Gå til innhold

vhs/dvd opptaker/spiller

Fremhevede innlegg

Skrevet

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=625995

Adressen over er til en dvd/vhs-opptaker. Det jeg lurer på vil forhandler nødig svare på... Forstålig nok. Kan jeg med denne og lignende produkter brenne komersielt utgitte vhs, altså spillefilm, til dvd. Eller er det en kopisperre på slike vhser ?

Dette produktet har ikke hardisk. Er det ett stort problem ?

Er det noen som har en slik spiller, ev en lignende, som kan fortelle hvor fornøyd de er med denne typen spillere/opptaker ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på det går, uten hacking av noe slag. De fleste VHS filmer har kopibeskyttelse (Macrovision), som tar tabben på alt sånt.

Jeg har ett annet forslag, på PM.

Skrevet

Lurer også på : Hva heter egentlig tikoblingene med de tre der en er gul, en hvit og en rød ? Er det det som er A/V ?

Og er det noen som vet om en vhs/dvd-opptaker med hardisk tilsalg på nett ? Finner bare en hos Pixmania og er ikke kjent med den nettbutikken... Er det noen nsom har god/dårlig erfaring med denne siden ?

Skrevet (endret)

Oj. Så ikke jeg hadde fått svar. Takk for svar :)

Hm...Er du helt sikker på det der med sperren ? Synd i såfall.

Endret av fjærestein
Skrevet

Oj. Så ikke jeg hadde fått svar. Takk for svar :)

Hm...Er du helt sikker på det der med sperren ? Synd i såfall.

Det er helt vanlig med sånn kopisperre, du kan komme over filmer som ikke har, men som regel har de det. Det er ett signal som ligger inn på VHS tapen, så det er ikke enkelt å bli kvitt! :(

Det fins dingser man kan koble mellom en VHS spiller og en opptaker, men her er alt bygget sammen i en boks, så da er man lost.

Skrevet

Ok. Takk så mye for svar. :) Du sparte meg mulig ett par tusen da iallfall.. :P

Har kjøpt meg en Easycap, men får ei softwaren til å funke på min windows 7 og har tydligvis ikke nok kunnskap til å benytte med av nedlastet software. Får det ikke til. :( Ja ja. det får bli en ny tråd mulig. ;)

Skrevet (endret)

Lurer også på : Hva heter egentlig tikoblingene med de tre der en er gul, en hvit og en rød ? Er det det som er A/V ?

Mja.. er video in, ja. Hvit/rød er lyden, den gule er video. Man kaller det vel også phonoplugger eller RCA.

Og er det noen som vet om en vhs/dvd-opptaker med hardisk tilsalg på nett ? Finner bare en hos Pixmania og er ikke kjent med den nettbutikken... Er det noen nsom har god/dårlig erfaring med denne siden ?

Pixmania sender vel fra Frankrike, svjv? De er billige, men jeg mener de selger uten norsk moms, så den må du regne i tillegg. Har holdt meg unna de pga det.

Det var underlig nok nesten ingen DVD opptakere (med harddisk) på markedet nå, fant bare 2 stykker på kelkoo, =97&sort=price&order=asc&detailId[]=1013%281%29&pg-q=&price_min=&price_max=]prisguiden har bare 3. Lagerstatus ser ut til å være omtrent ikke-eksisterende på samtlige..

Endret av Lutetium 71
Skrevet

Takk igjen. :)

Om jeg ikke kan bruke den kopiere gamle spillefilmer blir det nok en stund til jeg trenger ny dvd-spiller.. Men snodig er det ja at det ikke finnes flere med harddisk. Skulle tro jeg da at det er noe folk vil ha.. :klo:

Skrevet

Takk igjen. :)

Om jeg ikke kan bruke den kopiere gamle spillefilmer blir det nok en stund til jeg trenger ny dvd-spiller.. Men snodig er det ja at det ikke finnes flere med harddisk. Skulle tro jeg da at det er noe folk vil ha.. :klo:

Det er vel akkurat det som er problemet, det er snart jul, en slik dings vil nok ligge under en del juletre. Derfor er det tilsvarende tomt i butikkene. :)

Skrevet

Høres ut som en logisk sluttning. :)

Skrevet

Har VHS kopisperre? Det var nytt for meg. Har selv kopiert filmer jeg har kjøpt på VHS til dvd uten problemer mange ganger.

Kopiere fra dvd til vhs derimot gikk ikke.

Skrevet

ok.. Intrerresant.. Har du da brukt en pc som mellomledd eller kopiert med en dvd/vhs-opptaker ?

Skrevet

ok.. Intrerresant.. Har du da brukt en pc som mellomledd eller kopiert med en dvd/vhs-opptaker ?

Den var til AB nr 11 antar jeg?

Det eneste jeg har gjort er å koble dvd-opptakeren til vhs via scart og så koblet den til tv-en. Nå har jeg ingen vhs eller dvd-opptager tilgjengelig så husker ikke helt hvordan så blir ikke så lett å forklare, men prøver for det.

Begge har vanligvis to innganger for scart. Jeg tror man tar å bruker dvd-spilleren som hovedspiller og kobler den til tv-en på vanlig måte. Så kobler man vhs-spilleren til dvd-spillerens andre scartinngang. Og så er det bare å spille av vhs-en og ta opp med dvd-opptakeren, akkurat som om du tok opp noe fra tv.

Det kan hende at det var omcvendt også. Jeg husker ikke helt. Uansett, en av delene vil ta opp på vhs og det omvendte vil ta opp på DVD

Enten så skal dvd-spilleren gå i gjennom vhsspilleren eller så skal vhs spilleren gå i gjennom dvd-spileren.

Akkuat som når du tar opp fra tv-en, kanalene fra tv-en går jo i gjennom vhs-spilleren eller dvd-spilleren om du bruker den så man får tatt opp. Bare at her så vil filmen fra vhs-en gå i gjennom dvd-opptakeren. Husk å sette på riktig kanal på dvd-opptakeren. Mulig du har noe der som heter L1, L2/linje 2 eller noe i tilegg til kanelene, 1-2 også videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...