Gå til innhold

Sukkeravhengig!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter :sukk:

Etter å ha vært flink frem til sommeren med kostholdet, har det gått skikkelig ad dundas! Nå går det nesten ikke en dag uten at jeg trykker i meg sjokolade eller andre søtsaker. Særlig den sjokoladen som er min beste venn/verste fiende - kommer litt ann på hvordan du ser det :kjempesinna:

Har en venninne som driver med tankefeltterapi og har sagt at dette kan funke mot sukkersuget. Føler at jeg er villig til å prøve ALT, særlig nå som buksene begynner å kjennes trangere ut :sur:

Må bare få ut frustrasjoner, sinne og få satt ord på den forferdelige viljestyrken min. Men å slutte å røyke? Null problem. Slutte å spise søtsaker? Forget it :O

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har av og til litt samme problemet føler jeg, men ikke fordi jeg føler meg avhengig (litt kanskje), men det går i perioder at jeg får et helt sinnsykt søtsug. Er liksom det eneste jeg tenker på. Men jeg vet ihvertfall at jeg spiste mye mer sukker for et par år siden, feks, men etter jeg begynte på p-piller har jeg mistet mye av det behovet for sukker. I perioder der jeg trener mye, har jeg også mindre lyst på sukker. Og nå er jeg også begynt å ta tilskudd for omega-3, jern og diverse vitaminer, og jeg merker at det også hjelper på søtsuget. Så hvis du spiser litt "feil" generelt, og ikke får i deg alle stoffene du trenger, så kan det virke inn på hvor mye sukker du spiser. Og hvis du har mye å holde på med, så glemmer man ofte behovet sitt for sukker. Dessuten, om du går noen dager eller en uke uten å spise det, så vil du merke at behovet forsvinner litt.

Skrevet

Ja, jeg vet at det går over etter litt. Problemet er bare at jeg klarer ikke å la det gå så lang tid! :kjefte:

Jeg spiste ikke så mye sukker i våres, men nå utover høsten har det blitt verre og verre. Antar at kanskje været og mørke kan ha en liiiten påvirkning.. Ikke at jeg skal skylde på det altså :sjenert:

Skrevet

Jeg har vært veldig avhengig av det, men kuttet ut alt sammen. Nå spiser jeg sjokolade en gang i uken og cola drikker jeg nesten aldri. Det er bare å slutte.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hver gang du får sukkersug, spis en mango, søt grapefrukt eller en annen søt frukt. Det hjalp veldig for meg da jeg ble lei av å spise så fryktelig mye sjokolade og andre søtsaker. Spiste gjerne en mango om dagen en stund, så avtok søtsuget etterhvert.

Bivirkningen av det var at jeg ble litt slankere :P

Nå spiser jeg gulrøtter eller mango når jeg får lyst på noe godt og sjokolade tilhører sjeldenhetene.

Edit; det hjelper også å drikke mye vann, evt litt svak saft uten sukker i de verste periodene.

Endret av Minya
Skrevet

Jeg begynte å spise kromtabletter, og det funket kjempefint for meg! Kjøpes på apoteket, ta en hver morgen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...