Gå til innhold

P-Piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg begynte på P-piller første mensen-dag forrige uke. Jeg tok den i 10-11 tiden på kvelden, men tok den om morgenen neste dag. jeg har fortsatt å ta den om morgenen helt til en dag denne uken da jeg glemte det, da tok jeg den fire på kvelden istedenfor.

Gjør dette meg mindre sikker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Les pakningsvedlegget til p-pillene dine. Det er ulikt hvor utrygg man blir av slikt.

Men man skal prøve å ta til samme tidspunkt hver dag, uansett hvilke piller det er, men noen (de fleste?) har 10 timer slingringsmonn. Men tryggest er man om man tar pillen til samme tidspunkt hver dag.

Skrevet

Hei.

Jeg begynte på P-piller første mensen-dag forrige uke. Jeg tok den i 10-11 tiden på kvelden, men tok den om morgenen neste dag. jeg har fortsatt å ta den om morgenen helt til en dag denne uken da jeg glemte det, da tok jeg den fire på kvelden istedenfor.

Gjør dette meg mindre sikker?

Jeg har tatt den til rundt samme tidspunkt hver dag bortsett fra når jeg har sovet ekstra lenge, det var bare den ene gangen.

Skrevet

Jeg har tatt den til rundt samme tidspunkt hver dag bortsett fra når jeg har sovet ekstra lenge, det var bare den ene gangen.

jeg bruker mercilon p piller om det hjelper :)

Gjest badeand1
Skrevet

Fra pakningsvedlegget: Dersom du er mindre enn 12 timer for sent ute med å ta tabletten vil p-pillens sikkerhet

være opprettholdt. Ta tabletten så snart du husker det og ta de neste tablettene til vanlig tid.

Tok du pilla innen 12 timer så er du trygg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...