Gå til innhold

Reise til Thailand 3-4 mnd alene med barn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en jente som har fått beskjed av legen min om å oppholde meg minst et par mnd i strekk i et "ordentlig varmt land". Kankje 3-4 mnd.

Jeg har en sønn som går siste år i barnehage, så det krever litt ordentlig planlegging.

Saken er at jeg ikke vet hvor det er fint å dra? Har bare vært i USA på ferie.

Jeg tenkte på Thailand? Jeg kunne tenke meg et lite hus på stranden i rolige omgivelser uten allt for mye bråk og turister.

Det største problemet er at jeg vill trenge litt barnevakt. Jeg er nettstudent og trenger i snitt kanskje 4 timer for meg selv hver ukedag. Er såklart i tvil om hvor trygt dette er, selv om jeg hører at folk i Thailand er utrolig hyggelige osv.

Sønnen min snakker brukbart engelsk og er veldig glad i nye folk så jeg tror han hadde kost seg.

Har noen gjort noe lignenede, eller vill gi meg noen reisetips?

Hadde blitt veldig veldig glad! :) Er foresten mitt første innlegg her, jeg er ny. :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke reist dit med barn, men en venninne av meg gjorde det. Hun bodde på Khao Lak i den perioden mener jeg. Må legge til at hun er veldig avslappet av seg, og ikke typen som bekymrer seg.

Thaiene er veldig hyggelige og imøtekommende, men de ser nok på oss som veldig overbeskyttende. Jeg ville nok godt tydelig gjennom regler for barnet mitt før jeg hadde turt å overlate til barnevakt der.

Skrevet

Takk for svar! Jeg er nok heller typen til å bekymre meg mye..!

Synes at tanken på å sende ham avgårde bare for noen timer er skummel,

selv om personen er grei.

Mitt inntrykk er at de er hyggelige ja, også er det jo veldig mange som har au-pairer fra øst-Asia. De virker jo veldig flinke med barn, dvs vennlige, snille og tålmodige.

Hadde venninden din barnevakt der nede?

Skrevet

Hei!