Gjest Trio Skrevet 10. desember 2011 #1 Skrevet 10. desember 2011 Har noen bekjente som har ønske om å være husmor (altså hjemmeværende). Greit nok det tenkte jeg, inntil det gikk opp for meg at de ikke hadde noen planer om å få barn, noensinne. De skal altså gå hjemme, mens en mann forsørger dem, å gjøre husarbeid. Hvem i all verden har nok husarbeid til at noen skal trenge å bruke 8 timer dagen på det? De aller fleste klarer da dette etter å ha vært på jobb i 8 timer. Én time om dagen holder massevis hjemme hos meg i alle fall. Jeg kan skjønne ønske om å være hjemme med barn så dette er ingen debatt om det. Det jeg lurer på er om noen har en fornuftig forklaring på hvorfor noen skulle ha lyst til å gå hjemme hele dagen og gjøre husarbeid, sånn bortsett fra at man er ekstremt lat da... Og hvordan i all verden klarer de å rettferdigjøre det å bli forsørget av en mann mens de later seg hjemme?
HopelessFear Skrevet 10. desember 2011 #2 Skrevet 10. desember 2011 Jeg er husmor, uten barn. Men jeg er det fordi jeg er ufør. Det er som oftest en grunn til at noen går hjemme. Ingen har lyst å gi fra seg muligheten til å bidra økonomisk og ha egne penger.
Gjest Trio Skrevet 10. desember 2011 #3 Skrevet 10. desember 2011 Om du er ufør har du jo en grunn, jeg er selv kronisk syk og må kanskje nøye meg med å jobbe redusert når jeg etterhvert er utdannet. De som har snakket om at de vil være hjemme er friske folk. De vil bli forsørget og ha muligheten til å bare gå hjemme og gjøre husarbeid (Som ikke tar 8 timer så da har de masse fri). DET skjønner jeg ikke hvordan noen kan forsvare.
HedvigR Skrevet 10. desember 2011 #4 Skrevet 10. desember 2011 Må de forsvare det da? Nei, jeg skjønner det ikke helt selv, og ville ikke valgt å leve på den måten, men folk får da velge det som passer best for dem. Hvis mannen ikke har noe i mot det, og hun ikke har tenkt å lure systemet ved å fake at hun er syk, ser jeg ikke problemet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå