forhold i min avdeling. Begge hadde ærend i banken 2 timer for dagen hver dag en hel sommer til de respektive av de tok ut skilsmisse og begge to ble sagt opp av firmaet. Stå på! Det går fint an å ødelegge både jobb og privatliv på den måten. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2011 #8 Skrevet 10. desember 2011 TS igjen. Setter veldig pris på tilbakemeldinger. Vil bare igjen påpeke at noen utøvelse av disse følelsene ikke vil skje og det går ikke utover jobben som gjøres slik det er nå. Ser absolutt problemene dersom h*n en dag skulle bli singel og vi forsøker oss på et forhold. Da vil det nok ikke være aktuelt å jobbe sammen i det hele tatt. Slik som det er nå trives vi begge veldig godt i bedriften og ingen av oss har store muligheter for å bli forflyttet til annen avdeling eller få en annen jobb.
Daniel84 Skrevet 10. desember 2011 #9 Skrevet 10. desember 2011 Jeg skjønner ikke helt hvorfor man tillater seg selv å bli forelsket i noen som er i ett forhold?..
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2011 #10 Skrevet 10. desember 2011 TS igjen, Daniel: Jeg forsto det ikke selv heller, men så plutselig var jeg det bare. Vi har hatt mye kontakt på jobb pga felles sære interesser og følelsene har bygget seg opp over lang tid.
Daniel84 Skrevet 10. desember 2011 #11 Skrevet 10. desember 2011 TS igjen, Daniel: Jeg forsto det ikke selv heller, men så plutselig var jeg det bare. Vi har hatt mye kontakt på jobb pga felles sære interesser og følelsene har bygget seg opp over lang tid. :/ men det virker jo som du skjønner at du burde holde deg unna.. så det er vel det rådet jeg har å gi også Prøv å vær minst mulig med personen og fokuser på det negative fremfor det positive
Labello Skrevet 10. desember 2011 #12 Skrevet 10. desember 2011 Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort Tolk det som du vil..
Steinar40 Skrevet 10. desember 2011 #13 Skrevet 10. desember 2011 Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort Tolk det som du vil.. Pissprat! 1
2shy Skrevet 10. desember 2011 #14 Skrevet 10. desember 2011 Jeg skjønner ikke helt hvorfor man tillater seg selv å bli forelsket i noen som er i ett forhold?.. Man velger ikke hvem man forelsker seg i, men man har 100% kontroll på handlingene sine, og bør derfor ligge unna. Pissprat! Se over, Steinar. Du som har hatt forhold til ei gift kvinne er den siste som bør uttale seg her.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2011 #15 Skrevet 10. desember 2011 TS. Har tidligere vært utro når jeg levde etter at det er bedre å angre på det man har gjort enn det man ikke har gjort. Det kostet meg forholdet, fikk heller ikke den jeg var utro med og mistet respekt for meg selv. Så det er ikke akkurat det jeg går etter nå og jeg ønsker ikke noe ille for kollegaen min så vil heller ikke at h*n skal leve etter det. Det høres så lett ut å bare holde seg unna, så jeg får jo bare gi mitt beste forsøk på det. Er livredd for at noen på jobb skal finne ut av dette (noe de sikkert forsto for flere uker siden). Dette er jo virkelig selvpining (men som sikkert er verdt det til slutt når jeg kan skryte av meg selv for å gjøre det jeg kan for å holde meg unna og ikke splitte opp et nydelig par).
Steinar40 Skrevet 10. desember 2011 #16 Skrevet 10. desember 2011 Man velger ikke hvem man forelsker seg i, men man har 100% kontroll på handlingene sine, og bør derfor ligge unna. Se over, Steinar. Du som har hatt forhold til ei gift kvinne er den siste som bør uttale seg her. Hvorfor bør ikke jeg uttale meg? Jeg vet jo hva jeg prater om her. Og jeg sier da at det aldri er smart å prøve på noe man egentlig ikke tror på.
Gjest Payandeh Skrevet 10. desember 2011 #17 Skrevet 10. desember 2011 Jeg syntes veldig synd på kjæresten til kollegaen din, og det mener jeg oppriktig. Det forholdet burde absolutt avsluttes. Ingen fortjener være i et forhold med en person som ikke gjengjelder de samme sterke følelsene.
2shy Skrevet 10. desember 2011 #18 Skrevet 10. desember 2011 Hvorfor bør ikke jeg uttale meg? Jeg vet jo hva jeg prater om her. Og jeg sier da at det aldri er smart å prøve på noe man egentlig ikke tror på. På noe man egentlig ikke tror på? Du trodde jo hele veien på ditt forhold med den gifte. Hvor sier TS at hun ikke tror på dette?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2011 #19 Skrevet 10. desember 2011 Noen skriver at det er merkelig å tillate seg å falle for noen som er i et forhold, jeg synes det er merkeligere om den som er i et forhold tillater seg å falle for noen andre. Hvordan vet du om følesene dine er gjengjeldt? 2
Steinar40 Skrevet 10. desember 2011 #20 Skrevet 10. desember 2011 På noe man egentlig ikke tror på? Du trodde jo hele veien på ditt forhold med den gifte. Hvor sier TS at hun ikke tror på dette? TS sier at planen er å holde seg unna. Noe som er veldig smart. Jeg håpet på at hun visste hva hun ville og at hun skulle klare å gjennomføre det. Håpe er altså ikke det samme som å tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå